Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Join ennen kahvini maidon kanssa, totuttelin paaston vuoksi mustaan kahviin ja huomasin

Vierailija
08.08.2020 |

Kuinka hyvää se on! Nykyään kun joudun istumaan sellaisen vieressä, jolla on maitokahvia mukissa, se haisee todella yököttävälle!
Uskomatonta että olen ennen juonut kahvini maidolla. Kahvin aromit ovat ihanan herkullisia, kun niitä ei pilaa maidolla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei saa sanoa, ettei tissiposket loukkaannu. Musta kahvi EI ole parempaa. Olet rasisti.

Vierailija
2/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon itsekin mustana kaloreiden takia mut en ala valehtelemaan etteikö tummapaahto kermalla ja sokerilla olisi parasta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin maidon käytön 7 vuotta sitten nutrilet kuurin takia ja sen jälkeen en enää ole pystynyt kahviani maidolla juomaan. Sehän menee pilalle maidosta!

Vierailija
4/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus.

Join kahvin vuosia maidon kanssa. Maidotonta ruokavaliota kokeillessani aloin juoda mustana. Hyvin nopeasti huomasin, että se maito on aivan turha kahvissa! Nykyään, jos yritän juoda maitokahvia - yök.. jää juomatta. Ennen olin sellainen, että melkein mielummin jätin aamukahvin juomatta, jos jääkaapissa ei ollut maitoa.

Vierailija
5/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi riidellä.

Vierailija
6/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin laittamaan kahviini rasvatonta maitoa kun luin jutun jossa kerrottiin miten huonoa musta kahvi on vatsalle. Jo pisara maitoa muuttaa kahvin ph:n vatsaystävällisemmäksi. Ja näin vatsavaivaisena olen tämän itsekin huomannut. Toinen mitä huomasin oli, että hampaiden valkaisussa tarvitsee käydä paljon harvemmin kun ei juo mustaa kahvia. Musta kahvi saa hampaat ällön värisiksi hyvinkin nopeasti. Mutta tätähän ei mustaa kahvia juovat huomaa/ halua huomata 😉

Vierailija
7/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin laittamaan kahviini rasvatonta maitoa kun luin jutun jossa kerrottiin miten huonoa musta kahvi on vatsalle. Jo pisara maitoa muuttaa kahvin ph:n vatsaystävällisemmäksi. Ja näin vatsavaivaisena olen tämän itsekin huomannut. Toinen mitä huomasin oli, että hampaiden valkaisussa tarvitsee käydä paljon harvemmin kun ei juo mustaa kahvia. Musta kahvi saa hampaat ällön värisiksi hyvinkin nopeasti. Mutta tätähän ei mustaa kahvia juovat huomaa/ halua huomata 😉

Olen juonut kahvin mustana 30 vuotta eikä ole kertaakaan tarvinnut mennä hampaiden valkaisuun...

Vierailija
8/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy kumpikin.

Mieluiten mustana juon tummapaahtoiset kahvit, vaaleapaahtoiseen taas tykkään laittaa maitoa. Teessä taas useimmat maustetut ja "fiinimmät" juon ilman maitoa, Perusliptoniin laitan mielellään maitoa ja Earl Greyhin brittikavereiden opettamana maitoa ja lisäksi sokeria, mausteinen intialaistyyppinen chai on myös parasta oikein makeana ja maidon kanssa. :)

Vierailija
9/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kaurajuomaa.

Vierailija
10/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tilkan maitoa ihan vaan siitä syystä, että musta kahvi on liian kuumaa juoda heti. Juon kupillisen aamulla ja kahvitauoilla, eikä siinä ole aikaa odotella kahvin jäähtymistä.

Tietenkin voisi laittaa ihan kylmää vettäkin, mutta jotenkin vedellä laimennettu kahvi ei ajatuksena houkuttele. Pitää varmaan testata, jos minulla onkin vain jokin ennakkoluulo.

Vierailija
11/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan tilkan maitoa ihan vaan siitä syystä, että musta kahvi on liian kuumaa juoda heti. Juon kupillisen aamulla ja kahvitauoilla, eikä siinä ole aikaa odotella kahvin jäähtymistä.

Tietenkin voisi laittaa ihan kylmää vettäkin, mutta jotenkin vedellä laimennettu kahvi ei ajatuksena houkuttele. Pitää varmaan testata, jos minulla onkin vain jokin ennakkoluulo.

Ei vesi erityisemmin laimenna kahvia. Minä laitan usein n. ruokalusikallisen kylmää vettä suoraan hanasta kahvin joukkoon. Jäähtyy hieman mutta maku ei kärsi.

Vierailija
12/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut kahvin mustana 30 vuotta eikä ole kertaakaan tarvinnut mennä hampaiden valkaisuun...

🧐 hmmm... vai onko niin että sinun mielestä ei ole tarvinnut mennä? Joku muu voisi olla eri mieltä hampaistasi.

Vierailija
13/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama juttu, kun siirryin kaurajuomaan. Maitokahvi, etenkin rasvattomalla tai vähärasvaisella maidolla on yököttävää.

Vierailija
14/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon itsekin mustana kaloreiden takia mut en ala valehtelemaan etteikö tummapaahto kermalla ja sokerilla olisi parasta :D

Makea kahvi🤮

Vierailija
15/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi keskustella jos ei mielipiteistä tai makuasioista?

Vierailija
16/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opettelin juomaan kahvini mustana joskus parikymppisenä, kun monilla kavereilla ei ollut maitoa kotonaan. Kolmekymppisenä sain vatsavaivoja ja huomasin, että maitokahvi ei ärsytä vatsaa yhtä paljon, joten palasin maitokahvin pariin.

Voi olla, että asioilla ei ole todellisuudessa mitään yhteyttä, mutta ei ole ollut vatsavaijojakaan viimeiseen kahteen vuosikymmeneen.

Vierailija
17/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi keskustella jos ei mielipiteistä tai makuasioista?

Entinen alaisenikin aina sanoit, että makuasioistahan juurikin voi kiistellä.

Vierailija
18/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloin juomaan kahvini mustana, kun ryhdyin vegaaniksi. Oli siinä totuttelemista. Sittemmin olen luisunut vegetarismiin, mutta en ole kahvimaitoa kaivannut. Kahvi on hyvää vaan kahvina.

Joskus kahvi maidolla tai jopa kermalla maittaa, mutta arkena juon vaan mustana.

Vierailija
19/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä voi. Porukka kertoo oman mielipiteensä ja sehän onkin sitten se ainut oikea, ei ymmärretä että, ihmiset ovat erilaisia ja kaikki ei pidä samoista asioista 🙄

Vierailija
20/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean aikuismaista kommentoida ruokaa tai juomaa sanalla 'yököttävä', varsinkin kun olet kahvisi ennen maidon kanssa juonut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi