"Laiska töitään luettelee, sanotaan." Siitäkin huolimatta, luettele
Kommentit (50)
Olen pessyt neljä koneellista pyykkiä (ja laittanut ulos kuivumaan). Olen tehnyt ruokaa kerran. Lopun ajan olen laiskotellut (tosin käytin yhtä lapsista lääkärissä, röntgenissä ja fysioterapeutilla, johon kului yhteensä useita tunteja odotuksineen. Lisäksi kävin kaupassa.). Aion kyllä vielä kitkeä kukkapenkkejä...
Lomapäivän ratoksi kokkailimme tavallista suuritöisemmän päivällisen alkupaloineen, pääruokineen, jälkkäreineen, kesäjuomineen yhdessä lasten kanssa. Pesin ja viikkasin pyykkiä. Imuroin. Puunasin keittiön roskiskaapin ja sangot. Järjestelin kotia. Samalla neuvoin yhtä lastamme, joka halusi vielä leipoa.
Pesin pari koneellista pyykkiä ja ruokakaupassa aion vielä käydä.
Katoin aamiaisen, kävin kaupassa, laitoin ruuan, pesin koneellinen pyykkiä ja nyt on astianpesukone pyörimässä.
Aamulla tiskikoneen täyttö. Illalla ruuan laitto ja pyykit koneeseen. Kohta ripustamaan. Rennosti mennään
Olen laittanut lapselle murkinaa, pessyt pyykkejä, järjestellyt kotia.
Liian vähän olen saanut aikaan.
Onko koiran ulos vienti kotityö? Vein koiran tunnin lenkille ja sitten annoin ruokaa. Pyyhin pölyt ja osittain lattiat. Tehnyt ruokaa ja tiskannut. Yhden koneellisen pessyt pyykkiä ja laittanut kuivumaan. Niin ja kuivumassa olleet laitoin kaappeihin.
Siinäpä ne kotityöt. Teen oikeastaan joka päivä jotain, niinkuin varmaan aika moni muukin. Tänään pitäisi vielä ehkä käväistä lähikaupassa, niin ja tietenkin koira viedä taas ja antaa ruokaa.
Ainoa, jonka mitenkään voin laskea kotityöksi on se, että kävin just ruokakaupassa. Ostin valmiita lihapullia ja kuivia nuudeleita. Lapsi keittää nyt nuudeleita ja lihapullat syömme kylminä. Tiskit saavat jäädä odottamaan jotain toista päivää.
Leikkasin yrttejä kuivumaan ja ripustin pyykit narulle.
Puuron keitto aamulla. Töiden jälkeen kaupassakäynti ja kotona ruoanlaitto. Pyykkien viikkaus ja astianpesukoneen tyhjennys. Tavaroiden järjestelyä ja pölyjen pyyhkimistä.
En oikeastaan mitään. Äiti oli viikannut lakanat ja pyyhkeet sekä muut pyykit. Ne laitoin kaappiin. lajittelin pyykit kylppärin lattialle ja ne pitäisi vielä saada koneeseen. Voi olla, että jää huomiseksi.
Niin laitoin myös likaiset päivällisastiat tiskariin.
Olen katsonut televisiota ja käyttänyt nettiä.
Hain apteekista haavanhoitotarvikkeita ja tein ruokaa. Järjestelin olkkarin pöydältä roskat roskiin ja parvekkeelta myös. Noihin meni aikaa ehkä puoltoista tuntia. Lopun hereilläoloajan oon ollu netissä, kuunnellu musiikkia ja lukenu. Huomenna pitää kuullemma laittaa lapsen puhtaat vaatteet kaappiin. Stressaa jo etukäteen.
Aamulla imuroin ja siivosin keittiön muutenkin. Tyhjensin astianpesukoneen, ja laitoin aamupalalta tulleet astiat sinne. Tulostin kaverille kymmeniä hääkutsuja. Tein ruokaa, sen jälkeen astiat koneeseen ja pöydän pyyhintä. Menin ulos. Leikkasin kahden lapsen hiukset pihalla, kätevää, ei sotkua sisälle. Kitkin kasvimaata. Kastelin ulkokukat ja kasvimaan. Lämmitin ruokaa yhdelle lapselleni, joka tuli kaverinsa luota. Kävin lasten kanssa pienellä kävelyllä, samalla poimimme vattuja (asumme maalla). Harjoittelimme 4v lapseni kanssa polkupyörällä ajoa ilman apupyöriä. Menimme sisälle. Pesin pari koneellista pyykkiä. Kohta taas kokkausta, ja sen jälkeen taas keittiö siistiksi (pöytä ja astiat). Kauppaankin pitäisi vielä mennä, koska vessapaperi lopussa. Sitten iltapala ja iltasiivoukset (lelut paikoilleen ja astianpesukone pyörimään). Tänään ollut suht rauhallinen päivä.
Tiskasin, käsin. Muuta en ole tehnyt. Laiska luettelee, mutta yksi teko ei taida olla edes luettelo... ;)
Aamulla yksi tiskikoneeseen lataus, yhdet pyykit ja järjestelyä. Laiskana olenollut... Ai no, kävin kaupassa. Mut tiskipöytä ja keittiö vaatis kyllä taas siivouksen :)
Tein lapsille aamupalan ja sen jälkeen itselleni. Sitten hetken surffailua netissä kahvikupin kanssa, kävin kääntämässä jättimäistä petauspatjaa, jonka pesin eilen ja joka on edelleen ihan märkä. Isompi lähti isänsä kanssa radalle, minä ja pienempi menimme kauppaan, ja ostin isot ostokset. Ostosten jälkeen pienemmälle ruokaa ja päiväunille, minä laitoin kaksi korillista pyykkiä kaappiin ja yhden ison pinon vaatehuoneeseen eri hyllyille, laitoin pesukoneen päälle, luin kirjaa, aloin tehdä ruokaa, ja siihen meni itse asiassa kaksi tuntia mutta välillä ehdin lukea kirjaa. Nyt on syöty ja kohta menen tyhjentämään astianpesukoneen ja laitan sinne likaiset astiat. Äsken kävin taas kääntämässä patjaa, ja nyt tulin kurkkaamaan sääennustetta (että ehdin patjan roudata sisälle ennen kuuroa) ja jämähdin tähän.
Aika laiskasti tänään. Huomenna olisi tarkoitus uudistaa lastenhuoneita ja siivota ne perinpohjin!
Siivosin ja pesin parvekkeen, jonne katoin aamiaisen. Siivosin keittiön, tyhjensin ja täytin apk:n. Pesin 3 koneellista pyykkiä, ripustin ja silitin ne. Kitkin rikkaruohoja, kastelin kasvimaata ja poimin mansikoita, herneitä, vadelmia ja pinaattia, säilöin osan. Laitoin ruokaa. Vein roskat. Hoidin kotivakuutukseen liittyvän jutun vakuutusyhtiön kanssa. Pakkasin perheen laukut lomamatkaa varten. Lajittelin vaatteita kierrätystä varten. Siivosin pahimmat sotkut ja pesin kylppärin suihkutilan. Kävin läpi kylpyhuoneen kaapit ja siivosin pois vanhat meikit ja lääkkeet. Illalla vielä tiedossa parvekekasvien kastelua ja jääkaapin tyhjennys/siivous.
Tein myös muuraman tunnin "oikeata" työtä, vaikka olen lomalka - mutta sitä kai ei tähän lasketa?
Ruuanlaitto, pyykit koneeseen ja pesun jälkeen kuivumaan, vattujen kerääminen, kirsikkahillon keittäminen, ja kuivia pyykkejä kaappeihin.
Tyhjensin astianpesukoneen ja pesin aamupala-astiat käsin. Sitten lähdimme metsäretkelle, paistoimme makkaroita ruoaksi ja söimme eväsleipiä. Nyt ollaan kotimatkalla, joten tuskin teen enää tänään mitään.