Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elohiiriä joka puolella - muita?

Vierailija
28.07.2013 |

Hitto että menee hermot tähän. Välillä elohiiri on vasemmassa habassa, nyt jalkapohjassa. Joskus se tuntuu pohkeessa. Silmä nyt tietty on klassikko. Huuli oli aika hauska. Väpäti väpäti.

Magnesiumia en ole vähään aikaan kokeillut, mutta toki sekin on testattu. Hyvinä hetkinäni ajattelen, että tämä johtuu stressistä, jota on ollut ihan liikaa ja sikana. Huonona hetkenä "tiedän", että minulla on ALS ja itken suihkussa sitä, että poikani jää ilman äitiä.

Tuki- ja liikuntaelinvaivoja on ja lääkärin kanssa on ohimennen sivuttu näitä elohiiriä. Ehkä pitäisi jatkossa puuttua niihin tarkemmin. Olen paikoin todella, todella ahdistunut tilanteesta. Kun liikun tai olen työn touhussa, en huomaa mitään. Mutta kun pysähdyn tai lepään, alkaa jutajaiset.

Muita? Kuinka pään saa pidettyä kasassa? Kuolenko minä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohiiri vipatti silmässä vuoden. Kävi ilmi että kilpirauhasarvo tsh oli lievästi koholla eli oli piilevä vajaatoiminta. Kun sain Thyroxinin lääkkeeksi, loppui vipatuskin. Suosittelen mittaamaan. Mitään muita oireita ei minulla koskaan ollut.

Vierailija
2/12 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti liittyy stressiin. Mulla oli muutama vuosi sitten kun stressasin kamalasti koulujuttuja, valmistumista ja muutenkin murehdin kaikkea. Saatoin maata vain sohvalla ja tuntui että joka paikassa vipelsi. Todella inhottavaa ja minäkin mietin kaiken maailman sairauksia. Tätä kesti jonkin aikaa ja mulla liittyi tähän myös tuota sydämen muljahtelua ja epämääräisiä rintatuntemuksia. Ekg otettiin myös mutta siinä ei ollut mitään. Olin tuolloin 21v. Ja nämä oireet olivat pahimmillaan vielä joulun aikaan eli pimeimpään vuodenaikaan, joka myös mulla vaikuttaa mielialaan. Kun alkoi kevät tulla ja muutenkin elämässä asiat selkiytyivät loppuivat nuo oireet myös ihan kuin huomaamatta. Tämän jälkeen on joskus satunnaisesti tullut samankaltaisia oireita, lievempinä tosin. Mutta nyt tiedän mistä tämä johtuu ja osaan höllätä tahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että muillakin näitä vaivoja. Mulla alkoi elokuussa 2013. Olen 24 vuotias nainen.... Olen käynyt läpi kaikki tunneskaalat ja elohiiret sai aikaan mussa jonkinlaisen masennuksen. Erikoisia rintatuntemuksia ja muljahduksia tullut kanssa, olen ollut näistä asioista todella stressaantunut, pelännyt että kohta varmaan sydän pettää ja ALS puhkee... nyt pikku hiljaa saanut rahoitettua elämää.. ja palaamaan normaaliin arkeen. Syksy oli todella rankka, en pystynyt käymään töissä ja opiskelutkin jäivät sivummalle. Keskityin vain "sairauteeni", joka toivottavasti on vain korvien välissä, mikä aiheuttaa muljunnat ja elohiirulaiset. Nyt onneks myös elämässä edessä kivempia ja motivoivia asioita, joten jos nuo hiiretkin katoaisivat joskus, todella ärsyttävä vaiva joka koettelee kyllä pääkoppaa. Itkuilta ei todellakaan ole vältytty..

Vierailija
4/12 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elohiiri voi johtua myös nestehukasta,tankkaa vettä paljon ja ota sitä magnesiumia.

Vierailija
5/12 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma reilu vuosi sitten. Kesti monta kuukautta. Erityisesti kasvojen seudulla vaiva oli erityisen epämiellyttävä sosiaalisissa tilanteissa... Vakavammatki sairaudet kävi mielessä, mutta syynä oli stressi, täysin hallitsematon stressi, joka näky myös muina fyysisinä vaivoina. Kärsin rintakivuista ja sydämmen erittäin epämiellyttävistä muljahteluista plus nuista elohiiristä ympäri kehoa. Mun vinkit perus stressin hoito vinkkien lisäksi: kahvi ehdottomasti pois (ei sovi liiallisen stressin kanssa yhteen!!), magnesiumia hyvin imeytyvässä muodossa ja mäkikuisma -kuuri apteekista. Mäkikuisma on tarkotettu periaatteessa masennuksen hoitoon, mut auttaa myös stressiin todella hyvin!! (ei sovi yhteen kaikkien lääkkeiden kanssa). Pikku hiljaa näillä pääsin eroon stressistä, sydämmen muljahduksista ja elohiiristä.

Vierailija
6/12 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos rakas ystävä tästä vastauksesta. Tuota mäkikuismaa minun pitää kokeilla. Muistan, että jostakin syystä en katsonut sen sopivan minulle, mutta sehän johtuikin ehkäisypillereistä - joita olen viimeksi syönyt viime vuosituhannella :-).

Tämä on tosi ikävää. Pahinta on, ettei stressiä saada vieläkään välttämättä kokonaan minimoitua, ellen sitten jättäydy elätiksi.

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 15:13"]

Mulla oli sama homma reilu vuosi sitten. Kesti monta kuukautta. Erityisesti kasvojen seudulla vaiva oli erityisen epämiellyttävä sosiaalisissa tilanteissa... Vakavammatki sairaudet kävi mielessä, mutta syynä oli stressi, täysin hallitsematon stressi, joka näky myös muina fyysisinä vaivoina. Kärsin rintakivuista ja sydämmen erittäin epämiellyttävistä muljahteluista plus nuista elohiiristä ympäri kehoa. Mun vinkit perus stressin hoito vinkkien lisäksi: kahvi ehdottomasti pois (ei sovi liiallisen stressin kanssa yhteen!!), magnesiumia hyvin imeytyvässä muodossa ja mäkikuisma -kuuri apteekista. Mäkikuisma on tarkotettu periaatteessa masennuksen hoitoon, mut auttaa myös stressiin todella hyvin!! (ei sovi yhteen kaikkien lääkkeiden kanssa). Pikku hiljaa näillä pääsin eroon stressistä, sydämmen muljahduksista ja elohiiristä.

[/quote]

Vierailija
7/12 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 15:13"]

[/quote]

Kaikki kyseiset vaivat voivat liittyä myös kilpirauhasen vajaatoimintaan. Elohiirikin siis. Joitain on auttanut stressiin myös rohdosvalmiste ruusujuuri (uute tehokkainta, saa myös tabletteina)

Kilpirauhasen vajaatoiminta voi olla myös, vaikka arvot olisivatkin viiterajoissa. Silloin oireet ja t4v näyttelevät ratkaisevaa roolia hoitokokeilun aloituksen kriteereinä. Mutta aika harvoin lääkärit ovat tietoisia siitä, että oireilua voi todellakin olla ns. hyvillä arvoilla. Silloin täytyy etsiä sellainen lääkäri, josta potilailla on kokemusta, että ottaa oireet ja muunkin kuin tsh:n tuijotuksen vakavasti.

Vierailija
8/12 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi mullakin katsottiin syyksi. Eka kerran elohiirtä oli monen kuukauden aikana jatkuvasti v. 1984. Olin silloin 24-v. Toisen kerran sitä tuli v. 93, silloinkin monta kuukautta putkeen. Sen jälkeen sitä on ollut aina ajoittain, mutta ei enää niin paljon kuin tuolloin. Ei varmaan ainutkaan lihas ole siltä säästynyt. Nyt kun luin aloituksen, alkoi poskissa vipattamaan. Kävin siis aikoinaan neurologilla eikä muuta syytä elohiireen löytynyt kuin stressi. Mulla ei ole magnesium auttanut. Mäkikuismaa en ole kokeillut, mutta Propralia syön rytmihäiriöihin ja se on selvästi parantanut mun elämänlaatua.

Vierailija
9/12 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kuinitseni kirjoittana,kirjoitan oman kokemukseni myöh.tänään!!!

Vierailija
10/12 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
11/12 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohiiret pistää hermot tiukille, kieltämättä. Itsellä oli yksi episodi vuosia sitten. Nyt on taas, pahempi. Isoja hiiriä, jopa rotan kokoisia, vasemmalla puolella kehoa. Lihasta voi nykiä niin että sormi tai ranne nytkähtelee.  Pientä heikkouden tunnettakin vasemmassa yläraajassa. Ja koko äijä kuplii noin yleisesti ottaen. Kyllähän se syö miestä kun G-rinki Lou pyörii mielessä. Mutta aiempi episodi on karassut miehen. Eiköhän tämäkin mene liiallisen kuntoilun piikkiin.

Vierailija
12/12 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vuodenaikaan ne on toukohiiriä.