"Laiska töitään luettelee, sanotaan." Siitäkin huolimatta, luettele
Kommentit (50)
En ole kerennyt muuta kun pesemään pyykkiä ja tyhjentämään/täyttämään tiskikoneen sekä viemään roskat. Lähes kaksi tuntia meni pankissa hoitamassa kuolinpesän asioita ja neuvottelemassa jatkosta... Nyt on henkisesti olo niin puhki, etten jaksa edes miettiä imuria, jos sitä huomenna sitten...
Pesin astianpesukoneessa ja käsin rintapumpun ja tuttipullojen osia. Vein roskat ja katsastin postin. Petasin sängyn. Pesin ja laitoin kuivumaan hyvin vajaan koneellisen valkopyykkiä ja kone pyörittää parhaillaan hoitolaukkua, jota olen värjäämässä tummansinisellä pesukonevärillä. Keitin kattilallisen tuttipullojen osia, vielä pitäisi toinen kattilallinen keitellä. Hyvin leppoinen päivä siis ja tuntuu että en ole saanut juuri mitään tehtyä, tosin tarvitseeko sitä joka päivä niin saadakaan.
Aamupalaa, lounasta ja välipalaa itselleni ja kuopukselle.
Koneellinen pyykkiä.
Vähän imurointia.
Vielä laitan yhden koneellisen pyykkiä, koneellisen tiskiä ja päivällistäkin pitäisi laittaa.
Tähän mennessä olen keittänyt kolmet kahvit, lämmittänyt eilen tehdyn lohikeiton ruuaksi, tyhjentänyt tiskikoneen, keittänyt tuttipullot ja tutit sekä pessyt koneellisen pyykkiä ja maidottanut vauvan kolme kertaa. Näiden lisäksi olen ollut vaunulenkillä ja hoitanut jokaviikkoisen puhelun vanhalle sukulaiselle, vaikka näitä ei varmaankaan lasketa kotitöiksi. Vanhus kuitenkin odottaa, että soitan aina tiistaisin, se on semmoinen huolenpitosoitto (asuu kaukana).
-pessyt kolme koneellista pyykkiä ja ripustanut ne kuivumaan
-viikannut toiset kolme koneellista kaappeihin
-laittanut ruuan
-siivonnut aamu- ja välipalasotkut ja lounaan sotkut
-imuroinut keittiön ja eteisen
-kuljettanut tavaroita paikoilleen
-vienyt roskat
-vaihtanut lakanat parisänkyyn
-siivonnut kakkavahingon lattialta
-pyyhkinyt olkkarin ikkunat lasten käden jäljistä
tänään aion vielä:
-tehdä päivällisen ja siivota keittiön
-tyhjentää astiapesukoneen ja täyttää sen
-imuroida keittiön toisen kerran
-siivota lasten kanssa lelut pois
Normaali päivä siis.
Tänään olen lämmittänyt ruokaa mikrossa ja laittanut astiat tiskikoneeseen. (töissä oltu päivä, ruoka eilisen jämiä)
Keitin aamulla puoli pannua kahvia ennen töihin lähtöä ja kirjoitin miehelle listan tehtävistä kotitöistä.
Pessyt kolme koneellista pyykkiä, kuljettanut lapsia pianotunnille (lieneekö kotityö ;))
Ihan ot, ei liity kotitöihin juuri mitenkään, mut miten jaksatte kodin, lasten, lemmikkien, työn ja opiskelun lisäksi vielä tehdä kaikkea muuta? Minusta tuntuu että esimerkiksi tänään olen juossut koko päivän; aamulla hoitanut aamutouhut lapsille ja vienyt hoitoon, ruokkiksella käynyt kotona antamassa lääkettä koiralle, siivonnut sen tekemät sotkut, pikapissattanut koiran ja yllättäen kyennyt sekä pyöräilemään töihin että syömään voikkaria yhtä aikaa, ja sitten jatkanut kiireisenä kunnes nyt, luojan kiitos, on tauko. Kun tästä pääsen hakemaan lapset, ja sitä rataa, niin viimeinen asia, joka illalla tulee mieleen, on että lähdenpäs tuonne pimeään iltaan jumpalle tai harrastuksiin. Enemmän se on sitä että unta palloon ja vähän vikkelästi, että jaksaa yöllä pienemmän yöheräilyt ja aamulla pääsee silti sängystä ylös. Mulla käy hermosto ihan ylikierroksilla koko ajan, kun on niin paljon tehtävää ja niin vähän aikaa.
Mistä te reippaat revitte sen energianne iltaharrastuksiin?