Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaveri varastaa minulta kuukautissiteitä, eikä ole ensimmäinen kerta

Vierailija
08.08.2020 |

Omalla tytöllä ei ole vielä kuukautiset alkanut (12v) mutta kaveristaan en tiedä. Usein tämän kaverin vierailun jälkeen vessan kaapista on viety siteitäni. Tyttö on kertonut että tällä kaverilla on kotona vaikeaa yh-isänsä kanssa mutta ei suostu kertomaan yksityiskohtia. Voisiko olla että tyttö varastaa tarpeeseen vai ilkeyttään? Muuta ei ole tietääkseni ottanut.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa tapahtunut. Omalla tytöllä ei ole vielä alkanut, mutta olen puhunut että kannattaa kuljettaa repussa jo varuilta mukana. Joskus voi olla myös tilanne että kaveri saattaa tarvita ja tuolloin voi olla kiva kaveri ja auttaa pulasta. Muutaman tytön kaverin kanssa ollaan menkoistakin puhuttu. Aloite tuli tytöiltä itseltään kesken leffaillan kun rättimainos tuli mainostauolla. Yksi kaveri asuu isänsä kanssa, ja tämä tyttö oli usein kaupassa meidän mukana ja antoi rahan minulle ja sujautti ostokset omieni joukkoon. Näki etten itse häpeillyt ja piilotellut muiden ostosten alle ja nykyisin tyttö kehtaa ostaa jo itse. Voi olla että naisen positiivinen malli puuttuu,tai alkuajan "häpeilyä".

Vierailija
22/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lasket siteesi??

En ole ap, mutta huomasin kyllä, jos vajetta olisi toistuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😀 Tiedät mitä antaa sille tytölle synttärilahjaksi

Vierailija
24/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaminen on aina väärin. Noloahan tuo on, mutta asia pitää jotenkin ottaa tytön kanssa puheeksi. Vaikka sitten luvalla saisi jatkossa ottaa siteitä sinun varastoistasi, mutta asia pitää sopia avoimesti. Häpeän aika pitää olla jo ohi kuukautisia koskien. Emme elä enää 50- emmekä edes 70-lukua.

Vierailija
25/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Miehelläni on aikuinen tytär ja oli isällään 50-50 teini-iässä. Keksi valheita, jotta saa siteisiin/tamponeihin rahaa. On kertonut myöhemmin. Mies siis asui silloin yksin. Ei miehet vaan tajua ja kyse on usein tytölle arasta asiasta, josta ei isälle voi kertoa. Lisäksi epäilisin kaverin olevan tyttösi ikäinen, joten edes valistuneemmalle miehelle ei välttämättä tule mieleen 12-vuotiaan kohdalla tuollaiset tarpeet. Miehet usein luulee, että menkat tulee vasta vanhempana ja pitävät 12v. pikkutyttönä.

Onko tytön äiti kuvioissa edes tapaavana vanhempana? Sieltä tyttö voisi myös pyytää. Siteet on halpoja, niitä saa jostain Tokmannilta tai ottamalla Euroshopperin  yms. ihan 1-2 Eurolla paketti. Äiti voisi ostaa vaikka 10 pakettia kerralla, niin on sitten, mistä ottaa useampien menkkojen aikana.

Oma tyttöni ei kertonut minulle asiasta, vaikka on avoimet välit. Alkoi vaan "näpistellä" siteitä. Sitten ostin niitä hänelle. Mentiin hyllyn eteen ja tokaisin, että ota siitä, mitä haluat ja useampi paketti. Haali itselleen sylillisen kerralla. Myöhemmin on itsekin ostanut välillä.

Vierailija
26/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan voi olla, että tyttö ei kehtaa itse siteitä ostaa. Mutta voi olla myös niin törppö isä, ettei kehtaa ostaa.

Vierailija
27/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt ihme vi..uilua jostain laskemisesta. Kyllä itse tiedän suunnilleen paljonko kaapissa on. Sitten kun menkat alkaa eikä siteitä olekkaan, niin pistäähän se nyt harmittamaan. Ei kai kukaan mitään sala- tai varmuuskätköä pidä. Voi tyttö ressua, varmaan nolo juttu hänellekin. En ole ap.

Vierailija
28/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt siteillä mitään tekee?

mies.

Vierailija
29/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin rikosilmoituksen ja raksisin sen ruudun, jossa vaaditaan rangaistusta. Ihan periaatteesta ja myös tytön omaksi parhaaksi. Mulla on nollatoleranssi rikollisuuteen ja tuossa vaiheessa aloitteleva nuorisokriminaali voi vielä saada suunnan käännettyä, kun ongelmaan tartutaan tehokkaasti.

Onhan se oltava mustavalkoinen jos resurssit ei muuhun riitä. Vai että nollatoleranssi, rikosilmoitus ja nuorisokriminaali.

Vierailija
30/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah haa ap laskee aina montako kpl jäljellä hah hah haa!!

Kyllä minä tiedän montako on jäljellä. Muutenhan en tietäisi tarvitsenko käydä hakemassa uuden paketin heti vai kohta.

-eri

Vierailija
31/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän aika kuukautisten ympärillä ei todellakaan ole vielä ohi. Sitä ylläpitävät sekä miehet, että myös naiset itse. Miten "hauskaa" se onkin joidenkin ihmisten mielestä, kun nainen on vaikka kiukkuinen ihan syystä, niin on aina se aika kuukaudesta. Ei ikinä siksi, että toinen on käyttäytynyt törpösti.

Jokainen varmaan muistaa kouluajoiltaan, millaista röhönaurua kuului poikien suusta, kun näitä asioita käsiteltiin tunnilla. Siitä se lähtee.

Tuolle tytölle pitäisi nyt iskostaa päähän se ajatus, että mitään häpeämistä hänellä ei ole siinä, että hän kehittyy naiseksi.

Vierailija
32/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä huomaisin jos siteet alkaisivat katoamaan. Ja siinä vaiheessa kun olisin havainnut katoamista, alkaisin todennäköisesti myös laskea siteeni varmistuakseni siitä, että ne tosiaan katoavat eikä mulla vain heitä päästä. Ihmeellistä että jotkut tuosta aloittajalle päätään aukovat.

33/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan 12-vuotias "varasta" kaverin kotoa siteitä ilkeyttään vaan ihan tarpeeseen ne menee.  Luultavasti hän ei ole kehdannut kotonaan kertoa kuukautisista ja ehkä yh-isä ei oikein ole osannut/tajunnut ottaa murrosikää puheeksi. Onkohan lapsen kaverilla elämässään ketään turvallista aikuista naista, jonka kanssa voi puhua kuukautisista ja murrosiästä? Itse ostaisin enemmän siteitä kaappiin ja sanoisin yleisesti lapselleni ja kaverilleen, että kaikki saavat ottaa näitä, jos tarvitsee. Jos lapsen kaveri on läheinen ja tuttu, voisin yrittää jutella hienotunteisesti ja rohkaista kertomaan isälleen kuukautisista. Ei kuitenkaan kannata syyttää siteiden varastamisesta tai lähestyä asiaa muutenkaan noin negatiivisesti. 

Vierailija
34/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan vanhemmat ei koskaan ostaneet siteitä, hävetti ihan kamalasti itse ostaa. Aina ei ollut rahaakaan ja sitten piti käyttää talouspaperia. Tyttöparka, ja joku mulk** tekisi hänestä rikosilmoituksen. Oli niin kivuliaatkin ja piti itse huolehtia kipulääkkeiden haku apteekista.

Vierailija
35/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin varastamaan siteitä nuorena v. 94-98. Anteeksi kavereiden äidit!

Äitini ei ostanut minulle siteitä, suuttui ja haukkui minut kun kuukautiset alkoivat. Piilotti omat siteensä jonnekin, oli hirveän häpeilevä ja vihainen.

Yritin pärjätä vessapaperilla, vaikka millä. Oli ihanaa jos sai joskus näytesiteen jostain. Usein sinnittelin yhdellä siteellä monta päivää, muistan sen hajun vieläkin. Menkat olivat vielä superrunsaat. Ja jouduin varastamaan siteitä kyläpaikoissa, kun en muuta osannut. Yritin ottaa aina vain yhden kerrallaan. Onneksi pääsin pian tekemään lastenvahtikeikkaa ym jotta sain siteisiin ym rahaa.

Rintsikoiden kanssa sama. Sain 6.lk kaverini siskolta parit vanhat, niillä menin lukioon asti.

Vierailija
36/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttöni ei kertonut minulle asiasta, vaikka on avoimet välit. Alkoi vaan "näpistellä" siteitä. Sitten ostin niitä hänelle. Mentiin hyllyn eteen ja tokaisin, että ota siitä, mitä haluat ja useampi paketti. Haali itselleen sylillisen kerralla. Myöhemmin on itsekin ostanut välillä.

Pakko sanoa, että tämä oli todella sympaattinen esimerkki hyvästä vanhemmuudesta. Jotenkin tuli hyvä mieli.

Vierailija
37/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan puhunut kuukautisista äitini kanssa, mutta osti sentään siteitä kaappiin. Inhosin siteitä, ja viikkorahoista ostin sit tamponeja. Onneksi silloin oli helpot menkat, joten yksi paketti ob:ta riitti.

Vierailija
38/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin ison kasan tamponeita ja siteitä ja kaataisin ne jo johonkin astiaan, josta pystyy "huomaamattomasti" ottamaan kerralla enemmän jolloin illuusio siitä, ettei häviämistä huomaa säilyy.

Voisin ostaa myös valikoiman tuotteita ja kuukupin ja antaa huomaamattomasti tytölle. Kuukuppia käyttämällä tytön ongelma ratkeaisi muutamaksi vuodeksi. Siteet ja tamponit loppuvat aika nopeasti ja tyttö on taas ongelman edessä.

Vierailija
39/92 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostaisin ison kasan tamponeita ja siteitä ja kaataisin ne jo johonkin astiaan, josta pystyy "huomaamattomasti" ottamaan kerralla enemmän jolloin illuusio siitä, ettei häviämistä huomaa säilyy.

Voisin ostaa myös valikoiman tuotteita ja kuukupin ja antaa huomaamattomasti tytölle. Kuukuppia käyttämällä tytön ongelma ratkeaisi muutamaksi vuodeksi. Siteet ja tamponit loppuvat aika nopeasti ja tyttö on taas ongelman edessä.

Ja astiaan toki lappu, että saa ottaa.

Vierailija
40/92 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin varastamaan siteitä nuorena v. 94-98. Anteeksi kavereiden äidit!

Äitini ei ostanut minulle siteitä, suuttui ja haukkui minut kun kuukautiset alkoivat. Piilotti omat siteensä jonnekin, oli hirveän häpeilevä ja vihainen.

Yritin pärjätä vessapaperilla, vaikka millä. Oli ihanaa jos sai joskus näytesiteen jostain. Usein sinnittelin yhdellä siteellä monta päivää, muistan sen hajun vieläkin. Menkat olivat vielä superrunsaat. Ja jouduin varastamaan siteitä kyläpaikoissa, kun en muuta osannut. Yritin ottaa aina vain yhden kerrallaan. Onneksi pääsin pian tekemään lastenvahtikeikkaa ym jotta sain siteisiin ym rahaa.

Rintsikoiden kanssa sama. Sain 6.lk kaverini siskolta parit vanhat, niillä menin lukioon asti.

Siis mitä? Miten keskustelu äidin kanssa oikein kulki, jos hän suuttui ja haukkui sinut??