Onko reilu 1,5 v alle kouluikäisten välillä sinusta iso leikkikaverina?
Siis jos toinen vielä 5v (syksyllä 6v) ja toinen 7,5v, näkyykö leikeissä?
Minusta näkyy tossa vaiheessa (isommat pomottaa jne.), ei varmaan enää kouluiässä sitten enää.
Kommentit (7)
Kyllä sen usein huomaa, enkä uskon koulun auttavan. Mutta jos leikit sujuu, niin antaa mennä vaan.
Kyllä näkyi minusta viime kesänä kun meidän lapsi oli 4v (syksyllä 5) ja uusi naapurin lapsi oli jo kesällä reilun 6,5v eli ikäeroa se 1,5 vuotta. Leikkivät kyllä, mutta kyllähän tää isompi määräili. Kun taas puolivuotta vanhemman kanssa olivat ihan samoilla linjoilla.
Ei välttämättä. Meillä 5,5v ja naapurin poika täyttää syksyllä 7v. Kyllähän se isompi vähän pomottaa mutta niin kai kaverisuhteessa aina vähän jompikumpi (vrt. toisen 2kk nuoremman ikötoverin kanssa taas mun poika vähän meinaa olla pomo, tämmöstä se on...kun taas yks vuotta nuorempi sälli pomottaa hieman koko sakkia!)
Ja tuossa iässä on vielä esim taidot tosi yksilöllisiä, nuorempi voi olla taitavampi joissain jutuissa..
Tytöillä näkyy enempi. Kun tytön on muutenkin siis näitä yksi kaveri-tyyppejä ja pojat sakissa.
Minusta on kaksi eri asiaa, näkyykö ikäero ja onko siitä haittaa. Mun lapseni löysi yksi päivä pari kolme vuotta itseään vanhemman leikkikaverin ja leikkivät pitkään antaumuksella ja leikit menivät ihan täysin yksiin, vaikka olivatkin aika eri tasolla ja isompi tietty "veti" leikkiä. Molemmilla tuntui olevan tosi kivaa ja itsekin toivoivat pääsevänsä uudestaankin leikkimään, että oltiin matkalla, joten ei ole mahdollisuutta tavata tuota kaveria uudestaan:(
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:39"]
Minusta on kaksi eri asiaa, näkyykö ikäero ja onko siitä haittaa. Mun lapseni löysi yksi päivä pari kolme vuotta itseään vanhemman leikkikaverin ja leikkivät pitkään antaumuksella ja leikit menivät ihan täysin yksiin, vaikka olivatkin aika eri tasolla ja isompi tietty "veti" leikkiä. Molemmilla tuntui olevan tosi kivaa ja itsekin toivoivat pääsevänsä uudestaankin leikkimään, että oltiin matkalla, joten ei ole mahdollisuutta tavata tuota kaveria uudestaan:(
[/quote]
Njaa, kyllähän yhden, kaksikin kertaa leikkii vaikka ulkomaalaisen kanssa (ei yhteistä puhekieltä) mutta noin niinku kaverina - kyllä se näkyy pidemmän päälle.
Oho, jäi pois otsikosta sana IKÄERO!