Kyllä on tylsää elää köyhänä keski-ikäisenä naisena
Ei varaa vaatteiden ostoon, ei kynsien laittoon, ei ripsien tai kulmien kestovärjäykseen, ei jalka tai kasvohoitoon, ei implanttien laittoon, hampaat aivan risat eikä saa hammaslääkärin mukaan enää korjattua, ei varaa yksityislääkäriin esim runsaat kuukautiset, ei apua julkiselta puolelta, ei kroonisten sairauksien hoitoon, ei siis voi käydä yksityislääkärillä tutkituttamassa näitä. Ainoa mihin raha juuri riittää on 3 kertaa vuodessa kampaamoon, värjäyttää harmaat pois ja leikata hiukset. Miten te muut köyhät jaksatte?
Kommentit (58)
Kaikki noista luettelemistasi asioista on turhia. Suomessa saa kaikki terveydenhoitoa miksi mennä yksityiselle? Kukaan ei jää ilman lääkkeitä ja hoitoa Suomessa jos jää se on omaa tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Suomen "köyhien" ainut ongelma on se etteivät he osaa käyttää rahaa.
En tee noista ulkonäköön liittyvistä asioista mitää, kaveri vähän lyhenteli hiusten latvoja, normaalivuonna kävisin kampaajalla noista listatuista asioista. Ihan kivasti toimeentuleva olen.
Leikkaa ja värjää hiukset itse. Värjää ripset ja kulmat itse. Hoida kynnet itse. Nämä kaikki voi tehdä ihan itse, opetteluun voi käyttää aikaa varmaan runsaasti. Käy lenkillä. Kaikki kosmeettinen hölynpöly vie Sinun rahojasi eikä tuloksesta voi olla varma. Itse teen ko. hoidot itse, ihonpuhdistukset värjäyksiin ja voin todeta että loppitulos on yhtä hyvä kuin ystävilläni jotka käyvät hoitoloissa. Hammashoitoja en sentään tee itse kuin ne mitä jokainen voi tehdä.
Jos hampailla ei pysty kunnolla pureskelemaan ruokaansa, ne ovat reikiintyneet tai ikenet tulehtuneet, oman kotikunnan hammaslääkäri on velvollinen hoitamaan hampaasi kuntoon. Implantteja ei kustanneta julkisella puolella, mutta sillat tai tekohampaat onnistuu, samoin esimerkiksi purentakisko, jos narskuttelet yöllä hampaitasi. Tarvitaessa näihin saa harkinnanvaraista toimeentulotukea, jos omat rahavarat ei riitä.
Runsaisiin kuukautisiin saat apua omalta terveyskeskuslääkäriltä, hän kirjoittaa tarvittaessa lähetteen jatkotutkimuksiin.
Itse käyn 1-2 ketaa vuodessa tasoituttamassa hiuslatvat. En käytä rahaa jalka- tai kynsihuoltoihin, hiusten, kulmien tai ripsien värjäämiseen enkä ole koskaan käynyt kosmetologilla. Vaatteisiin menee vuodessa kengät mukaan lukien korkeintaan 300 euroa, uutta vasta kun vanhaa ei enää pysty korjaamaan.
Olen aina saanut omasta kotikunnastani hyvät hammaslääkäri- ja terveyskeskuspalvelut. Muuta pienemmälle paikkakunnalle, jos kotikunnassasi ei homma toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mielelläni heti rikkaan miehen jos saisin. ap
Sitä olisi kannattanut miettiä jo kauan sitten. Ehkä nyt on liian myöhäistä. Ryhdistäydy ja tilaa aika hammaslääkäriin, kyllä sinulle proteesi laitetaan. Kuiva suu ei ole ongelma nykyään. Saat hampaat kuntoon ja siitä on hyvä lähteä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mielelläni heti rikkaan miehen jos saisin. ap
Sitä olisi kannattanut miettiä jo kauan sitten. Ehkä nyt on liian myöhäistä. Ryhdistäydy ja tilaa aika hammaslääkäriin, kyllä sinulle proteesi laitetaan. Kuiva suu ei ole ongelma nykyään. Saat hampaat kuntoon ja siitä on hyvä lähteä eteenpäin.
Käyn säännöllisesti useamman kerran vuodessa hammaslääkärissä. Olen käynyt jo vuosikymmenet. Silti tilanne on huono eikä kunnallisen puolen hammaslääkäri sano, kuin että mene omilla rahoilla yksityiselle. Minun vammani on sellainen, että nuorena kaikki epäilivät saanko miestä lainkaan. Siksi en ole uskaltanut kovin hyvää miestä edes yrittää tai toivoa.
No, olen vauras keski-ikäinen enkä laita kynsiä, etenkään implantteja, värjäile hiuksiakaan. Jalkahoidossa käyn, jos jalat tarvitsevat sitä, viimeksi kolme vuotta sitten.
Tässä on joku ajatusharha, että alkaa kuvitella olemattomia asioista, joita vailla itse on. Ap kuvittelee rahan tuovan sitä ja tätä. Itse olen sinkku niin voisin runoilla, että avioituneena meillä olisi joka toinen päivä mahtavaa seksiä, kivoja yhteisiä harrastuksia, mielenkiintoisia keskusteluja, mies olisi kiinnostunut kaikista asioista, joista tykkään ja tulisi mukaan kaikkialle, mihin toivoisin. Yhdessä siivottaisiin riemumielin ja totta kai meillä olisi kaunis kartano ja range rover, koska kahden rahat riittää mihin vaan. Lapset olisivat älykkäitä, hyvin käyttäytyviä ja kauniita eikä koira koskaan oksentaisi olohuoneen matolle, kantaisi hiekkaa sisälle tai kerjäisi ruokaa pöydästä. Isovanhemmat olisivat herttaisia harmaapäisiä vanhuksia, joista ei olisi huolta, silkkaa iloa ja elämänviisautta ja lämpöä ympärilleen säteileviä ihmisiä, jotka leipoisivat lapsille korvapuusteja ja olisivat enemmän avuksi kuin itse tarvitsisivat apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole käynyt implantit mielessä. En värjää harmaita, ja kaveri leikkaa hiukset. Ostan sillä rahalla mielummin jotain muuta. Keski-iässä on mukavaa se, että osaa jo arvostaa muutakin kuin ulkoisia asioita.
Mulla on vaikea syödä, kun hampaat niin rikki. Sylkeä ei reumasairauden takia ole joten en voi ottaa hammasproteeseja. Enkä saa julkisella implantteja eli kohta olen hampaaton.
Suomen "ilmainen terveydenhuolto" on täysi vitsi. Jos ikinä voittaisin EuroJackpotissa kymmeniä miljoonia, hommaisin ihan ensimmäiseksi huonohampaisille ihmisille uudet hampaat.
Kannattaa käydä kokeilemassa muiden maiden terveydenhuoltoa, ja keskustellaan sitten uudestaan. Maassa X Tässä keväällä, ennen kotimaa lähimmäinen sairastui vakavasti. Vaikka oli sairausvakuutus, niin hoito oli niin surkeaa, että henki meinasi mennä. Kyllä olin onnellinen kun saatiin sukulainen Suomeen ja kunnon hoitoon
No nyt ei auta kuin elää sen tosiasian kanssa, että pian hampaaton pitkäaikaistyötön keski-ikäinen ei ole miljonäärin unelma. Et todennäköisesti kilpaile myöskään enää olympialaisissa tai hanki akateemista loppututkintoa tai pääse hyväpalkkaiseen työhön. Aika monella nuorella, nätillä ja menestyneemmällä on ihan sama tilanne, eikä se rakennekynsiin vähiä rahoja tuhlaamalla ainakaan muuksi muutu.
Ei ihme, että ap on köyhä jos hän ripottelisi saamansa ylimääräiset rahat turhuuksiin joista ei ole edes iloa pidemmäksi aikaa. Nuo kulma- ym. hoidot, ja jopa hiusten värjäys ovat vain ihmisten koukuttamista. Kerran otettujen "paranteluiden" ylläpitoon uppoaa sitten rahaa koko ajan. Lopputulos reipas ja raikas tiinajylhä- paitsi siinä tapauksessa että jokin menee kunnolla pieleen.
Katsopas ap nyt oikein tarkkaan uutiskuvia hyvin varakkaista keski-ikäisistä tai vanhemmista naisista, esim. yritysjohtajista ja poliitikoista.
Heille yhteistä on perussiisteys ja hyvin hoidettu vaikutelma, jollaisen saavuttaa helposti kotona laittamalla. Mutta laminaattikulmat, rakennekynnet jne. loistavat poissaolollaan.Useimmat värjäävät hiuksensa, mutteivät läheskään kaikki. Eivätkä nämä naiset yritä näyttää mahdollisimman nuorilta. Vaatteetkaan eivät ole mitään muotiluomuksia, vaan hyvin istuvia perusvaatteita. Ehkä joku arvokkaampi laukku, koru tai huivi voi olla, mutteivät nekään mitään näyttäviä ole. Ulkonäkönsä sijaan nämä laittavat rahansa sijoituksiin, asumiseen yms. jotka eivät ulkomuodosta juuri näy.
Hampaat ovat silmämääräisesti arvioiden suunnilleen kunnossa, toki ilman amerikkalaisvalkaisuja yms. Joten niiden kunnossa pitämiseen kannattaa panostaa. Hanki vaikka tekarit jos omat ovat täysin toivottomat, siihen julkinenkin puoli suostuu.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole käynyt implantit mielessä. En värjää harmaita, ja kaveri leikkaa hiukset. Ostan sillä rahalla mielummin jotain muuta. Keski-iässä on mukavaa se, että osaa jo arvostaa muutakin kuin ulkoisia asioita.
Minä olen aina arvostanut enemmän muuta kuin ulkoisia asioita. Vasta nyt keski-iässä ulkonäkö on alkanut hiukan kiinnostaa, koska sen on menettämässä. Taatusti värjään hiuksia jos tarvetta jatkossa, implantteihin ei tarvetta, mutta ehkä johonkin pistoshoitoihin naamassa.
Eri
Kuulostaa todella oudolta. Suomessa on julkinen terveydenhuolto, myös hammashoito. Kenenkään ei tarvitse olla rikkinäisillä hampailla joilla ei oikein saa ruokaakaan syötyä. Implantteja sieltä ei saa, mutta muita ihan toimivia ratkaisuja kyllä, joilla hampaat ei tuota vaivaa eivätkä näytä päällepäin risoilta.
Nuo monet muut jutut mitä mainitsit on luksusta, johon moni meistä eii valitse käyttää rahaa vaikkei olisi köyhäkään. Esim. itse tienaan hyvin it-alalta, mutta en ole mitään kynsiä laitattanut, ripsiä tai kulmia kestovärjäyttänyt koskaan. Kasvohoidossa kävin joskus parikymppisenä kerran, totesin turhaksi. Jalkahoidotkin teen itse kotona.
Mulla ei ole edes varaa värjätä hiuksia kampaajalla, ei varaa ostaa meikkejä eikä ostaa kivoja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaikea syödä, kun hampaat niin rikki. Sylkeä ei reumasairauden takia ole joten en voi ottaa hammasproteeseja. Enkä saa julkisella implantteja eli kohta olen hampaaton.
Voitko maksaa hammaslääkärille osamaksulla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että ap on köyhä jos hän ripottelisi saamansa ylimääräiset rahat turhuuksiin joista ei ole edes iloa pidemmäksi aikaa. Nuo kulma- ym. hoidot, ja jopa hiusten värjäys ovat vain ihmisten koukuttamista. Kerran otettujen "paranteluiden" ylläpitoon uppoaa sitten rahaa koko ajan. Lopputulos reipas ja raikas tiinajylhä- paitsi siinä tapauksessa että jokin menee kunnolla pieleen.
Katsopas ap nyt oikein tarkkaan uutiskuvia hyvin varakkaista keski-ikäisistä tai vanhemmista naisista, esim. yritysjohtajista ja poliitikoista.
Heille yhteistä on perussiisteys ja hyvin hoidettu vaikutelma, jollaisen saavuttaa helposti kotona laittamalla. Mutta laminaattikulmat, rakennekynnet jne. loistavat poissaolollaan.Useimmat värjäävät hiuksensa, mutteivät läheskään kaikki. Eivätkä nämä naiset yritä näyttää mahdollisimman nuorilta. Vaatteetkaan eivät ole mitään muotiluomuksia, vaan hyvin istuvia perusvaatteita. Ehkä joku arvokkaampi laukku, koru tai huivi voi olla, mutteivät nekään mitään näyttäviä ole. Ulkonäkönsä sijaan nämä laittavat rahansa sijoituksiin, asumiseen yms. jotka eivät ulkomuodosta juuri näy.
Hampaat ovat silmämääräisesti arvioiden suunnilleen kunnossa, toki ilman amerikkalaisvalkaisuja yms. Joten niiden kunnossa pitämiseen kannattaa panostaa. Hanki vaikka tekarit jos omat ovat täysin toivottomat, siihen julkinenkin puoli suostuu.
Aivan ohis, mutta en kyllä tajua sijoittamiseen ja asumiseenkaan panostamista. Viimeisessä palttoossa kun ei ole taskuja, ja pershedelmiin panostaminen lähinnä narsismia. Samoin on aika säälittävää fanittaa yritysjohtajien valintoja; nekin kun ovat aina vain subjektiivisia, ei todellakaan mikään parempi totuus. Outo puheenvuoro kaikin puolin.
laihan ihmisen kudokset eI roiku
oot syöny ittes läskiks..ET OO PESSY HAMPAITAS
OMA VIKA!!!!!!