Tuttu yrittäjä hankki koronatuilla uuden Teslan
kyllä Suomi on rikas maa kun tällaiseen on varaa..
Kommentit (42)
Noh, nämä jutut tässä ovat pelkkää soopaa. Kirjanpidossa tulee näkyä kuitit mihin tuki on käytetty ja mikäli se verottajan mielestä on käytetty perusteettomasti niin perii korkojen kera summan takaisin.
Toki paljastuu vasta verokauden lopussa, joten joku voi luulla että näin olisi voinut toimia 🤣
22, niin siksi on hyvä kirjanpitäjä, kaiken saa näyttämään oikein kauniilta aina. Pihan kunnostus ja kivetyskin menee mukavasti vähennyksiin :)
Ootko ap vähän hölmö vaiko trollaatko vaan?
Jokainen tukia saanut yritys on velvoitettu ilmoittamaan tarkasti ja todennettavasti, mihin rahat on käytetty.
Mikäli niitä ei ole käytetty anottuun kohteeseen, on yritys velvollinen palauttamaan rahat.
22, ja "loma" ei toki ole kuiteissa lomaa tietenkään, vaan meilläkin se on markkinoinnin edistämistä ja uusien tuotteiden tuotekehittelyä.
24, en ole ap, mutta vuosia firmaa ( muutamaakin) pyörittäneenä voin sanoa että KAIKEN saa kauniisti näyttämään just siltä, mitä tarvitsee ja sekin on ihan laillista, jos on porsaanreikä niin ei se ole sen syy joka sitä käyttää hyväkseen .
Vierailija kirjoitti:
22, niin siksi on hyvä kirjanpitäjä, kaiken saa näyttämään oikein kauniilta aina. Pihan kunnostus ja kivetyskin menee mukavasti vähennyksiin :)
Miksi käytät rahaa kerrostalokämppäsi pihan kivetyksiin? Voi että sua on nyt huijattu. Jos olet jotain jo antanut niin koita saada takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tukia saanut yritys on velvoitettu ilmoittamaan tarkasti ja todennettavasti, mihin rahat on käytetty.
Mikäli niitä ei ole käytetty anottuun kohteeseen, on yritys velvollinen palauttamaan rahat.
En ole hölmö. Jos yritys raportoi esim 5000€ kehitystyöhön ja sillä on lasku ”kehitystyöstä”, niin asia on ok. Luuletko tosiaan, että aletaan tutkia onko lasku maksettu vaikka veljelle?
Ap
Vierailija kirjoitti:
22, ja "loma" ei toki ole kuiteissa lomaa tietenkään, vaan meilläkin se on markkinoinnin edistämistä ja uusien tuotteiden tuotekehittelyä.
Hyvä sinunkin välillä päästä käymään Porvoon ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä kokoomuslaista kommunismia.
Näinpä, itketään sossueläteistä yms, mutta itse ollaan tukien suurimpia väärinkäyttäjiä.
No pummeja nyt on aina ollut ja tulee aina olemaan. Kun ei omat rahat riitä, niin käytetään toisten. Älä sinä ap siitä yöuniasi menetä.
Kyse on edelleen ihan raportoinnista, vaikka pelkästä excel-taulukosta. Sinne vain laitetaan ”projekti Rahankuppaus” x tuntia ja kaikki mahdolliset henkilöt. Ja vaikka tehty muita töitä tai vaikka lomailtu, tunteja voi vapaasti kirjata sinne.
Olen myös tarkastanut näitä taportointeja.
Kirjanpitäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, itketään sossueläteistä yms, mutta itse ollaan tukien suurimpia väärinkäyttäjiä.
Loisia mitä loisia.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksessa koronatukia jakoi demarit, vasurit, vihreät, rkp ja keskusta. Mutta ainahan vasuri omista virheistään kokoomusta syyttää.
No älkää nyt vaan uskoko näitä kateellisten kirjoitteluja. En väitä, etteikö joku väärä yritys ole tukia saanut, niinkuin on nähtykin. Minä sain sen 2000 e, kun asiakkaat koronan takia vähenivät huomattavasti. Tämä on ensimmäinen kerta, kun haen mitään tukia yritykselleni, yritystoiminnalla olen perhettä elättänyt 15 v ja toivottavasti vastaisuudessakin. Verot olen kiltisti maksanut ja voin sanoa, että ainakin omassa yrityksessäni on lähes mahdotonta saada vähennyksiä mistään muusta kuin yrityksen menoista. En ymmärrä miten voisin kotini pihakivetyksen laittaa yritykseni piikkiin? Sitten, jos yritys toimisi kotonani, niin jotain vähennyksiä voisi tehdä, mutta kyllä niistä pitää aina olla kuitit. Ja verotarkastus voi osua kenen tahansa kohdalle ja kiinni jää, jos on jotain valehdellut.
Ja mulla tuo 2000 e meni vuokriin ja ihan perusmenoihin, jotka on pakko hoitaa. Työttömäksi en voinut heittäytyä, sen verran pieni olisi päiväraha ja tällaista yritystä on vaikea laittaa jäihin, se joko toimii tai lopettaa kokonaan. Asiakkaita on vaikea ollut saada takaisin, vieläkin tienaan huomattavasti vähemmän kuin ennen koronaa. Rukoilen, ettei tätä maata laiteta taas syksyllä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on edelleen ihan raportoinnista, vaikka pelkästä excel-taulukosta. Sinne vain laitetaan ”projekti Rahankuppaus” x tuntia ja kaikki mahdolliset henkilöt. Ja vaikka tehty muita töitä tai vaikka lomailtu, tunteja voi vapaasti kirjata sinne.
Olen myös tarkastanut näitä taportointeja.
Kirjanpitäjä
Et viitsisi valehdella "kirjanpitäjä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hölmö. Jos yritys raportoi esim 5000€ kehitystyöhön ja sillä on lasku ”kehitystyöstä”, niin asia on ok. Luuletko tosiaan, että aletaan tutkia onko lasku maksettu vaikka veljelle?
Ap
No todellakin aletaan tutkia, jos kaikki 100 000 on maksettu pelkästään veljelle nimikkeellä kehitystyö. :D Meinasitko muuten alvitkin vähentää näistä veljen laskuista?
Vierailija kirjoitti:
No älkää nyt vaan uskoko näitä kateellisten kirjoitteluja. En väitä, etteikö joku väärä yritys ole tukia saanut, niinkuin on nähtykin. Minä sain sen 2000 e, kun asiakkaat koronan takia vähenivät huomattavasti. Tämä on ensimmäinen kerta, kun haen mitään tukia yritykselleni, yritystoiminnalla olen perhettä elättänyt 15 v ja toivottavasti vastaisuudessakin. Verot olen kiltisti maksanut ja voin sanoa, että ainakin omassa yrityksessäni on lähes mahdotonta saada vähennyksiä mistään muusta kuin yrityksen menoista. En ymmärrä miten voisin kotini pihakivetyksen laittaa yritykseni piikkiin? Sitten, jos yritys toimisi kotonani, niin jotain vähennyksiä voisi tehdä, mutta kyllä niistä pitää aina olla kuitit. Ja verotarkastus voi osua kenen tahansa kohdalle ja kiinni jää, jos on jotain valehdellut.
Ja mulla tuo 2000 e meni vuokriin ja ihan perusmenoihin, jotka on pakko hoitaa. Työttömäksi en voinut heittäytyä, sen verran pieni olisi päiväraha ja tällaista yritystä on vaikea laittaa jäihin, se joko toimii tai lopettaa kokonaan. Asiakkaita on vaikea ollut saada takaisin, vieläkin tienaan huomattavasti vähemmän kuin ennen koronaa. Rukoilen, ettei tätä maata laiteta taas syksyllä kiinni.
Tämä. Joten voitte jättää pelihousunne repimättä.
No mikäs teitä höpöttäjiä estää ryhtymästä itse yrittäjiksi? Kokeilkaapa varsin. Muistakaa, että ei sitten ole mitään kesälomarahoja eikä palkallisia lomia. Rahaa tulee tasan silloin, kun töitä teette. Varautukaa, että yrittäjät tekevät huomattavasi pitempää työpäivää kuin työntekijät, kuukauden lomia aniharva yrittäjä voi pitää. Muistakaa myös, että yrittäjät maksavat enemmän veroja samansuuruisista tuloista kuin työntekijät.
20, no maksetaan me verojakin niin paljon että eipä oikeastaan haittaa, vähän takaspäin, kiva se on pummeilla joskus itsekin, muuten kun mitään tukia koskaan saanut.