Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luurankolapsia uimarannalla

Vierailija
29.07.2013 |

herranen aika miten laihoja

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihoja lapsia on, osa luonnonoikkuja ja osa ei. Lapsellakin voi olla laihuuden aiheuttava sairaus taustalla, esim. jokin ruoansulatus- tai imeytymishäiriö, diabetes, syömishäiriö (5-7v. saattaa jo oireilla anorektisesti)

oli mikä oli, sen arvioiminen ei kuulu ulkopuolisille uimarannalla. Anna lasten olla ap :)

Vierailija
22/69 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

55, Mihinkäpä sitä silmänsä laittaa ja "friikkeihin" se ihmisen katse usein kohdistuu kullakin, koska he herättävät olemuksellaan huomiota massasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syynä ala-arvoinen ruoka päiväkodeissa ja kouluissa? Ainakin Oulun Serviisin pöperöt ovat ajoittain syömäkelvottomia ja jos ruoka sattuu olemaan maistuvaa, on sitä liian vähän. Ei ole pelkästään lasten mielipide, myös opettajat ja pk:n henkilökunta sanovat samaa. Kotihoidossa olevat lapset ovat harvoin liian laihoja.

Vierailija
24/69 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän on paljon "jänteviä, lihaksikkaita ja hoikkia" lapsia mammoilla :)

Vierailija
25/69 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

57, Negatiivista palautetta kouluruuasta on minunkin korviini kantautunut. Joskus jopa kuulemma loppunut kesken, ettei kaikille riittänyt.

Vierailija
26/69 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin haukutte muiden lapsia luurangoiksi tai läskeiksi, niin käykääpä tsekkaamassa omien herranterttumukuloidenne painoindeksi: http://www.xestia.net/testit/isobmi.php

Saatat vaikka yllättyä.

Vierailija
27/69 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa yllätyin:-) Mun lapsi on juurikin tuollainen "luurankolapsi". Todella hoikka mielestäni ja luut näkyy esim. kyljissä. Huolissanikin olen välillä ollut tuosta laihuudesta, mutta tyttö on piretä, liikkuvainen ja muuten hyvinvoiva joten en sitten suurempaa huolta ole kantanut.

Tuos laskurin mukaan tyttö on normaalipainoinen painoindeksillä 18 (122 cm, 21 kg) joten mukava yllätys.

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:32"]

Ennenkuin haukutte muiden lapsia luurangoiksi tai läskeiksi, niin käykääpä tsekkaamassa omien herranterttumukuloidenne painoindeksi: http://www.xestia.net/testit/isobmi.php

Saatat vaikka yllättyä.

[/quote]

Vierailija
28/69 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lomaa viettämässä Lappeenrannassa ja monen kertaan pisti silmiin se, miten paljon jo alle kouluikäisissä on todella pyöreitä, suoraan sanottuna lihavia, lapsia. Eiköhän lasten ylipaino ole Suomessa huomattavasti yleisempi ongelma kuin alipainoiset lapset. 

Vierailija
29/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kuuluu ollakkin kun pituuskasvu on kiihkeimmilläänja ulkoilee ja harrastaa liikuntaa.

Vierailija
30/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan nälkiintyneen näköisiä

Vierailija
31/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan mun lapsi. Olen jo vähän huolissaan samoin kuin kouluterveydenhuolto. Ja ruokaa saa säännöllisesti eteensä mut ei vaan meinais syödä!

Vierailija
32/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ois rahaa, niin oisin voinut ruuan tarjota, mutta kun ei ole

Vierailija
33/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kuuluu olla laiha ja jäntevä. Se on tervettä. Ei kuulu olla pullukka. Lapsuusajan lihavuudella on kauaskantoiset seuraukset.

Vierailija
34/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa vain olla minunki lapsi. Ikää kaksi vuotta. Syntyessään painoi 2,4 kiloa ja on kasvanut koko ikänsä aivan alimmalla käyrällä. Onhan hän laiha minustakin, mutta syö kuitenkin hyvin ja monipuolisesti. Eipä tuohon ole neuvolassakaan puututtu. Pääasia että kasvaa.

Vierailija
36/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin ls-ilmoitus ja kotiolojen tarkastus. Huolenaihe on syntynyt. äidit välipitämättömiä, kun sanovat että normaalia, ei ole. Olen oppinut tämän tältä palstalta. Mun urheilevat pojat ei ole luurankoja, vaan kimmoisia.

Vierailija
37/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misssäpäin? Mä olin viikonloppuna sukulaisten luona Pieksämäellä ja täydellä uimarannalla minä ja mun lapset oltiin ainoat hoikat tai normaalipainoiset. Hyi kauhia mitä läskejä nuoria naisia ja yhtä läskejä lapsia. Ei voi kuin sääliä.

Vierailija
38/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet, kun vanhemmatkin olivat aikoinaan pelkkää luuta ja nahkaa...

Olisinpa vieläkin...

Vierailija
39/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten tekin olette läskejä, muttette vain huomaa sitä. Ja lässyn lässyn,että ihan kaikki muut oli läskejä. HUOOOHHH!!

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 21:50"]

Misssäpäin? Mä olin viikonloppuna sukulaisten luona Pieksämäellä ja täydellä uimarannalla minä ja mun lapset oltiin ainoat hoikat tai normaalipainoiset. Hyi kauhia mitä läskejä nuoria naisia ja yhtä läskejä lapsia. Ei voi kuin sääliä.

[/quote]

Vierailija
40/69 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näläntunteeseen turtuu, sit ei enää nälkä vaivaa. Ja monissa perheissä ei osata ostaa ruokaa ja tehdä sitä. Lapset saattavat saada lounaaksi pari pinaattilettua ja jacky-makupalan. Höyrytetyt kasvikset, perunamuussi, salaatit, pihvit jne ovat utopiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme