Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin pakastusta kestävää ruokaa, jonka voi lämmittää mikrossa?

Vierailija
29.07.2013 |

Vielä niin, ettei lisäksi tarvitse keittää perunoita tms. 

Meillä on menossa keittiö remonttiin ja pari-kolme viikkoa pitäisi selvitä pelkän mikron kanssa. No, pihalla kyllä myös grilli ja muurikka, joten jos hyvä sää niin remppa ei aiheuta pahasti ongelmia. Tarkoitus olisi kuitenkin tehdä ainakin sadepäiviä varten ruokia pakkaseen, eikä remonttipäivän jälkeen muutenkaan huvita paljoa pihakokkailla.

Ideat on vaan ihan vähissä... Teen ehkä jonkun keiton, linssi- tai kikhernekeiton ja lammaskaalia. Siihenpä sitten omat ideat loppuikin...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne

Vierailija
2/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkukiusaus, makaronilaatikko, lasangne. Kaikki uuniruoat oikeestaan. Pizza..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitot ja pastat kastikkeineen muiden mainittujen lisäksi.

Vierailija
4/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto, tomaattikeitto, porkkanakeitto, kaalilaatikko, maksalaatikko, kanakastike+riisi...

Vierailija
5/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestulkoon kaikki kestää pakastimen. kokeiltu on.

Vierailija
6/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ideoista! Taitaa olla jotenkin ajatukset vain lattian purkamisessa kun en keksinyt itse oikein mitään. Ei esimerkiksi tullut ollenkaan mieleen, että voisin keittää sen riisin tai pastan valmiiksi ja pakastaa senkin..

En muuten ole sitä mieltä, että kaikki kestää, esim. peruna menee pakastimessa rakeiseksi, joten kaikki perunaa sisältävät ruuat pois laskuista.

ap

Vierailija
7/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:38"]

Kiitos ideoista! Taitaa olla jotenkin ajatukset vain lattian purkamisessa kun en keksinyt itse oikein mitään. Ei esimerkiksi tullut ollenkaan mieleen, että voisin keittää sen riisin tai pastan valmiiksi ja pakastaa senkin..

En muuten ole sitä mieltä, että kaikki kestää, esim. peruna menee pakastimessa rakeiseksi, joten kaikki perunaa sisältävät ruuat pois laskuista.

ap

[/quote]

no ei mulla ainakaan oo menny rakeiseksi, kun oon pakastanut jauhelikakeittoa missä on perunaa. en tosin ole koskaan kokonaista perunaa kuivana pakastanut.

Vierailija
8/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin pakastetaan kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa... Oikeastaan mitä vain. Jopa keitettyjä perunoita valmiiksi paloiteltuna, jos jää yli esim. lihaa, kastiketta ja perunoita. Risottoa.

Vierailija
9/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mulla joku ihmepakastin kun ei ole koskaan mennyt peruna rakeiseksi? Keittoja olen pakastanut. Mutta jos haluaa olla pakastamatta perunaa, lähes kaikissa ruuissa sen voi korvata esim keitossa pastalla tai sitten vaan enemmän esim porkkanaa.

Vierailija
10/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä perunan rakenne kyllä kärsii. Muutenkin perunaa sisältävät keitot ei enää parhaimmillaan lämmitettynä. Voi olla, että ehkä liioittelen sen rakeisuuden kanssa, mutta joka tapauksessa huonoja kokemuksia. Joku kiusaus vielä menee kun sen lämmittää pakastimesta uunissa, mutta mikrossa ei tule hyväksi. Muuten pakastan kyllä mitä vaan, ja pakastimessakaan ei pitäisi olla mitään vikaa. 

ap

Vierailija
11/11 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap:n kanssa, peruna ei selviä pakastamisesta kunnialla. No, kriittisyyden asteita on monenlaisia, eivät kaikki ole ruokansa kanssa niin tarkkoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan