PIKA: jauheliha-perunasoselaatikon ohje pussimuusista
Onko kukaan tehnyt tommosta WT-ruokaa? Mulla on karmee mieliteko tuohon, jauhelihaa on ja Lidlin jauhetta. Millaiset mittasuhteet, kiitos.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 11:48"]
Häh? Paistat ja maustat jauhelihan ja teet muusia ohjeen mukaan. Sitten sotket ne ja laitat hetkeksi uuniin. Mihin tuossa ohjetta tarvitaan?
Jos muusijauhetta on vaikka 2 pussia paketissa, tee ensin toinen pussi ja katso tarvitseeko lisää. Jos muusia jää yli, leivo illalla/huomenna vaikka rieskoja. Ei ole vaikeaa.
[/quote]
No kiitos vastauksesta, mutta tätä en hakenut. Muistelen kovin kovin kauan sitten tehneeni Felixin muusista paistoksen siten, että vettä laitettiin enemmän. Löysään muusiin sotkettiin noi lihat. Oliko nyt niin että kun muusiin laitetaan muuten 10 dl niin oliko sitten tähän laatikkoon 11 vai 12 dl, sitten uuniin. Sitä vesimäärää mä tässä lähinnä kyselen, aikanaan se oli Felixin paketin kyljessä mut nyt tuolla on vain siltä Lidlin muusia. Ei kai kukaan oo niin hullu, että lämmittää uunin sitä varten että tekee laatikon 5 dl:sta muusia? Mä aattelin ottaa sitä huomenna evääksikin.
T Ap
hyi hitto, kuka tekee jauheesta muussia
No sä voit kyllä sotkea sinne kylmääkin vettä tai maitoa niin kauan että näyttää susta sopivan löysältä. Mäkin ennen muka laitoin jotain 1/2 desiä enemmän vettä kun aattelin että sitä haihtuu sitten vielä, mutta nykyään teen vähemmällä nesteellä kuin ohjeessa sanotaan, ja tosiaan lisään kylmää maitoa niin että on mieluista. Parempaa siitä tulee kun muusi on jäykkää.
yök. Enpä voi edes kuvitella miten karmeeta moskaa tuollainen ruoka on. Anteeksi nyt vaan :)
Meidän perheessä aikuisten herkkua, lapset eivät syö pottumuusia pussista tai muutenkaan :) Onpahan nopeampi tehdä.
5
Pistä nyt aluksi ainakin 10 litraa vettä ja 5 litraa maitoa, niin eiköhän se siitä suttaannu.
Häh? Paistat ja maustat jauhelihan ja teet muusia ohjeen mukaan. Sitten sotket ne ja laitat hetkeksi uuniin. Mihin tuossa ohjetta tarvitaan?
Jos muusijauhetta on vaikka 2 pussia paketissa, tee ensin toinen pussi ja katso tarvitseeko lisää. Jos muusia jää yli, leivo illalla/huomenna vaikka rieskoja. Ei ole vaikeaa.