Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana äiti

Vierailija
27.07.2013 |

Kyseessä on oma äitini, jolle ilmoitin tulevasta perheenlisäyksestä. 

Tiesin, että mitään erityisen hyvää sanottavaa hänellä ei tule olemaan. Ja oikeassa olin. Mutta näin jäätäviä sanoja en olisi uskonut kuulevani.

Olen töissäkäyvä, parisuhde kestänyt kolmisen vuotta ja ikää päälle 20. Eli asiat eivät ole ihan hirveän huonosti.Miinus on se, että mitään ammattitutkintoa en ole suorittanut. 

Äitini haluaisi minun opiskelevan hyvän ammatin (tämä ei kuulemma onnistu enään lapsen kanssa) ja pääsevän hyväpalkkaiseen työhön. Ymmärrän tämän. Mutta en sitä, että tämä lapsi estäisi minua tekemästä näin. 

Hän suuttui kunnolla. Huusi minulle, kuinka typerä olen. Miten lapsi ei ole mikään koira, jonka voi antaa pois. Hänen luokseen ei tarvitse tuoda, kuin kerran vuodessa käymään. Hänellä ei ole aikaa. Hänellä ei ole varaa meitä elättää ja mieheni kuitenkin jättää minut lapsen synnyttyä. 

Kun tämä saarna meni siihen pisteeseen, että hän halveksui tulevaa lastani ja toivoi miehelleni pahaa sanomalla, että kumpa tämä tapettaisiin sain tarpeekseni ja poistuin äitini luota.

En ymmärrä tuollaisia sanoja. En ymmärrä, miten oma äiti voi noin rumasti sanoa.Miksi hän tuntee olevansa oikeutettu olemaan tuollainen? 

Onko tämä jotain pettymystä minuun? On totta, että minulla ei ole kahta volvoa ja asuntolainaa sekä hyväpalkkaista työtä, mutta miksi sen takia pitää olla noin ilkeä?

Jostain syystä se tuntuu pahalta, kun kuulee omalta äidiltään millainen häpeä ja pettymys tuleva lapseni on hänelle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, millainen äiti! Onneksi sinä itse tiedät, että selviät elämässäsi hyvin, nyt miehesi ja tulevaisuudessa myös lapsesi kanssa. Toivottavasti joskus äitisi pyytää sinulta anteeksi ja näkee, kuinka asiat ovat hyvin, vaikkeivat hänen tahtomallaan tavalla menneetkään.

Vierailija
2/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun Äitisi ei tajua että vaikka nyt olet kovin nuori niin lapset kasvavat ja sitten kun lapsi on iso niin sinäkin olet vielä nuori, alle 40. 

Äitisi tuki olisi sinulle tärkeä ja toivottavasti pystytte sopimaan. Kannattaa sopia riita, koska kaikkein tärkein tuki jonka voit saada niin saat omalta Äidiltä.  Niin oli itselläni kun odotin poikaani ja sitä tukea minulla on ikävä kun menetin Äitini keväällä. Tsemppiä odotukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta kuulostaa! :( Olin 20-vuotias, kun aloin odottaa esikoista. Minullakaan ei ollut mitään ammattitutkintoa, olin mennyt suoraan lukiosta töihin.

Nyt olen 26-vuotias, kahden lapsen äiti (odotan kolmatta) ja suoritin vuosi sitten ammattitutkinnon oppisopimuksella. 

En voi siis väittää, että olisit suurta virhettä tekemässä.

Sanoisin, että älä välitä äitisi kommenteista, mutta noin läheisen ihmisen mielipiteet valitettavasti uppoavat syvälle. :( Toivottavasti tosiaan äitisi joskus ymmärtää, miten on sinua loukannut ja pyytää anteeksi.

Yritä nyt tästä tapahtuneesta huolimatta nauttia raskaudestasi! Onnea odotukseen! :)

Vierailija
4/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvasta!

Ilkeä äiti sinulla. Ei mikään oikeuta tuollaista käytöstä, ja toivottavasti älyää edes pyytää anteeksi.

Vierailija
5/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi tietää mistä puhuu. Hän halusi sinulle parempaa kuin itselleen.

Vierailija
6/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaaa:( Käyttäytyykö hän normaalistikin näin tökerösti? Multa saattaisi kyllä katketa välit kokokaan tuollaisen jälkeen. Tai no, odottaisin ainakin anteeksipyyntöä.

Vierailija
7/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi toimi varmasti väärin, mutta taustalla oli järkytys ja huoli. Äitisi on oikeassa siinä, että ammatti on tärkeä, mutta kyllä opiskella voi lapsenkin kanssa, ja voit sen äidillesi todistaa. Toimi hyvin ja vastuullisesti, äläkä heittäydy äitisi hoidettavaksi, niin äitisi huomaa olleensa väärässä ja lapsesta tulee varmasti mummolle rakas.

Vierailija
8/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotuksen johdosta! Ehkäpä äitisi omat ongelmat saivat hänet käyttäytymään noin julmasti. Ehkäpä häntä ahdistaa mummoksi tulo tai on vaikkapa kateellinen sinun elämäntilanteellesi. Sinun toimintasi ei kuitenkaan oikeuta tuollaiseen puheeseen. 

Vierailija
9/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua on estänyt opiskelemasta? Mikä kiire sillä lapsella on? Ymmärrän todella hyvin äitisi totaalisen pettymyksen.

Vierailija
10/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä mulle tuli varsinainen deja-vu -ilmiö. Täällä on aiemminkin ollut aivan samanlainen aloitus. Kurjaa, että muutamallakin on tuolla lailla reagoiva äiti. Voisivatkohan olla sukulaisia? Kaksosia, kenties...?

Vierailija
11/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että reagoisin samalla tavoin, jos tyttäreni tössisi noin.

Vierailija
12/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kamalaa. Minusta tuntuu, että pakahtuisin onnesta,kun joku tyttäristäni kertoisi odottavansa vauvaa, olisi tilanne mikä tahansa. No tietysti alaikäisen kohdalla en sellaista toivoisi tapahtuvan. Mutta mikä sen ihanampaa tässä elämässä kuin lasten syntymä ja mummon rooliin pääseminen.

Vierailija
13/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ap välitä- onneksi olet irtaantunut äidistäsi- mene perheterapiaan jos asia jää vaivaamaan, ettei stressisi tartu vauvaan

Vierailija
14/14 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun äiti yleensä reagoi odottamattomiin, yllättäviin uutisiin? Kuullosti siltä, että äiti on ladannut ehkä omia toiveitaan sinuun ja nyt kun ehkä yllättäen tulit raskaaksi, säikähti hän asian lopullisuutta (nykymaailmassahan voi lapsenteonkin jälkeen vielä hyvinkin opiskella). Uskon, että mietittyään ja sulateltuaan aikansa huomaa olleensa väärässä ja katuu teidän tuomitsemista. Kuule, onnea paljon kuitenkin raskaudesta ja kaikkea hyvää teidän elämään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan