Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitopalvelu rippijuhliin...

Vierailija
29.07.2013 |

Meille on pojan rippijuhliin tulossa vain lähimpiä sukulaisia ja kummit, yhteensä noin 25 henkilöä. En jaksaisi stressata ja laitella ruokia itse, vaan haluaisin ne jostakin pitopalvelusta. Hinta vain hirvittää. Aika myöhäänkin olen liikkellä kun juhlia pukkaa jo vajaan kahden viikon päästä... Minkälaisia hintoja olette maksaneet perhejuhlamenusta? Jotakin lämmintä ruokaa, esim. keitto, alkuruokia, kakku. Entä onko suosituksia mistä kannattaisi Jyväskylässä kysellä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollu ihan paras. Monesti on tilattu ja aina ollaan oltu tyytyväisiä sapuskoihin!

http://www.juhlapalvelumartta.fi/?page_id=197

Vierailija
2/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 21:12"]

Meille on pojan rippijuhliin tulossa vain lähimpiä sukulaisia ja kummit, yhteensä noin 25 henkilöä. En jaksaisi stressata ja laitella ruokia itse, vaan haluaisin ne jostakin pitopalvelusta. Hinta vain hirvittää. Aika myöhäänkin olen liikkellä kun juhlia pukkaa jo vajaan kahden viikon päästä... Minkälaisia hintoja olette maksaneet perhejuhlamenusta? Jotakin lämmintä ruokaa, esim. keitto, alkuruokia, kakku. Entä onko suosituksia mistä kannattaisi Jyväskylässä kysellä?

[/quote]Kun porukka on noinkin pieni, itse tekemisessä ei ole mitään stressaamista, senkun tekee vain. Lopeta angstaaminen ja kynsien pureskelu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!! Pariin laitoinkin jo tarjouspyynnön. Odotin tältä palstalta vastauksia tyyliin "etkö jaksa tehdä ite" tai "mitä täältä kyselet ja aika myöhään oot liikkellä"...

Vierailija
4/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. jatkaa. Ei välttämättä vielä ole myöhästä (jos astioita tarttette vuokralle niin niitäkin tuolta saa, mutta jos sillon joku isompi rysä rippijuhlissa niin ne saattaa olla kyllä jo menneet). Mekin tilattiin kerranvajaan viikon varotusajalla ihan vaan illanistujaisiin tuolta piirakkaa, valkosuklaa-limekakkua ja salaattia kun en jaksanut itse alkaa väkertää ja hei meitä oli van 11 hlöä :) Ja jouluksi olen tilannut aina laatikot kun en niitäkään jaksa itse alkaa väsäämän vaikkei mitään vaikeita ookaan ja tykkään ruuanlaitosta. Että eiköhän se ole ihan jokaisen asia miten aikansa haluaa käyttää ja kuinka paljon haluaa onnistumista stressata :D

Vierailija
5/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täältä kyselet ja aika myöhään oot liikkeellä...

Vierailija
6/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö jaksa tehä ite?

Vierailija
7/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhih!! t. ap

Vierailija
8/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhih!! t. ap

Vierailija
9/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa :D

Vierailija
10/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alina Puistokadulla

Vierailija
11/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eläissäni noin 20 rippijuhlissa ja aina tarjoiluista on huolehtinut pitopalvelu. Juhlapäivänä on muutakin tekemistä kuin huolehtia siitä, että pöydässä on ruokaa. Meillä oli viime vuonna 28 vierasta, tarjoilu (4 salaattia, 2 lämmintä ruokaa, kakku + kahvi jne. perusjutut) maksoi 32 e/hlö, siinä oli tarjoilijakin jo mukana.

Vierailija
12/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi valmistujaisiin 25 hengen voilipäkakku ja täytekakku. Yhteensä 130€. Olivat hyvänmakuiset ja runsaat.

Kannattaa miettiä koko paketin vaihtoiehdoksi sitä että teette osan itse ja osa valmiina. Tarjoilu sitten itse. Tämä siis, jos hinta hirvittää tai tällä varoitusajalla ei saa pitopalvelua.

Vierailija
13/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, onpas rippijuhlatkin nykyisin suureelliset, että ihan lämpimät ruuat ja pitopalvelut. Omat rippijuhlat oli toki jo yli 15 vuotta sitten, mutta en muista että juuri kellään olisi ollut sitä voileipäkakku/karjalanpiirakat/kakku/pulla-linjaa enempää tarjoiluja ja kaikesta kyllä selvittiin omin voimin, ei sinne juhliin nyt samalla tavalla määrällisesti edes kutsuttu sitä porukkaa kuin sitten ylioppilasjuhliin. En siis nyt halua tuomita ketään, ihmettelen vain aikojen muuttumista!

Vierailija
14/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rippijuhlat pari vk sitten. Kaikkiaan oli 35 ihmistä. Ostin voileipäkakut, muut tein itse. Ei kovin iso homma. Pienet cocktail karjalanpiirakat meni kuin kuumille kiville, paistoin ne aamulla itse. Oli lisäksi pakastettua paria sorttia suolapiirakkaa, salaattia, tuorejuustokakkua ja mutakakkua. Kummi teki lusikkaleipiä. Hyvin menee!

Vierailija
15/17 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:05"]

Ohhoh, onpas rippijuhlatkin nykyisin suureelliset, että ihan lämpimät ruuat ja pitopalvelut. Omat rippijuhlat oli toki jo yli 15 vuotta sitten, mutta en muista että juuri kellään olisi ollut sitä voileipäkakku/karjalanpiirakat/kakku/pulla-linjaa enempää tarjoiluja ja kaikesta kyllä selvittiin omin voimin, ei sinne juhliin nyt samalla tavalla määrällisesti edes kutsuttu sitä porukkaa kuin sitten ylioppilasjuhliin. En siis nyt halua tuomita ketään, ihmettelen vain aikojen muuttumista!

[/quote]

Ketkä teillä jätettiin kutsumatta? Meillä oli mukana isovanhemmat (4 kpl), isän sisarukset + puolisonsa + lapset eli serkut ( 4 aikuista ja 6 lasta), äidin sisarukset + puolisonsa ( 4 aikuista ja 4 lasta), äidin lapseton veli + tyttöystävänsä, äidin ja isän kummit + puolisonsa (4 aikuista, isovanhempien sisaruksia, asuvat melkein naapurissa), 2 kummia perheineen (3 aikuista ja 4 lasta) ja oma perhe. Tietty olisi voinut omille kummeille sanoa, että älkää tulko, mutta muuten ei oikein tätä pienemmällä kokoonpanolla kehtaa juhlia.

Teillä ei kutsuttu vanhempien sisaruksia lainkaan vai jäikö isovanhemmat kotiin?

Vierailija
16/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:45"]

äidin ja isän kummit + puolisonsa (4 aikuista, isovanhempien sisaruksia, asuvat 

Ei meille ainakaan tullut mieleenkään kutsua rippilapsen vanhempien kummeja tilaisuuteen!

[/quote]

Vierailija
17/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuollaiset hieman suureelliset rippijuhlat, jos on kyse uskossa olevasta perheestä. Tapakristittyjen kohdalla se on lähinnä irvokasta. No, itse en kuulu kirkkoon, eivätkä lapsetkaan ,joten rippijuhlia meillä ei ole koskaan vietetty.

Mutta eihän siinä mitään, jokainen eläköön tavallaan.