Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsin yöllä ja kun avasin silmät näin mustan sykkyrän, ikäänkuin ison hämähäkin, leijuvan yläpuolellani katossa

Vierailija
07.08.2020 |

Huusin kun tajusin asian, räpäytin silmiäni ja musta olio oli yläpuolellani edelleen. Sydämeni hakkasi satasta ja noustessani istuma-asentoon, ja vilkaistessani hetkeksi pois katosta, musta sykkyrä oli kadonnut.
Mikä ihme oli kyseessä? Olenko tulossa hulluksi? Hallusinoinko?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aivot ja silmät vaan sekoili kun eivät olleet kunnolla heränneet.

Vierailija
22/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole unihalvaus, näen oikeassa valaistuksessa noita makuulla. Näyttää joltain heijastukselta silmän rakenteesta. Okulaarinen aura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei unihalvaus, koska ap on pystynyt nousemaan ylös. Unihalvauksessa näin ei voi tehdä, siihen viittaa jo nimessäkin oleva "halvaus". 

Minulla on sekä omaa kokemusta, että olen lukenut ilmiöstä. Googlaamalla löytyy oikein hyvin perustiedot.

Unihalvauksen kesto vaihtelee muutamasta sekunnista minuutteihin. Ap ei välttämättä ehtinyt huomata liikkumattomuutta.

Vierailija
24/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen sänky vinokaton alla, pylväät ympärillä ja pylvään juuressa pieni reikä katon sisään. Makasin sängyssä ja näin aivan selvästi noin kuusisenttisen hyönteisen menevän reiästä sisään.

Epäilin itseäni kauan vaikka nukuttiin siinä vielä yli 10vuotta.

Vierailija
25/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmissäkin voi olla ongelma tuollaista voi ilmetä esim. kosteassa ikärappeumassa,  toki useimmiten vain vanhemmilla ihmisillä esiintyy ko tautia.

Vierailija
26/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kerran keskellä yötä aivan kammottava herääminen.

Havahduin unissani johonkin ja näin vähän matkan päässä seisovan tumman miesmäisen hahmon, josta huokui pahuus. Mitään se ei sanonut eikä pahemmin liikkunutkaan, mutta sen tunsi sielussaan ja hengessään, että se hahmo oli läpikotaisin paha. Laitoin silmät kiinni, kun en uskaltanut katsoa ja sitten kun avasin ne uudestaan, se oli hävinnyt. Aivan hirveä tunne (ja pelko) siitä jäi.

Vierailija
27/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten realistinen näköinen ja tuntuinen "sykkyrä" oli?

Itse olen nähnyt yksinkertaisia pieniä kuvioita joskus herättyäni. Näitä alkoi muistaakseni tulla silloin, kun käytin jotain mielialalääkkeitä eli sivuvaikutuksena niistä. Muutaman kerran oli myös muunlaisia harjanäkyjä. Eivät kuitenkaan olleet kovin aidon oloisia. Yleensä näyt olivat jotain epämääräistä sotkua, joka haihtui nopeasti. Välillä saatoin säikähtää, mutta kummoisempaa pelon tunnetta noihin tilanteisiin ei onneksi liittynyt.

Nykyään saattaa joskus harvoin näkyä mustia pallomaisia sotkuja hetken aikaa.

Vierailija
28/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ryypiskelly viime aikoina paljon?

Vierailija
29/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahuus.

Tai unihalvaus.

Siis todellako, pahuus?!

Minkälainen ”pahuus” se sitten oikein voisi olla? Turhaa pelottelet ap:tä

Vierailija
30/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ryypiskelly viime aikoina paljon?

En käytä alkoholia, eikä minulla ole mitään lääkitystä.

Vierailija
31/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juppohulluus tai unihalvaus, ensimmäinen on helppo hoitaa, kun lopettaa alkoholin käytön kokonaan, unihalvaksia ei voi estää tai lääkitä, nämä eivät ole vaarallisia, mutta ovat erittäin epämukavia.

Vierailija
32/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nähnyt yksinkertaisia pieniä kuvioita joskus herättyäni. Näitä alkoi muistaakseni tulla silloin, kun käytin jotain mielialalääkkeitä eli sivuvaikutuksena niistä. Muutaman kerran oli myös muunlaisia harjanäkyjä. Eivät kuitenkaan olleet kovin aidon oloisia. Yleensä näyt olivat jotain epämääräistä sotkua, joka haihtui nopeasti. Välillä saatoin säikähtää, mutta kummoisempaa pelon tunnetta noihin tilanteisiin ei onneksi liittynyt.

Sykkyrä oli kuin pitkä langanpätkä, joka liikuskeli nopeasti, ikäänkuin kiemurteli siinä sykkyrässä. Ei mitään silmiä tai suuta, vain elävä, paikallaan liikkuva Sykkyrä.

Vierailija
33/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sykkyrä oli kuin pitkä langanpätkä, joka liikuskeli nopeasti, ikäänkuin kiemurteli siinä sykkyrässä. Ei mitään silmiä tai suuta, vain elävä, paikallaan liikkuva Sykkyrä.

Hyi helvetti. Joku loinen silmässä?

Vierailija
34/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on juuri ocular aura, katso googlesta

Vierailija
35/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahuus.

Tai unihalvaus.

Siis todellako, pahuus?!

Minkälainen ”pahuus” se sitten oikein voisi olla? Turhaa pelottelet ap:tä

Tuo on ihan tyypillinen ilmiö.

Koin itse saman, tumma hahmo tuntui suunnattoman pahalta ja uhkaavalta.

National Geographic:

Vierailija
36/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole mennyt sotkeentumaan mihinkään henkimaailman asioihin? Pysy poissa sellaista, niistä ei koskaan tiedä mitä örkkejä tulee lähestyttyä.

Jos et ole mitään sellaista harrastellut, kyseessä voi olla unihalvaus.

En ole sotkeentunut sellaiseen. Mutta tunnen kyllä hörhöjä, jotka lähettävät milloin mitäkin energioita.

Vierailija
37/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans kerran keskellä yötä aivan kammottava herääminen.

Havahduin unissani johonkin ja näin vähän matkan päässä seisovan tumman miesmäisen hahmon, josta huokui pahuus. Mitään se ei sanonut eikä pahemmin liikkunutkaan, mutta sen tunsi sielussaan ja hengessään, että se hahmo oli läpikotaisin paha. Laitoin silmät kiinni, kun en uskaltanut katsoa ja sitten kun avasin ne uudestaan, se oli hävinnyt. Aivan hirveä tunne (ja pelko) siitä jäi.

Taistelu sielustasi on käynnissä ja aika valita puoli, Rakkaus vai pahuus.

Vierailija
38/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt saman. Sellainen joku savusykkyrä. Heräsin, kun lapsi vieressä huusi kauhusta ja kun avasin silmäni, näin sen sykkyrän ja se katosi ihan kuin olisi vetäytynyt johonkin toiseen ulottuvuuteen.

Vierailija
39/40 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla migreeniä tai jokin muu häiriö aivoissa.

Vierailija
40/40 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Johtuu siitä, että kun heräät aivosi saattaa olla vielä osaksi unessa, jolloin saat hallusinaation. Yleinen ilmiö itse asiassa. On sille muistaakseni ihan nimikin (ei ole unihalvaus tai valveuni).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä