"Laiska töitään luettelee, sanotaan." Siitäkin huolimatta, luettele
Kommentit (50)
No kotitöitä en ole tänään tehnyt paljon mitään, koska työpäivä oli niin pitkä ja raskas. Laitoin illallista, tyhjensin ja täytin tiskikoneen, pyyhin vähän ihan kaikkein kamalimpia tahroja (mutta niin että keittiö on silti vielä ihan sikolätti) ja laitoin illallista ja siivosin sen jälkeen.
Mies on lasten kanssa lomalla, mutta tietääkseni hän ei tehnyt mitään kotitöitä.
Oikeasti olen tehnyt tänään todella paljon, mutta töissä. Olin siellä ennen seitsemää enkä pitänyt taukoja ennen puoli viittä. Söin tietokoneen ääressä samalla töitä tehden.
Ei oo tarvinnut tehdä mitään, kun mies ja poika on hoitaneet kotityöt tänään:)
Olen tehnyt tosi vähän, koska olemme matkustaneet tänään. Aamulla petasin sängyt, laitoin kuivat pyykit kaappiin ja pesin yhden koneellisen pyykkiä & ripustin ne. Kastelin kunnolla kukat, puut, kukkapenkit ja laittelin paljon vettä vaativille kasveille kastelujärjestelmät kuntoon, että pärjäävät matkan ajan. Siivosin lasten rojuja, pakkasin matkalaukkuja. Siinä se. Mies hoiti loput: ruuanlaitot, tiskaukset, suuren osan lasten vahtimisesta, kakkavaippojen vaihdot, roskiksten tyhjennykset.
Mjaa, mikä lie kyselyn tarkoitus? Laitoin lapsille aamupalat, viikkasin kaappeihin neljä korillista pyykkiä, pesin yhden koneellisen, laitoin ruuan, imuroin lattiat ja moppasin osan, pesin wc:n, laitoin astiat koneeseen ja koneen päälle, pesin kissan hiekkalaatikon, vein roskat, kävin kaupassa ja leivoin kuivakakun.
Tänään oli siivouspäivä. Imurointi ja moppaus tai kissan laatikon pesu eivät kuulu meillä päivittäiseen siivoukseen. Pyykkiä taas pesen oikeastaan lähes päivittäin.
Pesin koneellisen pöytäliinapyykkiä, joka on vielä jälkikäsittelemättä. Tyhjensin astianpesukoneen ja myöhemmin täytin sen. Laitoin ruoan ja katoin pöydän vieraille. Laiskahko päivä menee jalkavamman piikkiin, sillä kompastuin aamulenkillä ja sain polveni ruhjeille. Pilvinen päivä olisi muuten varmaan houkutellut suurempaan toimeliaisuuteen.
Enpä paljon mitään. Olen lomalla ja vaan laiskotellut.
Aamulla keitin kahvit ja kävin kaupungilla asioilla. Kotiin tultua lämmitin eilistä ruokaa. Pesin ja ripustin koneellisen pyykkiä. Luin lehtiä ja selailin nettiä. Illalla ajattelin vielä "siivota" tietokonetta.
Laitoin ruokaa miehelle lounaaksi ja samalla tyhjensin tiskikoneen, laitoin aamun astiat sinne ja siivoilin keittiötä. Siivosin keittiön uudestaan lounaan jälkeen. Pesin kaksi tyynyä. Kävin isosti ruokaostoksilla, satasen edestä ruokaa ja muuta tarpeellista. Mukaan tarttui tuohon summaan myös yksi DVD-boksi ja kympin mekko, sukat ja sukkahousut, joten ei hullun kallis ruokalasku. Järjestelin huushollia ja pesin vessanpytyn, vaihdoin pyyhkeet vessaan. Äsken koiran kanssa yli tunnin lenkillä ja sille ruoka, saunan (puu) laitoin lämpiämään. Huomenna isompi siivous.
Tästä ketjusta tulee mieleen, että vaikka tuntuu ettei mitään saa aikaan, niin kaikki nuo pikkujutut kuitenkin on osa kodinhoitoa ja tarpeellisia... Huornenna ei tarvi esim. enää pestä vessaa kun tein sen jo tänään.
Aamulla annoin kuopukselle aamupalaa (ei syönyt mitään), olen täyttänyt ja tyhjentänyt sekä tiskikoneen että pesukoneen pariin kertaan ja laittanut kahdet pyykit kuivausrumpuun ja tyhjentänyt kerran (toiset vielä kuivuu siellä). Annoin kuopukselle päiväruuan ja siivosin ruokailun jäljet. Tein lihapullataikinan, mies paistoi. Imuroin vähän keittiötä ja vessaa, ja siivosin keittiön tasoja. Roskat vein kerran. Jäljellä on vielä kuopuksen iltapala, iltapesu ja ulkokukkien kastelu.
Vein koiran ulos ja syötin kissan.
kerännyt rojuja, imuroinut, pessy pyykkiä, tehny 2xlämpimän ruuan, tyhjänny\täyttäny setistä.. Perus jokapäivästä.
Aamulla pesin koneellisen pyykkiä, vein ulos kuivumaan. Tein mustikkapiirakan. Pesin uunin ja roskiskaapin. Pesin vessat ja kylppärin viemärin putsasin sekä pesin saunan. Kävin kaupassa, tein Kievin kanaa perunamuusin kanssa ja osan astioista tiskasin käsin, osa pyörähti pesukoneessa. Ehdin myös ottamaan aurinkoa ja kestitsemään kahvivieraat. :) Nyt menossa rv 31, kenties jonkinlainen pesänrakennusvietti.
Eilen tein enemmän kaikkea, joten tänään en paljoa jaksanut, kävin ruokakaupassa ja raahasin kauheat kantamukset kotiin, nyt illalla tein kropsua kun olen lasten kanssa kotona kun mies on yövuorossa, kohta kerään lasten kanssa lelukaaoksen kasaan ja laitan heille iltapuurot, syötän sen, pesen heidän hampaansa, luen iltasadun, ja sitten muutaman tunnin päästä käyn toisen kaksosista pissattamassa ettei pissi sänkyyn aamuyöllä. Sitten kahden kolmen maissa menen nukkumaan. Huomenna ylös n. 9 aikoihin ja lapsille aamupalat naamariin, ja sitten on muutaman tunnin hyssyttely, että leikkikää vähän hiljempaa kun isi nukkuu, sit ruuan laittoa ym. mitä nyt jaksaa tehdä. Tekemättömiä töitä on niin paljon että ei jaksa niin pitkää luetteloa edes tehdä, sekä sisällä että ulkona, jopa tietokoneella olisi tekemistä.
Olemme lomalla, miehen työt tosin alkoivat tänään. Palasimme aamulla reilun viikon mittaiselta lomamatkalta. Olen tänään sitten tyhjentänyt matkakassit, pessyt 4 koneellista pyykkiä ja ripustanut ne. Viides koneellinen pyörii nyt juuri. Olen laittanut ruokaa itselleni ja kolmelle lapselleni, ja laittanut myös miehelleni annoksen jääkaappiin että saa syödä tultuaan kotiin. Olen tyhjentänyt tiskikoneen ja täyttänyt sen. Enempää en olisi jaksanut. Olen ajanut eilen autoa 6 tuntia, tänään pari tuntia huonojen yöunien jälkeen. Joten jopa päivätorkut olivat tänään paikoillaan.
Haa, empä tietenkään älynnyt listata työksi ruokakaupassa käyntiä tai kuivien pyykkien kaappiin laittoa. Mitähän muuta en älynnyt.
Pyrin käymään vain kerran viikossa ruokakaupassa ja tänään täyttänyt tyhjää jääkaappia siten, että ruokia pitäisi löytyä ainakin viideksi päiväksi. Maito varmaan loppuu lomalaisilta jo aiemmin. Mutta nyt voin miettiä sitten lasten kanssa lomatekemisiä ja vierailupaikkoja täällä kotonakin. Jossain haluaisin käydä - muuallakin kuin uimarannalla. Mieluusti keksisin vielä jonkin edullisen tai edullisia käyntikohteita. Eli pitää ruveta koluamaan erilaisia museoita läpi.
36
-Laitoin koneeseen ja ripustin kuivaan kaksi koneellista pyykkiä
-Petasin petit ja tuuletin huoneet
-Järjestelin tavaroita pitkin päivää
-Siivosin eteisen
-Pesin keittiön lattian pariin otteeseen
-Pyyhin ikkunoista sormenjälkiä
-Järjestin leikkihuoneesta lelut oikeisiin koreihin
Aika laiska päivä kotitöiden suhteen, mutta mies teki kaikki muut ;)
Kello tulee kohta kaksi. Olen järjestänyt lasten jäljiltä tavaroita paikoilleen, vaihtanut lakanat, imuroinut patjat, pedannut sängyt, laittanut ensimmäisen koneellisen pyykkiä pyörimään ja yhden patjansuojuksen likoon (kun siihen oli jostain syystä tullut homepilkkuja, olen laittanut puhtaita vaatteita kaappiin, tehnyt lapsille aamupalan ja lounaan.
Tuntuu että pitäisi olla tehnyt tähän mennessä enemmän. :p paljon olisi vielä tekemistä.
Lähdin aamulla klo 7.10 töihin.. sen jälkeen oon antanut lapselle luvan mennä kaverilleen koulun jälkeen.
Laiska päivä, enpä ole oikeastaan paljoa saanut aikaiseksi. Tyhjensin tiskikoneen. Pesin pari koneellista pyykkiä ja ripustin ulos. Osan viikkasin ja vein kaappiin. Petasin sängyn. Tein yhden lämpimän ruoan. Aamu- ja välipalat lapsille. Yhdesti keitin kahvia.
Oho. Onpa muuten oikeasti aika vähän.
Mitä olisin voinut tehdä mutta jääköön huomiseen. Tai ylihuomiseen.. No, vaihtaa lakanat, pestä entiset, imuroida, mopata, siivota keittiö kunnolla, pyyhkiä tasot, siivota wc ja kylppäri.. Pyyhkiä pölyjä. Siivota lastenhuone.
No, nautitaan nyt kesästä! Syksyllä ehtii kuurata..