Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns Vaativa vanhempi muuttaa toiselle puolelle kaupunkia, tervemenoa.

Vierailija
30.07.2013 |

Perhepäivähoitajan jokapäiväinen rasitustesti, semmoinen 40:senä yhden lapsen tehneen omasta mielestään valtavan tärkeää uraa suorittavan vanhan kääkän lapsen hoitaminen onkin ollut tässä muutamana vuonna niinsanotusti haastavaa.

Jouluaattona vielä ollaan sitä mieltä, että "kyllähän aamupäiväksi vielä voi tuoda, pitäisi käydä ostoksilla". Kun minä jouduin leikkausjonoon, oli suurin kysymys se, että kuinka pian pystyn ottamaan pojan hoitooni, Ainoa varahoitopaikka oli toisella puolella kylää, jossa poika ei ikinä ollut ollutkaan, niin mutsi oli silmää räpäyttämättä sitä mieltä että huomenna sinne sitten vaan.

Vaihtoehto, että lapsen 50 v yrittäjä isä, jolla siis ite mahdollisuus päättää työajoista, joskus olisi lapsen kanssa on täysin no-no-mahdoton ajatus.

Yksinäinen, pikkuvanha lapsi. Illat pitkät yksin, tai siis onhan ne vanhemmat, ainakin mutsi, samassa tilassa ja talossa, mutta yhdessä ei tehdä mtn.

"Onhan sillä paljon pelejä" . Joo on, mutta kun lapselle voisi silti opettaa jotain tekemistä, leipomista, tiskaamista, pihahommia yhdessä, siis yhdessä.

Ikinä ei mitään käryä lapsella, että joulua jotenkin lapsen kanssa laitettaisiin. Mennään vaan kauppaan ja ostetaan jotain ja simsalabim, sekin homma hoidettu, merkataan pois listalta.

Ei kait siinä mittään, kukin tavallaan. Minun työtäni, siis tämähän on siis työtä, vaikka sitä kotonani teenkin, on tehnyt vaikeaksi se, että vanhempi ei ole ikinä kuullutkaan arkipyhistä, tai mistään "ylimääräisistä" vapaapäivistä meidän tavan tallaajien elämässä. Kun itse painaa 100/100. Lauantai ja sunnuntai on vapaita, ja muuten tehdään töitä. Kesälomastani laski tosissaan, että kyllähän jo torstaina pitäisi voida tuoda, kun hänen mielestään mun päivät oli täynnä.

Nyt se muuttaa ja lapsi menee päiväkotiin. Että onnea vaan sinnekin.  Tulee kaikenlaisia erityisvaatimuksia. Joita sitten vaaditaan aivan silmät pyöreänä, että miten niin ei onnistu. Minkäänlaista mahollisuutta , että kattois itseään peilistä, ei ole olemassa horisontissa edelleenkään,. Jousto tapahtuu vaan toisella puolella. Lapsi, ja kaikki muut joustaa. Ura ensin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä ollaan asian ytimessä.

Toivotaan, että jokainen nainen, joka lapsen tekee yli maksimihedelmällisen iän eli 25 v, ei laita lastaan perhepäivähoitajalle.

Taikka sitten toivotaan, ettei kukaan uratykki jonkun itseään vanhemman miesystävänsä kanssa taivu sosiaaliseen paineeseen ja tee sitä yhtä lasta viime metreillä.

Kummin vaan, niin karua viestiä silti. Lapsi voi huonosti selvästi ekana surettaa.

Äidillä ei kosketusta lapseen, isällä ei vähääkään. Kulissit kunnossa, mutta sisältö ja prioriteetit hukassa.

Pph:lle leppoisempaa syksyä vaan.

Vierailija
2/2 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitsa ap:n uuden lapsen tilalle vai laskiko sun tulot nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla