Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytin rv 40 5-kiloisen tytön, joka oli syntyessään

Vierailija
30.07.2013 |

kehityksessä kokonsa mukaisella tasolla, eli n. 6-viikkoisen tasolla. Hymyili, piti päätä, seurasi jne. heti ekalla elinviikollaan.

Nyt on 4kk, ryömii, jokeltelee, pönkii istumaan jne.

Neuvolasta sanottiin, että varhaiskypsä. Onko muilla tällaisesta kokemusta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua :) hymyili ekalla viikolla,huh huh ,voi pientä mussukkaa. Ihmelapsi taitaa olla pikkuinen!

Vierailija
2/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttänyt sekä kolmekiloisen että neljäkiloisen vauvan. Kyllä neljäkiloinen oli helppohoitoisempi. Nukkui pitkiä pätkiä heti syntymästään saakka, kannatteli päätään ja seurasi katseellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. LApsi on siis isokokoinenkin, eli kaikin puolin ikäistään vanhemman oloinen. 6-viikkoistarkastuksessa lääkäri sanoi, että voisi olla ainakin 3kk. Mutta ei siis ole, vaan normaaliaikaisena syntyi, isokokoinen oli kuitenkin, eikä mulla ollut diabetesta tms.

ESikoinen kyseessä, onko siis kovinkin harvinaista? Neuvolasta eivät mitenkään erityisesti ihmettele.

Vierailija
4/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Mulla oli kuopus melkein 5-kiloinen, 56 cm, syntyi rv 41 plus jtn. Hänkin kannatteli hyvin päätään ja kehittynyt ihan hienosti. On nyt jo 5 v. :) Ei ole kyllä tätä mitenkään varhaiskypsäksi vauvana sanottu, isompana kyllä on kehuttu, että on ikäisiään edellä. Mutta tunnen kyllä niin monta muutakin ikäisiään edellä olevaa, että ei tämä niin kovasti joukosta erotu. :)

Vierailija
5/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:04"]

kaikin puolin ikäistään vanhemman oloinen. 

[/quote]

Taitaa ruveta seurustelemaan vakavasti 8-vuotiaana ;).

Mutta totta puhuen, kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi, ap! 

Vierailija
6/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös 4kk vauva jokellellut, sylissä noussut istumaan kun mun sormista vain piti kiinni, tosin ryömii nyt vasta hieman alle 6kk. Ekalla terkan kotikäynnillä eli noin. 9vrk vanhana kohdisti katseen ja katseli intensiivisesti, ei hymyillyt vielä...kannatteli päätään myös tosi aikaisin.

Vierailija
7/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tasottuakin jossain vaiheessa. Meidän esikoinen oli vähän sama, melkein 5 kg syntyeessään ja vauvana oppi melkein kaikki jutut ennen sitä neuvolakorttiin merkittyä varhaisinta aikaa. Sitten 1-2-vuotiaana oli aika lailla ikäistensä tasolla, myös kooltaan. Mutta nyt 3-vuotiaana oppi yhtäkkiä lukemaan, kirjoittamaan, piirtämään hienoja esittäviä kuvia, pyöräilemään ilman apupyöriä, luistelemaan ja mitä vielä kaikkea kauhealla rytinällä. Päiväkodistakin olivat ihan, että mieletön kehitysspurtti päällä.

Mutta siis joo, jotenkin kummallisesti kypsyvät aivot varmaan on, mutta silti ihan tavallinen, ihana poika on.

Vierailija
8/9 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä joku/jotkut alapeukuttaa kun äiti kehuu helppohoitoista ja hyvinkehittynyttä lastaan? Mullakin on kokemusta kolmekiloisesta ja neljäkiloisesta lapsesta. Kolmekiloinen nukkui 1-1,5 tunnin pätkiä muutaman viikon iässä, neljäkiloinen nukkui 4 tunnin pätkiä. Joten kyllä helpommalla pääsee ison lapsen kanssa.

Vierailija
9/9 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun reilu neljäkiloista kehuttiin jo synnärillä seuralliseksi. Jätin hoitoon kätilöiden toimistoon suihkuni ajaksi. Sillä aikaa vauvani oli jo katsellut ympärilleen ja seurannut kätilöiden toimia. Sanoivat että vauvani pystyi jo seuraamaan katseellaan ja reagoimaan päivän-kahden iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä