Sain mensan kotitestistä tulokseksi 115
Olin kyllä pettynyt. Käynkin vähän hitaalla. Kokeilkaa :)
http://www.mensa.no/olavtesten/fi/index_2.html
p.s luulen kyllä pitävän tuon aika lailla kutiaan...ajattelin kyllä noin 120:tä.
Kommentit (56)
No, eihän nuo kuviot mittaa kuin yhdenlaista älykkyyttä.
Sain 128 (parempi kuin 96,9% väestöstä, siinä kerrottiin). Olen tyhmentynyt, koska 10v sitten Mensan testissä sain 138. Toisaalta on vähän tuota univelkaa nykyään (lapset valvottavat) ja ilta-aikaan väsyttää...seli seli :)
Minusta nämä mittaavat enemmänkin visuaalisia taitoja kuin loogisia. Tai - näissä on logiikka, mutta silti näistä ei voi saada hyviä pisteitä, vaikka kykenisikin loogiseen ajatteluun, jos visuaalinen hahmotus on heikko.
Mä sain 95 :-o Olen akateemisesti koulutettu ja teen vaativaa teknistä asiantuntijatyötä. Onnistuu näköjään sitten vähän hitaammallskin käyvältä!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:32"]
sain 117 mut 5 tehtävää jäi tekemättä kun aika loppui! tarvitsen todella kauan aikaa yhden tehtävän tekemiseen, mistähän mahtaa johtua? matemaattiset taidot on mulla aina olleet heikohkot, liekö syynä.
[/quote]
No jos tarttee enemmän aikaa yhden tehtävän tekemiseen kuin joku toinen, niin sehän kertoo, että ainakin tuossa testissä on heikompi kuin se toinen. Mä sain vain 115..
Kertokaapa te tuloksenne kertoneet myös ammattinne! Kiinnostaisi.
131 saanut on tutkija. Mutta maisterintutkintoon meni kauan (motivaatio hukassa), oman alan töihin siirryin vasta yli kolmikymppisenä ja välissä olin kotiäitinäkin. Nyt teen väitöskirjaa.
Ja joo, olen mä kuuden ällän yo ja ka oli 9,7, enkä kuitenkaan koskaan tehnyt kovasti töitä koulussa, kiinnostunut olin kyllä.
Mä sain 131, aika loppui kesken kun kävin pyyhkäisemässä yhden paskapeffan siinä välissä. Laitan kohta kysymyksen uuteen aloitukseen yhdestä tehtävästä, jota en millään tasolla tajua.
128, lääkäri. Aika tavallinen tallaaja lääkäriksi, en mikään sairaalan välkyin tyyppi. Lukiossa kirjoitin viisi ällää, keskiarvoa en muista, oli hiukan päälle 9 kuitenkin.
129. Tuolla olisi jäänyt Mensan jäsenyys nippa nappa saamatta. Tässä on ilmeisesti eri raja-arvot kuin parikyt vuotta sitten..
Tieteen kuvalehden testistä noin muistaakseni noin 130 ja mensan nettitestissä 115. Mensalla tiukempi testi.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:06"]
Mä sain 95 :-o Olen akateemisesti koulutettu ja teen vaativaa teknistä asiantuntijatyötä. Onnistuu näköjään sitten vähän hitaammallskin käyvältä!
[/quote]
Mua ainakin hävettäisi jos tulokseni olisi alle 100.....
No, sanon suoraan etten edes kokeile noita testejä. Pidän itseäni jollain asteella ihan älykkäänä, harrastan lukemista, kirjoittamista sekä luovaa suunnittelua.
Hahmotushäiriön takia en oikein koskaan opi ymmärtämään tuonkaltaisia tehtäviä.
Hahmotushäiriö, ah tuo heikkolahjaisten tekosyy olla matala ÄO:sia. :D
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:24"]
153, peruskoulu kesken, työtön.
[/quote]
Kerro lisää?
Mä vedin 138 ihan miettimättä, eli veikkailin ne vastaukset. En siis usko että on luotettava. Tuurilla mä ainakin noi pisteet sain. Tosissani en ikinä jaksa tehdä, mulla ei riitä keskittyminen eikä motivaatio miettiä tollasia kauaa
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:24"]
153, peruskoulu kesken, työtön.
[/quote]
Mäkin sain 153 mutta se oli se Mensan paikan päällä tehty testi.
sain 117 mut 5 tehtävää jäi tekemättä kun aika loppui! tarvitsen todella kauan aikaa yhden tehtävän tekemiseen, mistähän mahtaa johtua? matemaattiset taidot on mulla aina olleet heikohkot, liekö syynä.