Miksei suomalaisissa asunnoissa ole KYLPYAMMEITA?
Haluaisin välillä rankan työ/-opiskelupäivän jälkeen lillua lämpimässä vedessä kynttilöiden ympärillä ja hemmotella itseäni, kuvitella olevani kylpylässä täysihoidossa rentoutumassa.
Ei onnistu, kun Suomesta ei löydy asuntoja, joissa olisi kylpyammetta tai mahdollisuutta sellaista asentaa! Asun yhdessä maan suurimmista kaupungeista, eikä MISSÄÄN ole kylpyammeita, olen selannut varmaan tuhansia asuntoja kiinteistövälittäjien sivuilla.
Kylpyamme on ainoa kriteerini asunnolle, muulla ei ole väliä - yksiö, kaksio, kolmio, kerrostalo, rivitalo, kaikki käyvät, mutta mitään ei löydy. Omakotitaloa en halua alkaa kuitenkaan rakennuttamaan, asun yksin eikä parisuhde kuulu suunnitelmiin...
Monissa muissa maissa kylpyamme on ihan perusvaruste kaikkein pienimmissäkin yksiöissä. Miksei Suomessa? :(
Kommentit (46)
Minä hankin ilmalla täytettävän kylpyammeen ja taas tänään tuli käytyä kylvyssä. Ihanaa kylpeä :)
Oon miettinyt samaa näin kylmemmillä ilmoilla. Se olisi niin ihanaa.. Laittaa kynttilöitä, hyvää musiikkia ja rentoutua lämpimässä vedessä.
N28
Vesi on nykyään niin kallista, ettei ole varaa täytellä ammeita, joten siksi niitä ei ole aikoihin enää asuntoihin tehty :(
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Piirtelen työkseni kuvia vanhoista rakennuksista, remonttikohteista. Kylpyammeita on vaikka kuinka paljon edelleen 70-luvun taloissa. Osassa on asennettu ihan uusiakin ammeita ja osa suunnittelee ammeen laittoa. 80-luvun ja uudemmissa niille ei ole varauksia. Eli toisin sanoen, etsi lähiöstä joku 70-luvun kuutiokerrostalokämppä. Niissä on yleensä isot kylppärit, oli ammetta tai ei.
Tuon ajan asuntoihin on ihan kohta tulossa putkiremppa, jossa amme poistetaan.
Hana. Väärä suunta->kiinni. Oikea suunta->auki.