Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohtuullinen asumismeno??

Vierailija
30.07.2013 |

miten soskussa lasketaan mikä on kohtuullinen asumismeno asun pienellä paikkakunnalla eli en löydä "paikallisia" tietoi mistään,että mikä ois kahdelle aikuiselle suunnilleen se kohtuullinen asumismeno..joka paikasta ettinyt tietoa..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo varma mutta oletan että se on samaa luokkaa kuin mitä Aaumistuessa lasketaan kohtuulliseksi. Ne taulukot ainakin löytyy kelan sivuilta. Lisäksi sossu on sitä

mieltä että kaksi ihmistä voi hyvin asua kaksiossa eli

jos asunto on suurempi niin eivät korvaa sitä

kokonaisuudessaan. 

Vierailija
2/6 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 07:47"]

No en oo varma mutta oletan että se on samaa luokkaa kuin mitä Aaumistuessa lasketaan kohtuulliseksi. Ne taulukot ainakin löytyy kelan sivuilta. Lisäksi sossu on sitä

mieltä että kaksi ihmistä voi hyvin asua kaksiossa eli

jos asunto on suurempi niin eivät korvaa sitä

kokonaisuudessaan. 

[/quote]

Raja kahdelle ihmiselle on 770€ ja se on sossulle se ja sama asutko kartanossa vai kenkälaatikossa, kunhan luvut mätsää. Terv. entinen sossupummi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla ja sossulla on ihan eri rajat. Sossun raja on paljon korkeammalla. Selviää yleensä oman kunnan sosiaalitoimen sivuilta.

Vierailija
4/6 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän tässä onkin kun ei näy kunnan sivuilta.sen verran tiedän että se ei ole sama asuuko kartanossa vai kenkälaatikossa yhdelle ihmiselle täällä ainakin(en tiedä muualla sitten) neliömäärä on 37 minkä hyväksyy sossu että kyllä silläkin on raja millases 2 asuu.mutta joo minä nyt uskon "entistä sossupummia!" kiitos.terv.älkää tuomitko minua ennen kuin tiedätte elämästäni muuta kuin minkä olen kertonut

Vierailija
5/6 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota sitten asioista selvää jostakin muualta sieltä mistä saat kaipaamaasi tietoa äläkä täältä kysele. Se kaupunki, missä minä asun, hyväksyy kahdelle ihmiselle 600 euron vuokran ja sillä saa asua sitten minkä kokoisessa asunnossa hyvänsä. Tuo 37 neliö on Kelan asumistuen hyväksytty määrä yhdelle.

Vierailija
6/6 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:16"]

sehän tässä onkin kun ei näy kunnan sivuilta.sen verran tiedän että se ei ole sama asuuko kartanossa vai kenkälaatikossa yhdelle ihmiselle täällä ainakin(en tiedä muualla sitten) neliömäärä on 37 minkä hyväksyy sossu että kyllä silläkin on raja millases 2 asuu.mutta joo minä nyt uskon "entistä sossupummia!" kiitos.terv.älkää tuomitko minua ennen kuin tiedätte elämästäni muuta kuin minkä olen kertonut

[/quote]

Tämä entinen sossupummi asuu Helsingissä. Asuin aiemmin halvassa 41,5 m2 yksiössä ja nyt asun kalliissa 57,00 kaksiossa. Sossu joustaa tuosta kahden henkilön ( 770) rajasta muutaman kympin ja reiluimmillaan jopa satasen, mutta kyllä laskelmissa kuuluu kitinää sitten. Kelaa kiinnostaa neliömäärät, mutta sossulle se on yks ja hailea, kunhan asutaan kohtuullisen hintaisesti. Mikäli epäilyttää, niin voithan toki vielä soittaa alueesi etuuskäsittelijälle, joka tulevan osoitteen päätöslaskelmat hoitaisi ja kysyä, että "kai tämä on okei". Muuten riskinä on se, että vuokra "kohtuullistetaan" kolmen kuukauden aikana, eli yli menevät kympit/sataset kohtuullisista kuluista menee pois siitä varsinaisesta käteen jäävästä rahasta, jonka pitäisi olla liki 700 kahdelle ihmiselle. En muista enää ihan tarkasti, että montako euroa se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi