Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei tämä hiton paino laske?!

Vierailija
15.05.2013 |

Olen niin turhautunut, olen 175 cm pitkä ja 79 kg painava nuori nainen. Olen koko kevään yrittänyt laihduttaa, mutta se ei tunnu onnistuvan sitten millään, ei hyvällä eikä pahalla.

Ihan aluksi tammikuussa jätin karkit ja herkut pois paitsi yhtenä karkkipäivänä viikossa. Olen aina syönyt terveellisesti herkkuja lukuun ottamatta: teen itse kaikki ruoat enkä käytä mitään kermaa tai juustoja. Syön paljon kasviksia, jokaisella aterialla. Alkoholia olen juonut silloin ftällöin herkkupäivänäni. Liikun joka päivä vähintään tunnin lenkillä, joskus teen myös lihaskuntoa.

toukokuun alussa minulta oli lähtenyt vain n. 3 kg ja tuskastuin. Jätin herkkupäivät pois. Jätin alkoholin pois. Jätin levitteenkin ja maustamattoman jogurtin pois. rupesin tekemään pidempiä lenkkejä ja lisäksi juoksulenkkejä. Nyt päiväni näyttää syömisen ja liikunnan kannalta tältä:

Aamupala n. Klo 7: iso kuppi (kevyt)maitokahvia. Ruisleipä ilman levitettä, kurkkua Tai veteen keitettyä kaurapuuroa ja pakastemansikoita.

lounas n. Klo 11-12. Puuroa ja kahvia. Tai salaatti, jos olen muistanut aamulla tehdä eväät töihin. Omena tai banaani.

päivällinen n. Klo 16. esim. Jauhelihakeittoa tai täysjyväpastaa ja tomaattipohjaista jauhelihakastiketta, jossa siis vain lihaa, tomaattimurskaa, sipulia, porkkanaa ja mausteita, ei mitään jauhoja tai kermoja. Pakastevihanneksia.

Iltapala: täysjyväruisleipää ilman säilöntäaineita, raejuustoa, kurkkua, paprikaa tai tomaattia.

välipaloina tarvittaessa syön esim. vihanneksia ja hedelmiä. Juon paljon vettä. Lisäksi tosiaan liikun paljon, olen laskenut kännykällä matkaa ja nopeutta, ja kalorinkulutukseni liikunnan osalta pitäisi olla päivässä n. 300-500 kaloria. 

JA en ole laihtunut KILOAKAAN koko toukokuun aikana! Voiko tämä olla mahdollista??

En voi uskoa mihinkään säästöliekkeihin tai siihen, etten syö tarpeeksi, kun tosiaan laihdutukseni ei ollut näin rankkaa keväälläkään, mutta silti en laihtunut kuin sen 3 kg koko aikana! Enkä huijaa itseäni syömisen määrässä tai laadussa, en napostele yhrään mitään ylimääräistä. Missä siis mättää?? En jaksa rtätä kohta enää. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia neuvoista. minusta tosin tuntuu, että olen kokeillut noita kaikkia. Aiemmin keväällä söin kyllä rahkaa ja maustamatonta jogurttia, mutta jätin ne kaloreiden takia pois, kun mitään tuloksia ei tullut.  Samoin olen syönyt noita nesteitä poistavia hedelmiä, ananasta ja kurkkua nyt ainakin.

Mutta! Kävin eilen hakemassa luontaistuotekaupasta detox-tehokuurin, ja tänä aamuna oli lähtenyt yksi kilo! Mutta en iloitse vielä... ap

Vierailija
2/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:06"]

Minäkään en periaatteessa usko säästöliekkiin, tai ainakaan siinä määrin kun sitä tällä palstalla ehdotellaan. Et nyt saa rasvaa lainkaan ravinnostasi, eikä se ole ok oli tavoite mikä tahansa. Lisää siis rasvaa ruokavalioon, ei kituuttaminen auta mitään.

Proteiinin saanti näyttää myös vähän heikolta, tuleeko sitä tarpeeksi? Jos et saa proteiinia etkä rasvaa, liikut ehkäpä sillä kustannuksella että lihas kuihtuu pois? Onko hormoonit ja kilppari ok? 

[/quote]

Missä proteiinit?!!! Kannattais alkaa syödä "oikein", niin johan paino putoaa. Vaikka tunnustan, etten uskonut Jutan & co. ruokaohjeisiin - vaan tulokset puhuvat puolestaan; paino putoaa vaikkei liikkuisi.

Eli kokeilepa huviksesi tällaista:

- aamupala; rahkaa prk, 100 g marjoja, 10 g leseitä, 100 g sokeritonta mehukeittoa, 1 kananmunan keltuainen. Munaa lukuunottamatta nuo voi vetäistä smoothieksi, joka tosin on vähän jäykkää...

- lounaalla 100 g vähärasvaista lihaa, 200 g vihreitä kasviksia (kaaleja, kurkkua, kesäkurpitksaa, sipuleita...), lusikallinen raejuustoa, loraus oliiviöljyä

- välipalaksi vaikka protskupatukka ja kourallinen pähkinöitä

- päivällinen kuten lounas, mutta voit syödä real-ruisleipää siivun tai vähän riisiä / perunaa / pastaa

- iltapalaksi rahkaa kuten aamulla, paitsi vähemmän marjoja ja leseitä, ei munaa.

Vettä paljon päivän mittaan, urheilupäivinä voi vetäistä banaanin tai omenan lisäksi.
 Rahkan voi korvata rasvattomalla raejuustolla, mutta itse on voi raejuustoa käyttää (se inhottaa).

Tuo edellä oleva siis mukailtu versio Jutan dieetistä ja itse olen onnistunut tiputtamaan normaalipainon sisällä useita kiloja, vaikken ole kovin tarkasti määriä punninnut ja vähän lipsahduksiakin on tullut (jokunen pullapala silloin tällöin, ei kuitenkaan karkkia tai alkoholia).

Eli minun mielestäni ap:n ruokavalio on ihan liikaa hiilihydraattipainoitteinen. Toki hiilareita tarvitsee kun liikkuu, muttei noilla liikuntamäärillä mitään satojen grammojen tankkausta kuitenkaan. Hiilarit turvottavatkin, eli ap on voinut kerätä elimistöönsä reilusti nestettä vaikka onkin urheillut paljon.

[/quote]

Suurin piirtein näin olen syönyt koko kevään. Ainut heikkouteni on ollut lounas, jonka usein unohdan ja sitten kärvistelen nälässä Tai syön shedelmän.  Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse melkein samoissa mitoissa, ja sain laihdutettua syomalla todella vahan. Ei aamupalaa (paljon kahvia) kevyt salaatti lounaaksi, illalla pari hedelmaa. Ei toiminu tommonen runsas aamupala, lounas, illallinen + valipalat yhtaan!

Vierailija
4/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIIKUNTAA!!!

Ruualla laihduttaminen on typerää. Kaikkien, jotka haluaa laihtua tulisi liikkua enemmän (ja joillakin tosi paljon). Ruokavaliotaan voi raivata, jos siellä on roskaa, mutta ruuasta ei pidä tinkiä. Keho menee vaan säästöliekille ja alkaa pantata/varastoida sen vähän mitä saa.

Nyt kaikki ulos.

Vierailija
5/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:07"]

LIIKUNTAA!!!

Ruualla laihduttaminen on typerää. Kaikkien, jotka haluaa laihtua tulisi liikkua enemmän (ja joillakin tosi paljon). Ruokavaliotaan voi raivata, jos siellä on roskaa, mutta ruuasta ei pidä tinkiä. Keho menee vaan säästöliekille ja alkaa pantata/varastoida sen vähän mitä saa.

Nyt kaikki ulos.

[/quote]

etkö lukenut kunnolla? Aphan sanoi, että liikkuu.

Vierailija
6/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit rahkan pois kaloreiden takia? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ala laskea ruoan energiasisältöjä, jos sulla ei ole keittiövaakaa, osta sellainen. Mä olen laihduttanut tänä vuonna 12 kg lievästä ylipainosta normaalipainoon syömällä 1500-1800 kcal päivässä. Olen 175 cm pitkä ja 35-vuotias satunnaisesti liikkuja.

Vierailija
7/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä 15-vuoden laihdutushistorian aikana tullut siihen tulokseen, että jokaisella ihmisellä on ominaispainonsa, johon keho pyrkii jatkuvasti teit sitten mitä tahansa. Voit yrittää huijata kehoa laskemaan painoaa, mutta jossain vaiheessa se tajuaa homman ja jumittaa painon sitten siihen sopivaan, joka tosin taitaa olla meistä useimmalle se liikaa. Olen ollut 1,5kk sairaaladieetillä ja liikun 4-5h päivässä. Paino sahaa edestakaisin kilon sisällä eli en käytännössä ole laihtunut yhtään. Ehkä laihtuisin jos lopettaisin syömisen, mutta siihen en taida pystyä.

Opettele kantamaan kilosi kauniisi ja syytä geenejä painostasi. Näin itse yritän arjessa pärjätä.

Vierailija
8/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut, paljonko tulee kaloreita päivässä? Ja paljonko tulee hiilihydraatteja, rasvaa ja proteiinia?

Vierailija
9/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 11:03"]

Oletko laskenut, paljonko tulee kaloreita päivässä? Ja paljonko tulee hiilihydraatteja, rasvaa ja proteiinia?

[/quote]

Ei AV-läskimammoista ole tuommoiseen.

Vierailija
10/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita pois ja liikkuva ihminen tai yleensäkin ihminen tarvitsee rasvaa joten sitä nyt ei fanaattisesti kannata kammota. Tuossa esimerkki päivässä näyttää myös olevan aika vähän proteiinia.

Itse olen alkuviikosta ollut vähillä hiilareilla ja nyt jo -3kg. Toki alussa lähtee aina enemmän, mutta luulen, että tämä on se minun tapa laihtua. Leipä sun muut on kuitenkin aika helppo jättää pois.

Vierailija
11/26 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes laihdutat? Pelkkä painoindeksi ei kerro välttämättä oikein terveysriskeistä ainakaan vielä sinun mitoillasi. Mielestäni voisit keskittyä terveelliseen elämäntapaan ja liikuntaan ja lakata tuijottamasta painoa.

Jos haluat näyttää paremmalta, aloita kuntosaliharjoittelu. Samalla kun lihakset kasvavat, kasvaa myös peruskulutus jolloin painonhallinta helpottuu.

Huomaa, että kuntosaliharjoittelun myötä painosi voi jopa vähän nousta, mutta silti näytät paremmelta. Rasvan määrä vähenee ja myös terveysriskit pienenevät. Näin on käynyt ainakin minulle vähän samantyyppisillä mitoilla kuin sinulla. Minäkään en saanut laihdutettua vaikka olin lopulta pari kuukautta nälässä eikä paino siltikään laskenut yhtään. Lopetin painon tuijottamisen ja yritän muuntaa läskiä lihakseksi kuntosalilla, mikä näyttää onnistuvan  huomattavasti helpommin kuin laihdutus.

Kilpirauhasarvot voivat olla aika huonot, mutta silti varmaan useimmat lääkärit sanovat niiden olevan ok. Minullakin saattaa olla hieman taipumusta vajaatoimintaan kilpirauhasarvojen perusteella ja se sinunkin kannattaisi ottaa selville ITSE. Kysy arvot ja tutki asiaa.

Vierailija
12/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat liikaa kaloreit noista ruuista, jotka ovat terveellisiä.

Vierailija
13/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasarvot tutkittu?

Vierailija
14/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän, syö riittävästi kuituja, tarkkaile myös määriä laadun lisäksi. Banaaneilla ja viinirypäilellä sekä leivällä lihoo. Lisäksi hedelmiä, siinä se juju taitaa olla. Esim. 100 grammassa banaania on 80 kaloria; sen lisäksi banaani aiheuttaa ummetusta, jos niitä syöt. Sitten missä se juju on: kun pienenet, voit syödä vähemmän. Eli laihduttajan on myös piennettävä annoksia laihtuessa, jos vajeet eivät alussa ole jo suuria. 100-kiloinen voi laihduttaessa syödä 1800 kaloria, mutta minua tuo määrä lihottaa runsaallakin liikunnalla. Olen 55-kiloinen. Mitä kevyempi olet, sitä vähemmän myös liikunta polttaa. 

Vierailija
15/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en periaatteessa usko säästöliekkiin, tai ainakaan siinä määrin kun sitä tällä palstalla ehdotellaan. Et nyt saa rasvaa lainkaan ravinnostasi, eikä se ole ok oli tavoite mikä tahansa. Lisää siis rasvaa ruokavalioon, ei kituuttaminen auta mitään.

Proteiinin saanti näyttää myös vähän heikolta, tuleeko sitä tarpeeksi? Jos et saa proteiinia etkä rasvaa, liikut ehkäpä sillä kustannuksella että lihas kuihtuu pois? Onko hormoonit ja kilppari ok? 

Vierailija
16/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi varmaan pitänyt mainita annosten kootkin. Ssiis kun syön leipää, syön yhden palan. Banaaneita syön yhden n. Joka kolmas päivä, siis enemmän omenoita ja esim. Ananasta. Puuroa keitän 2 dl vettä sopivan annoksen. Pastaa mittaan desimitalla 1,5 dl ja kadtiketta 2 dl. Laskin, että saan päivässä n. 1000-1200 kaloria, ja siitä vielä miinus tuo liikunta.

kilpirauhasarvoni on katsottu joskus, kun oli väsymystä, mutta niissä ei ollut häikkää. Lievä anemia minulla on ollut pienesyä asyi, ja syön siihen rautaa. Lisäksi syön multivitamiinia, d-vitamiinia, sinkkiä ja kalkkia. Minulla ei ole ummetusta, vaan vatsa toimii normaalisti joka päivä. 

Ap

Vierailija
17/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko riittävästi vettä? 

Vierailija
18/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä syön avokadoa, ja siitäajattelen saavani hyvää rasvaa. Proteiinia tulee raejuustosta ja lihasta,mutta sitä voisin toki lisätä. Ap

Vierailija
19/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon n. 2-3 litraa vettä päivässä.

Vierailija
20/26 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 18:13"]

Juotko riittävästi vettä? 

[/quote]

Sulla on myös hiilareita aika paljon, koetapa vaihtaa joku puuro rahkaan tai jugurtiin; sillä proteiineja tarttet, kuten joku jo sanoikin. Niitä pitäisi runsaasti liikuvan saada 1.5 grammaa painokiloa kohti. Kaloreita voit lisätä, mutta ruuan laatuun saisit ehkä kiinnittää enemmän huomiota. Itse ainakin tunnen, jos nestettä ei lähde, ei lähde painoakaan. Tuleeko sinulle liikunnassa hiki?