Miksi kukaan ei käytä nyt sitten niitä maskeja?
Kävin kaupassa ja olin ainoa jolla oli maski? Ihmiset tuijottivat ja supisivat. Ettekö te juuri jumalauta halunneet ne maskit käyttöön?
Kommentit (59)
Olen käyttänyt jo yli viikon. Usein olen ainoa kaupassa, kuten tänään Sellossa, mutta se ei haittaa enää, olen jo tottunut.
Ihmetyttää kyllä, että miten tyhmiä ihmiswt ovat, kun eivät ymmärrä maskien käytön tärkeyttä.
.. ei sori, Sellon Prismassa näin tänään toisenkin, siellä oli n 30 v komea nuorimies, jolla oli musta kangasmaski. 💕
Päästin ratikassa pahanhajuisen äänettömän pierun. En tiedä haistoiko vieressä ollut maskihysteerikko ja piti sitä protestina. Anteeksi, se vain karkasi vahingossa ennen kuin ehdin ulos.
Ei ole rahaa eikä valtio kustanna.
Vierailija kirjoitti:
Jos maskin max hinta olisi 2 THB kuten Thaimaassa, niin voisin käyttää. Suomessa hinta on niin korkea että sitä vastaan pitää kapinoida.
Thaimaassa on kiellettyä vankilan uhalla myydä kasvomaskeja yli 2 THB hintaan. Siksi siellä jokaisella on varaa ostaa maskeja, kun tuo on käytännössä 0.05e.
Tämä osoittaa myös valtion puolelta älykkyyttä. Tällaisen lain avulla varmistetaan se että maskien ylihinnoittelijoita ei ole ja kellään ei ole tekosyitä olla hankkimatta maskeja, täten saadaan korkea maskien käyttö prosentti Thaimaan kansalaisilla.
Näin he myös voittavat koronaviruksen, koska siellä on oikeasti älykkäitä päättäjiä. Suomessa taas on Sanna, joka välittää vain BLM-aatteesta ja sallii kymmenien tuhansien ihmisten kokoontumiset jos kyseessä on rotumellakka.
Vierailija kirjoitti:
Porissa ole mitään järkeä käyttää. 86.000 asukasta ja toistaiseksi tämän vuoden koronasaldo 31 sairastunutta, 0 tehohoidossa, 0 kuollutta. Ne sairastuneetkin rajattu heti lähipiireineen kotikaranteeniin. Miksi täällä pitäisi maskia käyttää? Alueelliset erot voisi tässä maskihysteriassa kyllä ottaa huomioon ja käyttää vähän järkeä, jos hysteerikoilla sitä yhtään on. Ja kukaanhan ei kiellä niitten käyttöä, senkun käytätte jos se tekee teidät onnelisiksi.
Paitsi että väkilukuun suhteutettuna Satakunnassa on tällä hetkellä todettu toiseksi eniten tartuntoja Suomessa. 😀 Ainoastaan Uusimaa menee ohi.
PORILAINEN
Kyllä niitä tänään ainakin Helsingissä on näkynyt aiempaa enemmän.
Jos tulee maskipakko, niin ostan tasan yhden kangasmaskin ja menen sillä sitten ja pesen ehkä kerran viikossa että kestää käyttöä pidempään. Ei ole varaa niitä kertakäyttöisiä ostaa tai kankaisiakaan uusia usein. Eli pakko siinä tapauksessa alistua tilanteeseen, jossa altistan itseni suuremmalle koronariskille käyttämällä samaa maskia koko ajan. Ei vaan rahat riitä...
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee maskipakko, niin ostan tasan yhden kangasmaskin ja menen sillä sitten ja pesen ehkä kerran viikossa että kestää käyttöä pidempään. Ei ole varaa niitä kertakäyttöisiä ostaa tai kankaisiakaan uusia usein. Eli pakko siinä tapauksessa alistua tilanteeseen, jossa altistan itseni suuremmalle koronariskille käyttämällä samaa maskia koko ajan. Ei vaan rahat riitä...
Kangasmaskikin suojaa sekä sinua että muita. Varsinkin jos valtaosa käyttää jotain maskia. Altistat itsesi ja muut koronalle, jos et käytä lainkaan maskia.
Ei kiinnosta maskipelleilyt kun koko maakunta on käytännössä koronavapaa.
koska ei ole suositusta tullut ja jos käyttäisi ennen sitä pilkattaisiin (esim. tällä palstalla on tehty näin) koronakiimaiseksi tjsp. en jaksa tarkistaa, kun ei kiinnosta.
Täällä Oulussa on ollut viimeisen 7 päivän aikana 0 tartuntaa. Sitä edellisen 7 päivän aikana tartuntoja oli peräti 1. Miksi täällä siis tarvitsisi käyttää maskia? Ihan oikeastiko tartunta olisi niin todennäköinen, että kauppaan pitäisi mennä maski naamalla? Kyllä nyt olisi tärkeämpää saada nuo korkean koronariskin maista palaavat lomailijat heti testiin ja karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä selvinnyt kuka ne maskit mulle ostaa.
Mitkä muut asiat ovat sinulle vaikeita elämässä?
En tiedä hänestä, mutta minun palkka ei riitä maskien ostoon.
Mun teini on käyttänyt maskia koko viikon bussimatkoillaan kesätöihin. Pk-seutu. Kuulemma joskus on ollut jollain muullakin.
MITÄMM...,,???? MAKSEJA,, EI,,,TARVITSEMM... KÄYTTÄÄ...!!! ON, JÄMPTI,, NIINI,,,, ETTÄÄMMMM...... RAJATNNMM PITÄÄ JÄMPTI,,, SULKEAMMM!!!! KORONAANM EI SITTEM,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, NÄKYISIM.... GLUNKS!!
Maskin hinta lienee siinä euron paikkeilla. Voiko moittia ihmisiä, jos eivät käytä?
Ei täällä meidän pikkukaupungissa ole kellään maskia, tartuntoja keväällä oli alle 5, joten miksi niitä pitäs nytkään käyttää? Koko touhu on aivan ylimitoitettua. Ei tavallista influenssaa kummempi tauti ja osa porukasta on ihan sekaisin. Tämmösen takia pistetään yhteiskunta kiinni, ei järjen häivääkään.
Aika moni niitä kyllä ostaa. Eilen cittarissa hetken odottaessani lähellä maskilaaria koko ajan joku kävi noukkimassa paketin tai kaksi mukaansa.
Itse käyttäisin, jos joutuisin kulkemaan ruuhkaisissa julkisissa kulkuvälineissä tai käymään ahtaissa kaupoissa.
8-luokkalainen poikani kävi tänään kaupassa maski päällä Helsingissä. Oli liikkeellä kaverin kanssa, joka on myös käyttänyt maskia jo kauppareissulla. No, matikkaluokkalaisia molemmat eli eivät tyhmimmästä päästä.
T. Ylpeä äiti
muistakaa, että niitä voi tehdä myös itse
Mitkä muut asiat ovat sinulle vaikeita elämässä?