Mikä siinä on että naiset pahastuvat miesten naisihanteista?
Kyllä, haaveilen naisesta jolla on kookkaat rinnat, hoikka vyötärö, tykkää ruuanlaitosta ja tekee kotitöitä. Muulla, esim koulutuksella ja älykkyydellä ei oikeastaan ole väliä kunhan sen verran järkeä päässä että kykenee hoitamaan ja kasvattamaan lapsia turvallisesti ja tuloksellisesti. Ja naiset jostain syystä ottavat tämän henkilökohtaisena loukkauksena.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei haittaa pätkääkään se mistä sinä haaveilet, mutta sitä ihmettelen, miksi sinä ja kaltaisesi puhutte aina kaikkien miesten suulla. Sinä haaveilet siitä mistä haaveilet, mutta älä väitä että ihan joka ikinen mies haaveilee samasta. Ei haaveile.
Aina tulee joku valittamaan "mutta minä olen tällainen ja tuollainen enkä katsoisikaan tuollaista miestä päin" vaikka ei liity aiheeseen mitenkään, oli se miehen ihanne millainen hyvänsä, kuulostaa loukkaantumiselta. Missä minä olen väittänyt edustavani kaikkia miehiä? -ap
Öö, ketjun otsikossa?
Joku nainen, monikin, ottaa nokkiinsa miehen naisihanteista, oli se minkälainen hyvänsä. Jokaisella miehellä on omansa ja jos sen julki lausuu niin tulee naisia valittamaan paikalle. Mistä tämä ketju on täydellinen todiste, kolmannella sivulla näin lyhyessä ajassa. -ap
Teit tarkoituksella provosoivan aloituksen yhdelle maan suosituimmista keskustelupalstoista ja nyt vingut kun tulee vastauksia?
Vingun? Minähän nautin tästä, osoittaa pointtiani oikeaksi kaiken aikaa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista päätellen ap ei yllä ajattelun seuraavalle tasolle. Stereotyyppinen tissibimbo lienee ainoa vaihtoehto.
T. Ylemmän tason tissilimbo
Hyvä tissibimbo voisi hyvinkin kelvata jos se osaa laittaa ruokaa ja hoitaa kotia.
Suomalaiset akat ovat surkeita verrattuna japanilaisiin söpöliineihin. Ei millään pahalla.
Hyvät ketjun lukijat, miettikää ap:n ajatusmaailmaa.
Hän on huomannut tosielämässä, että tällaiset kommentit loukkaavat. Hän valitsee olla välittämättä tästä, ja valitsee loukata muita ihmisiä toistamalla tätä. Sen lisäksi hän perustaa siitä keskustelun foorumille, jotta hänen loukkaavat sanansa leviävät entistä laajemmalle, taas yksi tietoinen teko levittää loukkaavaa sisältöä. Huomaatteko kuinka hän myös kommentoi, että huomaa ketjun naisten loukkaantuneen.
Ei kannata ottaa tosissaan eikä varsinkaan itseensä. Ei kannata ajatella että ketju koskisi millään tapaa naisia tai miesten naisihannetta. :) Kun luette ketjun ja ap:n kommentteja, niistä käy ilmiselvästi esille että ap nauttii naisten loukkaamisesta ja se on hänen tarkoituksensa, joka kietoutuu jokaiseen kommenttiin minkä hän on kirjoittanut tänne.
Jos häntä kiinnostaisi esimerkiksi löytää kuvaamansa kaltainen nainen, hän toimisi vallan toisella tavalla. Silloin hän ei hukkaisi aikaansa ja energiaansa naisiin, jotka häntä eivät kiinnosta eivätkä hänen kriteerejään täytä.
Muistakaa myötätunto ap:n kaltaisia kohtaan. Heillä ei ehkä ole kovin vahvaa elämänsuuntaa, sillä muuten he olisivat nauttimassa elämän mukavista asioista sen sijaan, että mieli ikään kuin pakonomaisesti ajaa heidät tällaiseen käytökseen.
Muistakaa naiset, että teitä rakastava mies ja teidät haluava mies hyväksyy teidät ja ulkonäkönne kokonaisena pakettina eikä vaadi mitään höpötyksiä. Uskon että tämä on jokaiselle järkevälle naiselle lopulta tärkeintä. Kannattaa ajatella että oma energia ja aika on rajallinen, tärkeä resurssi eikä sitä kannata antaa kenellekään miehelle, joka ei sinua hyväksy ja rakasta.
Minäkään en ymmärrä miksi haukutaan heti pinnalliseksi ja toivotaan pahaa, jos on jotain ulkonäkötoiveita. Ihmiset ovat erilaisia ja vaikkei jokin ominaisuus merkitsisi itselle mitään niin toiselle se voi merkitä, eikä kukaan voi sanoa että juuri ne itselle merkitsevät ominaisuudet olisivat niitä joiden tulisi merkitä muillekin.
Oma ihannemieheni on mm. normaalipainoinen ja sillä tavalla miehekäs, että osaa kaikki perinteiset miesten jutut. Eli olen pinnallinen enkä voisi tuntea seksuaalista vetoa läskiä miestä kohtaan ja mies ei tuntuisi minulle oikealta mieheltä, jos hän ei osaisi vaihtaa lamppua, auttaa polkupyörän huollossa eikä ymmärtäisi mitään tietotekniikasta. Varmasti on paljon naisia joille nuo ominaisuudet eivät merkitse, mutta se ei tarkoita että nuo minun ihanteeni olisivat jotenkin vääriä.
Ihmisillä on myös luonnostaan erilaisia taipumuksia ja vahvuuksia, toiset ovat esimerkiksi musikaalisia ja heille musiikki on koko elämä, toiset ovat liikunnallisia ja heidän on pakko saada liikkua ja jotkut taas ovat visuaalisia ja saavat suurta nautintoa kauneudesta ja estetiikasta. Ne joille ulkonäkö ei merkitse mitään eivät ilmeisesti ole niin visuaalisia ihmisiä, mutta pitäisi tosiaan ymmärtää ihmisten erilaisuus ja ettei mitään yhtä oikeaa tapaa arvottaa asioita ole.
Kuka on loukkaantunut? Ketä edes sinun ihanteesi mitenkään kiinnostaa? :D Luuletkohan nyt vähän liikoja itsestäsi, ei kaikki keskustelut täällä kosketa sinua. Ei kukaan (etenkään nainen) mieti sinua ja mielihalujasi kuule jotakuinkin koskaan.
Kaikkea sitä.
Itseäni suututtaa apn naisihanteessa se että ilmeisesti hän haluaisi isoilla tisseillä varustetun kodinkoneen. Kuulostaa ettei hän arvosta naista ihmisenä vaan vain seksin antajana ja palvelijana.
Jos ap kuvailisi naisihannettaan että tykkään isoista rinnoista mutta tärkeintä on että nainen haluaa perheen ja rakastaa lapsia ja tekee yhdessä kanssani kotitöitä. Mahdollisesti vielä kuvailisi että tykkääkö hiljaisesta vai puheliaasta naisesta tai haluasiko harrastaa naisen kanssa vaikka lavatansseja tai golfia. Asia olisi lähes sama mutta minusta ei niin loukkaavasti sanottu kuin ap sanoi aloituksessa.
Sehän olen minä, tai oikeastaan olin 20 v sitten Miehiä oli luonnollisesti jonoksi saakka ja rima huiman korkealla. Valitsin parhaan, ei ole tarvinnut katua.
Minä haaveilen, että mulla ois kotona maitokahvin värinen jalkapalloilijan kropalla ja loputtomalla staminalla varustettu kirjallisuudesta innostunut älykkö. Sellainen vähän tummempi versio nuoresta Zidanesta vaikka. Lisäksi olisi ihanaa käydä pari päivää viikossa töissä, silloin kun ei tule mitään kiinnostavia futispelejä, massia on toki tultava paljon. Lapsia en halua, mutta mies voi hoidella kotia, tehdä lempiruokiani ja tarjoilla sangriaa divaanilleni. Vastineeksi mies saa nauttia säkenöivästä olemuksestani.
Voin tinkiä vaikka pituudesta, mutta housussa on paras olla parikymmentä senttiä mustaa makkaraa. Zizou 2.0 saa myös harrastella jotain kivaa ja käydä lämpimikseen vaikka pelaamassa tai valmentamassa muutaman Mestarien liigan pelin, kunhan yhteinen elämämme on hänelle tärkeintä.
(Riittääkö unelman manifestointiin AV vai tuleeko siitä varmemmin totta, jos käyn postaamassa vaikka Ylikselle tai Hommalle?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei haittaa pätkääkään se mistä sinä haaveilet, mutta sitä ihmettelen, miksi sinä ja kaltaisesi puhutte aina kaikkien miesten suulla. Sinä haaveilet siitä mistä haaveilet, mutta älä väitä että ihan joka ikinen mies haaveilee samasta. Ei haaveile.
Aina tulee joku valittamaan "mutta minä olen tällainen ja tuollainen enkä katsoisikaan tuollaista miestä päin" vaikka ei liity aiheeseen mitenkään, oli se miehen ihanne millainen hyvänsä, kuulostaa loukkaantumiselta. Missä minä olen väittänyt edustavani kaikkia miehiä? -ap
Öö, ketjun otsikossa?
Joku nainen, monikin, ottaa nokkiinsa miehen naisihanteista, oli se minkälainen hyvänsä. Jokaisella miehellä on omansa ja jos sen julki lausuu niin tulee naisia valittamaan paikalle. Mistä tämä ketju on täydellinen todiste, kolmannella sivulla näin lyhyessä ajassa. -ap
Teit tarkoituksella provosoivan aloituksen yhdelle maan suosituimmista keskustelupalstoista ja nyt vingut kun tulee vastauksia?
Ilmiannoin juuri aloituksesi, koska nautin siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, haluatko sellaisen maailman, jossa tyttöjä ei kouluteta, koska riittää, että he laittavat ruokaa ja kasvattavat lapset? Miten sinun teoreettinen vaimosi voisi hyvällä omallatunnolla kasvattaa oman tyttönsä siihen, ettei hänellä ole muuta arvoa, kuin olla kaunis miehen silmissä?
Mitä kertoisit omalle tyttärellesi, jolla ei olekaan hoikkaa vyötäröä ja isoja tissejä? Kertoisitko, ettei hän kelpaa sellaisenaan vaan maksat silikonit hänelle, jotta pääsee naimisiin kaltaisesi miehen kanssa?
Jos näin on, niin ihan turhaan ihmettelet, jos joku paheksuu ihanteitasi.
En, kyllä nainen saa kouluttautua juuri niin pitkälle kuin haluaa ja valita itse ammattinsa. Arvostan vain henkilökohtaisesti äitiyttä yli kaiken. Eikä oman tyttäreni tarvitse olla ihannekumppanini, toivon että löytää sellaisen joka pitää juuri hänestä. -ap
Luulet ilmeisesti, ettei oma naisihanteesi (ja selkeä ulkonäön arvostaminen kaiken muun yli) mitenkään välity lapsillesi? Se, että sinä verhoat sen "äitiyden pyhään kaapuun" on vain pintaa, jota lapsesi joutuvat salaa häpeämään.
Onneksi et tule koskaan vaimoa tai lapsia saamaan.
Siitä tietää parhaiten että naisella meni tunteisiin kun hän sanoo "Tuo ei tule koskaan saamaan p'llua/vaimoa/lapsia. -ap"
Ja sinä taas ajattelet, että tunteet ovat jotain mitä pitää hävetä. Loukkaukseksi tarkoitettu kommenttisi ei yhtään loukkaa minua, koska minulla on tunteet (joskus iloiset, joskus surulliset, joskus vihaiset ja niin edelleen).
Sinulle naiset ovat vain p*, kotitalouskone ja vartalon muodot. Ei ole väliä järjellä eikä koulutuksella, kunhan vain tekee kuten sinä haluat. Kauheat paineet asetat ihmiselle, jolta lapsiakin toivot (hoikka vyötärö pitää pysyä raskauksista huolimatta, imettää ei tietenkään voi, koska tissit rupsahtaa). Ja samalla muka opetat tyttärelle, että kouluttaudu sinä ja löydä oma polkusi. Joopa-joo.
Mutta totuushan se on, ettei sinulla tule olemaan vaimoa eikä lapsia. Sinulla olisi jo, jos olisit sellainen mies, jonka kanssa parisuhteeseen halutaan. Siksi selittelet haaveitasi vauvapalstalla. Tämä on ainoa paikka, jossa kuvitelmasi ovat totta.
Ja sitten olet parin vuoden päästä itkemässä täällä, kun se vaimo ei tuo yhtään rahaa talouteen, vaan sun pitää maksaa suurin osa.
Näinhän se aina menee.
Toiset tykkää tommosista ja toiset vähän erilaisista. Kusipäistä luonnetta taas ei katsele kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän otsikossa kysyt "mikä siinä on että...?" Eli jos sinä et tiennyt mikä siinä on, niin ethän sinä mitään ole voinut todistaa. Otsikon mukaan et tajunnut asiaa lainkaan.
Kyllä minulla vähän meni maku, kun yhdessä seurueessa lähemmäs viisikymppinen mies puhui kovaan ääneen deittailuistaan ja siitä, miten ei kyllä ikinä kelpuuttaisi yli nelikymppisiä naisia. Ne on ihan liian vanhoja. Ja seurue täynnä meitä viidenkympin hujakoilla olevia naisia. Hän oli kalju. Ei olisi ikinä tullut mieleen möläytellä siinä, että sori vaan, mutta musta kaljut miehet on ihan nounou. Jotain käytöstapoja ja kunnioitusta kanssaolijoita kohtaan voisi olla. Rehellisyys ei aina peri maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, haluatko sellaisen maailman, jossa tyttöjä ei kouluteta, koska riittää, että he laittavat ruokaa ja kasvattavat lapset? Miten sinun teoreettinen vaimosi voisi hyvällä omallatunnolla kasvattaa oman tyttönsä siihen, ettei hänellä ole muuta arvoa, kuin olla kaunis miehen silmissä?
Mitä kertoisit omalle tyttärellesi, jolla ei olekaan hoikkaa vyötäröä ja isoja tissejä? Kertoisitko, ettei hän kelpaa sellaisenaan vaan maksat silikonit hänelle, jotta pääsee naimisiin kaltaisesi miehen kanssa?
Jos näin on, niin ihan turhaan ihmettelet, jos joku paheksuu ihanteitasi.
En, kyllä nainen saa kouluttautua juuri niin pitkälle kuin haluaa ja valita itse ammattinsa. Arvostan vain henkilökohtaisesti äitiyttä yli kaiken. Eikä oman tyttäreni tarvitse olla ihannekumppanini, toivon että löytää sellaisen joka pitää juuri hänestä. -ap
Luulet ilmeisesti, ettei oma naisihanteesi (ja selkeä ulkonäön arvostaminen kaiken muun yli) mitenkään välity lapsillesi? Se, että sinä verhoat sen "äitiyden pyhään kaapuun" on vain pintaa, jota lapsesi joutuvat salaa häpeämään.
Onneksi et tule koskaan vaimoa tai lapsia saamaan.
Siitä tietää parhaiten että naisella meni tunteisiin kun hän sanoo "Tuo ei tule koskaan saamaan p'llua/vaimoa/lapsia. -ap"
Ja sinä taas ajattelet, että tunteet ovat jotain mitä pitää hävetä. Loukkaukseksi tarkoitettu kommenttisi ei yhtään loukkaa minua, koska minulla on tunteet (joskus iloiset, joskus surulliset, joskus vihaiset ja niin edelleen).
Sinulle naiset ovat vain p*, kotitalouskone ja vartalon muodot. Ei ole väliä järjellä eikä koulutuksella, kunhan vain tekee kuten sinä haluat. Kauheat paineet asetat ihmiselle, jolta lapsiakin toivot (hoikka vyötärö pitää pysyä raskauksista huolimatta, imettää ei tietenkään voi, koska tissit rupsahtaa). Ja samalla muka opetat tyttärelle, että kouluttaudu sinä ja löydä oma polkusi. Joopa-joo.
Mutta totuushan se on, ettei sinulla tule olemaan vaimoa eikä lapsia. Sinulla olisi jo, jos olisit sellainen mies, jonka kanssa parisuhteeseen halutaan. Siksi selittelet haaveitasi vauvapalstalla. Tämä on ainoa paikka, jossa kuvitelmasi ovat totta.
Miksi otat sen itseesi, jos joku yksittäinen mies toivoo hoikkaa naista? Miksi se haittaa sinua, jos olet tyytyväinen kroppaasi ja sinulla on mies, joka on myös tyytyväinen kroppaasi?
Vai olisiko niin, että pohjimmiltasi et olekaan tyytyväinen omaan kroppaasi tai pelkäät ettei miehesi ole ja kun joku mies kertoo pitävänsä hoikista naisista niin se tuo oman tyytymättömyytesi esiin ja projisoit tuon pahan mielen toiseen? Eli haukut hoikkaa naista toivovan miehen lyttyyn kun hänen toiveensa aiheutti sinulle pahaa mieltä, vaikkei se ongelma ole toisen toiveet vaan että sinä et pohjimmiltasi ole tyytyinen itseesi.
Itse olen pienitissinen nainen ja minua ei haittaa yhtään, jos joku mies haluaa isotissisen naisen. Pidän omista pikkutisseistäni ja tiedän että on miehiä jotka myös pitävät, joten se ei ole minulta mitään pois, että jotkut miehet taas pitävät isoista tisseistä (tai no vaikkei löytyisikään pienistä tisseistä pitäviä miehiä niin eihän kenelläkään ole mitään velvollisuutta pitää mistään).
Näistä pariutumiskeskusteluista täällä tulee kyllä ensimmäisenä mieleen, että miten voi olla näin paljon ainakin iältään hyvinkin aikuisia ihmisiä, jotka eivät loppujen lopuksi ymmärrä rakkaudesta yhtään mitään. Ja jos pitäisi veikata, niin eivät varmaan tule ymmärtämäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan syynä reaktio naisten satoja vuosia kokemiin ulkonäköpaineisiin ja älyn vähättelyyn? Veikkaisin.
Kovin kliseisiä odotuksia, sekä naisilla että miehillä. Naiset odottaa komeaa prinssiä ja miehet silikonitrofeeta. Fiksut ei pahastu, mutta hymyilee.
Kertoo aika paljon miehestä, jos tämä ei halua älykästä kumppania.