Nettideitti kertoi olevansa 40+ ja oli harmaantunut
..mahtoikohan tuo 44v. kuitenkaan olla herran oikea ikä? Olin nähnyt miehestä kuvia, jotka ei tosiaan olleet ajan tasalla, koska miehellä oli livenä harmaata parrassa. Olen itse 36v. ja en ole paljon nelikymppisiä miehiä vielä deittaillut, hiljan olen vasta alkanut deittailla.
Oman sukuni miehet ovat harmaantuneet vasta yli 60v. joten siksi tuntui oudolta että miehellä, joka väitti itseään nelikymppiseksi oli parrasta harmaantunut jo useammasta kohtaa. Mitä olette mieltä, valehteliko mies, ikä heitti 10-15 vuotta?
Kommentit (34)
Juuri kuulin, että 20 % harmaantuu alle nelikymppisenä. Oma mieheni on nyt neljävitosena lähes kokonaan harmaa, ennen ihan tumma. Eipä ole tullut mieleenikään, että joku pitäisi häntä 6-kymppisenä:D Myös muutama tummatukkainen (suomalainen) naispuolinen ystäväni ovat harmaantuneet jo alle nelikymmpisenä ja nyt neljävitosena juurikasvu on ihan harmaa elleivät värjäytä 3 viikon välein.
Ja apua, montakohan KALJUA kolmekymppistä miestä tiedän...
Mä värjään harmaat pois, ikää 34v. Ei paljon naurata...
Paksu ja karkea tukka harmaantuu varhain. Se suomalaistyyppinen ohut luiruletti ei niinkään harmaannu, mutta ohentuu ohentumistaan. Myös naisilla.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 17:13"]
Paksu ja karkea tukka harmaantuu varhain. Se suomalaistyyppinen ohut luiruletti ei niinkään harmaannu, mutta ohentuu ohentumistaan. Myös naisilla.
[/quote]
Ei se aivan noin mene. Tummissa hiuksissa harmaantuminen näkyy aiemmin muutenkin.
Tunnen useita miehiä, joilla on ollut nelikymppisenä jo harmaita hiuksia. Ei se tavatonta ole.
Useimmat ihmiset alkavat harmaantumaan kolmikymppisinä. Ja onhan noita nuorempiakin, esim. frendien Joey (Matt LeBlanc) joutui jo parikymppisenä värjäämään hiuksiaan, koska alkoi harmaantumaan todella varhain. Ja hänhän on nyt 45, mutta on hiuksiltaan melkein kokonaan harmaa.
Toivottavasti moni tajusi, että ongelma ei ollut miehen harmaantuminen vaan se, että hän halusi sen ennen tapaamista salata ja hänestä tuli muutenkin sellainen vaikutelma, että halusi antaa itsestään paremman kuvan kuin mitä oli.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:47"]
Mikä sua tuossa harmaantumisessa haittaa? Eihän se miestä miksikään muuta.
[/quote]
Jaa mikäkö haittaa? No jos miestä itseään ei harmaantuminen haittaa niin miksi hän sitten halusi esitellä minulle itsestään kuvia, joissa tuota harmaata ei ollut yhtään?:D
Ja siis no..kun itse olen kolmikymppinen niin kyllä harmaantunut mies tuntuu jotenkin vanhalta jo. Toisaalta tuo mies nyt muutenkin oli minulle pettymys, tämä juttu oli vain kirsikka kakun päällä.
ap
[/quote]
"Kun itse olen kolmikymppinen" Ahahahhaaaahahah, aaahhahahahhahahahahahaaaa!!!!
Okei, anteeksi, mutta olet paljon lähempänä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä. Alle 34-vuotias voi vielä puhua itsestään kolmekymppisenä, mutta siitä eteenpäin on ihan hyvä ruveta hyväksymään että on enemmän keski-ikäinen kuin kolmikymppinen.
Terveisin 37-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 17:20"]
Toivottavasti moni tajusi, että ongelma ei ollut miehen harmaantuminen vaan se, että hän halusi sen ennen tapaamista salata ja hänestä tuli muutenkin sellainen vaikutelma, että halusi antaa itsestään paremman kuvan kuin mitä oli.
Ap
[/quote]
Entäpä jos miehellä ei ollut muita kuvia antaa kuin nämä, joissa harmaantuminen ei näy? Tiedän miehiä, jotka vaivautuvat kameran edessä ja heistä on vaikea saada hyviä kuvia, koska heidän ilmeensä jähmettyvät jonkinlaiseen jännitysirveeseen.
Sitäpaitsi ihmisillä on taipumusta turhamaisuuteen, eikä vanhentuneen kuvan lähettäminen ole kovin iso rike mielestäni, jos ihmisen tunnistaa kuvasta muuten. Sinä puolestasi esiinnyt palstalla kolmekymppisenä, vaikka oikeasti olet liki nelikymppinen. Eikö sekin ole turhamaisuutta? :)
Näiden ajatusten saattelemana minusta tuntuu, että olet hylkäämässä miehen kovin kevyin perustein: hän lähetti sinulle kuvia, joissa harmaantumista ei näy.
Jos kuitenkin sivuutetaan tämä valokuvaepisodi, jonka perusteella olet hylkäämässä miehen ihan kokonaan, niin mitä mieltä olet miehestä muuten? Oliko hän miellyttävä, kohtelias, huomaavainen? Sujuiko keskusteleminen, tuntuiko hänen persoonallisuutensa kiinnostavalta? Vai jäivätkö nämä asiat sinulta huomaamatta, kun järkyttyneenä tuijottelit miehen harmaantunutta partaa?
Eikö mies miellyttänyt sinua millään tavalla?
Mulla ei ole tukka harmaantunut lainkaan, mutta parrassa selvästi harmaata kun sen antaa kasvaa. Ikää 39.
No tuli nyt kyllä ihan uutena tietona, että 36-vuotiaan pitää kertoa palstalla olevansa nelikymppinen tai keski-ikäinen. Mutta kaikkea sitä palstalta oppii!:)
No, sanottakoon, että en ollut tuosta miehestä kiinnostunut (eikä hänkään minusta) ja itseäni jäi ärsyttämään tuo vaikutelma, että halusi esittää itsensä jonain muuna kuin mitä oli, hehkutti esimerkiksi harrastustaan, halusi esittää itsensä "menevänä tyyppinä", toisaalta oli taipumusta mielipiteiden jyrkkyyteen ja jurnutukseen. Alun perin siis kirjoittelimme pitkiä pätkiä netissä ja oli selvää, että olemme erihenkisiä, kuitenkin oli uteliaisuutta tavata. Hyvässä tapauksessa meistä olisi voinut tulla tuttavia tai kavereita. En yleensä halua nähdä kuvaa, liekö tässä juuri taas yksi syy siihen, miksi näin.
ap
Mieheni siskon mies on jo ihan harmaa, vaikka on vasta 37v. Jotkut harmaantuvat huomattavasti toisia aiemmin. Ja jotkut välttävät sen harmaan näkymistä värjäämällä hiukset tai parran.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:07"]
No tuli nyt kyllä ihan uutena tietona, että 36-vuotiaan pitää kertoa palstalla olevansa nelikymppinen tai keski-ikäinen. Mutta kaikkea sitä palstalta oppii!:)
No, sanottakoon, että en ollut tuosta miehestä kiinnostunut (eikä hänkään minusta) ja itseäni jäi ärsyttämään tuo vaikutelma, että halusi esittää itsensä jonain muuna kuin mitä oli, hehkutti esimerkiksi harrastustaan, halusi esittää itsensä "menevänä tyyppinä", toisaalta oli taipumusta mielipiteiden jyrkkyyteen ja jurnutukseen. Alun perin siis kirjoittelimme pitkiä pätkiä netissä ja oli selvää, että olemme erihenkisiä, kuitenkin oli uteliaisuutta tavata. Hyvässä tapauksessa meistä olisi voinut tulla tuttavia tai kavereita. En yleensä halua nähdä kuvaa, liekö tässä juuri taas yksi syy siihen, miksi näin.
ap
[/quote]
Osannet lukea? Tuolla luki että et ole enää kolmekymppinen, vaan lähempänä neljääkymmentä ja keski-ikää kuin sitä kolmeakymmentä. Musta on vähän säälittävää että 36-vuotias selittelee olevansa kolmekymppinen, kun kuitenkin on vain muutaman vuoden päästä neljäkymppinen ja (elä nyt saa mitään kriisiä) keski-ikäinen.
Sanot vain katsos suoraan, että olet 36-vuotias, etkä mikään kolmekymppinen. Vai haluatko antaa itsestäsi vain nuoremman kuvan kuin mitä olet? Oletkos sinäkin valehtelija?
N43
Mä tiedän miehiä jotka harmaantuivat selkeästi jo vähän ennen kuin täyttivät 30v.
Yksi tuttuni on vähän päälle 40 v, ja hiuksissa enemmän harmaata kuin alkuperäistä väriä tummaa.