Sain mensan kotitestistä tulokseksi 115
Olin kyllä pettynyt. Käynkin vähän hitaalla. Kokeilkaa :)
http://www.mensa.no/olavtesten/fi/index_2.html
p.s luulen kyllä pitävän tuon aika lailla kutiaan...ajattelin kyllä noin 120:tä.
Kommentit (56)
Kiva, katselin uudelleen testiä ja huomasin että selain oli hypäny muutaman tehtävän yli... Koetin laittaa samat vastaukset kuin eka kerralla + tein ne uudet tehtävät ja sain 123.
ap
Olen muutama vuosi sitten saanut Tieteen kuvalehden testistä tulokseksi 135 eli vois kai sitä oikeaa Mensan testiäkin käydä kokeilemassa!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:40"]
Olen muutama vuosi sitten saanut Tieteen kuvalehden testistä tulokseksi 135 eli vois kai sitä oikeaa Mensan testiäkin käydä kokeilemassa!
[/quote]
Mä sain muuten muistaakseni tuosta tieteenkuvalehden testistä reilusti enemmän, joten en lähtis sitä oikeaa testiä kokeilemaan.
ap
Mä sain saman tuloksen Mensan sivujen testistä ja sitten siitä oikeasta testistä.
Kokeilin ja sain 123. Olen myös tehnyt tieteen kuvalehden ja sain muistaakseni 138 silloin
Sain 121 mut luulin, et niitä tehtäviä oli vaan 25 joten ne loput kymmenen piti arvata.
Mä sain 131, ja tuntui etten ollut yhtään terässä. Aiemmin olen saanut Mensan vastaavista testeistä 138-145, tyhmentymistä on siis tapahtunut.
Tieteenkuvalehden testi on tosi lempeä, antaa ihan ufo-tuloksia.
Kuka dummy täällä on käynyt peukuttamassa alaspäin kaikkia viestejä? Ootko vähän tyhmä?
Eikö tästä aihepiiristä nyt taaskaan saa keskustella ilman, että joku tuntee itsensä loukatuksi? Älykkyys (tai se älykkyys, jota testi mittaa), on vain yksi komponentti, eikä mittaaminen ole edes kiistatonta. Älykkyydellä on monia muitakin muotoja, toivottavasti alapeukkaajalla on tunneälyä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:43"]
[/quote]
Mä sain muuten muistaakseni tuosta tieteenkuvalehden testistä reilusti enemmän, joten en lähtis sitä oikeaa testiä kokeilemaan.
ap
[/quote]
Onko sun pointti nyt se että sää kerrot muille miten sä olet meitä muita älykkäämpi? Joo, ja isälläs on nopempi auto ja äitilläs isompi perse..
No johan tästä kestjusta löytyi monta, jotka ovat saaneet ap:ta paremman tuloksen. Sitäpaitsi totuus on totuus: jos joku viitsii kaiva vanhan ketjun, jossa Tieteen kuvalehden älykkyystestin tuloksia on koottu, huomaa äkkiä, ettei testi käytä samaa skaalaa kuin Mensan testi.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:43"]
[/quote]
ap
[/quote]
Onko sun pointti nyt se että sää kerrot muille miten sä olet meitä muita älykkäämpi? Joo, ja isälläs on nopempi auto ja äitilläs isompi perse..
[/quote]Ei kun tarkoitin, että sain reilusti enemmän KUIN tuosta mensan nettitestistä. Pidän myös tuota mensan nettitestiä luotettavampana kuin tieteenkuvalehden testiä, kuten eräs toinenkin. Se oli pointtini.
ap
Sain 103. En pysty keskittymään tuollaisiin tehtäviin enkä tosiasiassa kyllä ymmärtänytkään niitä.:DDD Onneksi lukema oli yli 100.
Minä näpsin äsken kaikki silmäilemällä, aikaa jäi 11 min ja sain tulokseksi 111 ja lapsi koko ajan jutteli vieressä. Eli jos olisi vähän miettinyt, tuloskin olisi ollut varmaan parempi. Eipä taida olla kovinkaan luotettava tämä testi.
118. Minä olen algebrassa huippuhyvä, mutta geometriassa alle keskitason.Mulla ei vaan ole visuaalisen hahmottamisen kykyä - noista osaan sain kehitettyä matemaattisen kaavan ja sitten ehkä meni oikein.
Sain 128 ja olen aika kännissä ( 10 kaljaa jo juonut). Minut kyllä jo psykiatri /psykologi tuossa testannut jo aikaa sitten ja sai tätäkin paremman tuloksen ja meni aika hiljaiseksi sitä myötä. Ongelmani ovat aika syvällä, mutta myös mielestäni pelottavaa se, että olen tuolla teidän joukossa ja ns. omilla armoillani ja vaikutan täysin normaalilta ja fiksulta moneen muuhun nähden. Mielestäni vain nuo palikkatestit kertovat pelkästä nokkeluudesta ja päättelykyvystä lopulta, eikä mistään sen suuremmasta. Hullu voi olla älykäs ja älykäs voi olla hullu, sanoiko joku Dali jo sen, että nerouden ja hulluuden raja mitataan vain menestyksen perusteella?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 18:23"]
Minä näpsin äsken kaikki silmäilemällä, aikaa jäi 11 min ja sain tulokseksi 111 ja lapsi koko ajan jutteli vieressä. Eli jos olisi vähän miettinyt, tuloskin olisi ollut varmaan parempi. Eipä taida olla kovinkaan luotettava tämä testi.
[/quote]Millä perustelet ettei ole luotettava? Oletko mielestäsi oikeasti tyhmempi?
ap
+ 9 min jäi aikaa...
ap