Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kamalaa... eikö tämä ole eläinrääkkäystä?!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö muista tunnu pahalta nähdä tuo?

Vierailija
2/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähny lehmien kanssa työskennellessä järkyttävämpiäkin, kuten esim ulos luiskahtanut kohtu. Tuohan on todella siististi tehty avanne, eikä lehmä näytä olevan siitä moksiskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:11"]

Oon nähny lehmien kanssa työskennellessä järkyttävämpiäkin, kuten esim ulos luiskahtanut kohtu. Tuohan on todella siististi tehty avanne, eikä lehmä näytä olevan siitä moksiskaan.

[/quote]

Sille kohdulle ei voi mitään, mutta tuo on tahallaan aiheutettu.

Vierailija
4/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Kylläpäs voi, sen voi työntää takaisin, ommella peräpää kiinni ja toivoa parasta. Eläin kärsii tästä jonkin verran, sillä kohtu voi tulehtua pahastikin.

Vierailija
5/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin saa tehdä! Ei lehmään saa tehdä reikää jos se ei paranna nimenomaisen lehmän elämää.

Vierailija
6/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaatteko? Kaikki teidän käyttämät meikkien ainesosat on testattu eläimillä. Myös niiden joita myydään ei testattuina. Ja niissä eläimet tosiaankin kärsivät.

Vierailija
7/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi noita lehmiä haittaa. Olen nähnyt kuinka tuommonen tulppa avataankin ja otetaan sieltä rehua tutkittavaksi. Tostahan saadaan tärkeää tietoa ruoansulatuksesta ja parhaasta rehusta. Eläin elää ihan normia elämää tuon kanssa.

Vierailija
8/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:24"]

Meikkaatteko? Kaikki teidän käyttämät meikkien ainesosat on testattu eläimillä. Myös niiden joita myydään ei testattuina. Ja niissä eläimet tosiaankin kärsivät.

[/quote]

Ap ei meikkaa. Mutta monissa muissa asioissa olen tekopyhä. Syön lehmän lihaakin. Mutta tuo tulppa tuntuu vain niin tarpeettomalta.

Vierailija
9/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Kylläpäs voi, sen voi työntää takaisin, ommella peräpää kiinni ja toivoa parasta. Eläin kärsii tästä jonkin verran, sillä kohtu voi tulehtua pahastikin.

[/quote]

Tarkoitin, että ihminen ei välttämättä voinut tehdä mitään ehkäistäkseen sen kohdun ulosluiskahtamista. Se nyt vain tapahtui ja ihmisen tottakai pitää sen jälkeen hoitaa lehmä kuntoon asianmukaisesti.

Vierailija
10/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:32"]

Ei toi noita lehmiä haittaa. Olen nähnyt kuinka tuommonen tulppa avataankin ja otetaan sieltä rehua tutkittavaksi. Tostahan saadaan tärkeää tietoa ruoansulatuksesta ja parhaasta rehusta. Eläin elää ihan normia elämää tuon kanssa.

[/quote]

Taitaa euronkuvat kiilua silmissä tuonkin toimenpiteen taustalla. Uskon, että tuokin lehmä olisi onnellisempi ilman tuota reikää ihan tavisrehua popsien.

Vierailija
11/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi, falskaako tuo tulppa. Ainakin jotain likaa on valunut lehmän kylkeen tulpan alapuolelle. Kyllähän tuollainenkin voi tulehtua.

Vierailija
12/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:38"]

[/quote]

Taitaa euronkuvat kiilua silmissä tuonkin toimenpiteen taustalla. Uskon, että tuokin lehmä olisi onnellisempi ilman tuota reikää ihan tavisrehua popsien.

[/quote]

No nyyh nyyh! Onpa to-del-la kärsivän näköinen lehmä kuvassa...

Nimim: euronkuvia silmissä

Vierailija
13/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

euron kuvat? sillä, että pyritään tutkimaan mikä on lehmille parasta rehua. nojoo. toki ne sit lypsääkin paremmin ja kärsii vähemmän tulehduksista yms.

Vierailija
14/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei niinkään häiritse tuo tulppa. Se näyttää siistiltä ja tekstissä kerrottiin, miten se asennetaan kivuttomasti lehmälle, mutta minusta lempä näyttää kauhean laihalta. Lonkkaluut törröttävät peräpäässä...Yleensä olen nähnyt muhkeampia lehmiä.

Vierailija
15/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä on nykymaailman meno ja pahempaan suuntaan ollaan menossa. Kun jokainen AV-mammakin haluaa pukata maailmaan vähintään sen kolme tenavaa, on pakko alkaa keksiä keinoja meidän 7 miljardin ihmisen ruokkimiseksi. GMO ja muut ihanuudet ovat tulevaisuutta ja lähi- ja luomuruoka katoavaa kansanperinnettä. Sad but true.

Vierailija
16/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Euronkuvistahan tuossa jutussa ei puhuttu. Mutta sen sijaan sanotaan, että mitä sopivampaa ruokaa lehmä syö, sitä vähemmän se päästää ravinteita ympäristöön.

Vierailija
17/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:59"]

Valitettavasti tämä on nykymaailman meno ja pahempaan suuntaan ollaan menossa. Kun jokainen AV-mammakin haluaa pukata maailmaan vähintään sen kolme tenavaa, on pakko alkaa keksiä keinoja meidän 7 miljardin ihmisen ruokkimiseksi. GMO ja muut ihanuudet ovat tulevaisuutta ja lähi- ja luomuruoka katoavaa kansanperinnettä. Sad but true.

[/quote]

Lähi- ja luomuruoka & GM-ruoka eivät kylläkään kumoa toisiaan. Päin vastoin geenimuuntelusta voisi olla suurta hyötyä etenkin lähi- ja luomuruoan tuotannossa.

Lapsitehtailusta samaa mieltä.

Vierailija
18/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lehmää on sentään päässyt ulkoilemaan tosin kuin lihakarja jota teidänkin lautasillenne päätyy.

Vierailija
19/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:59"]

[/quote]

Mitä vikaa geenimuuntelussa muka? Ihan tavallista ja turvallista jalostustahan se on nykyään.

Vierailija
20/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta samaa mieltä nro 18 kanssa, luomu- ja lähiruoka eivät sinällään sulje toisiaan pois mutta tulevaisuudessa lähi-ja luomuruoka on vain harvojen herkkua. Ja suurin osa maapallon ihmisistä ruokitaan ties millä geenimuunnellulla mömmöllä. Ja valinnan varaa ei ole, jos haluaa pysyä hengissä. Tosin makeanveden väheneminen taitaa aiheuttaa ne suurimmat ongelmat ensin hätään.