Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei käytä nyt sitten niitä maskeja?

Vierailija
07.08.2020 |

Kävin kaupassa ja olin ainoa jolla oli maski? Ihmiset tuijottivat ja supisivat. Ettekö te juuri jumalauta halunneet ne maskit käyttöön?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa jotkut käyttävät, jotkut eivät. Se on ihan hyvä systeemi, ei siihen mitään sosiaali- ja terveysministeriötä eikä hallitusta tarvita.

Vierailija
2/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei ymmärrä itse niitä käyttää kun pitää tulla ylempää suositus tai käsky. Koko ajan rutistaan ettei suositusta tule mutta mikä niitä estää käyttämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tästä väännetään? Eikö asia olisi pitänyt ratkaista jo maaliskuussa viimeistään?

Vierailija
4/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittasaaren Lidlissä oli muutamalla maski.

Vierailija
5/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeja haluavia on todella vähän. Muutenhan niitä näkysi turuilla ja toreilla. Todellisuudessa maskipakkoa haluavia on vain tällä palstalla ja Ylen propagandauutisissa, joihin heitä on varmaan hartaasti etsitty haastateltaviksi. 

Vierailija
6/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski tarkoittaa, että sinulla on korona. Ihan syystäkin tuijottivat.

Vierailija
7/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ei ymmärrä itse niitä käyttää kun pitää tulla ylempää suositus tai käsky. Koko ajan rutistaan ettei suositusta tule mutta mikä niitä estää käyttämästä.

Jos nyt käyttää ehkä 1%, niin suosituksen jälkeen 10%. Edelleen 90% ei käytä maskia. Siksi hallitus on hiljaa.

Vierailija
8/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käyttäkää te, jotka hamstrasitte keväällä Suomen niistä tyhjäksi. Joidenkin kaapit on vissiin ainakin todella hyvin suojattuja ollut jo keväästä asti, kun ei ole maskeja pahemmin käytössä näkynyt.

Vierailija
9/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa ole mitään järkeä käyttää. 86.000 asukasta ja toistaiseksi tämän vuoden koronasaldo 31 sairastunutta, 0 tehohoidossa, 0 kuollutta. Ne sairastuneetkin rajattu heti lähipiireineen kotikaranteeniin. Miksi täällä pitäisi maskia käyttää? Alueelliset erot voisi tässä maskihysteriassa kyllä ottaa huomioon ja käyttää vähän järkeä, jos hysteerikoilla sitä yhtään on. Ja kukaanhan ei kiellä niitten käyttöä, senkun käytätte jos se tekee teidät onnelisiksi.

Vierailija
10/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla myös kaikki maskittomina kaupassa. Se että pelkästään itsellä on maski ei juuri ketään suojaa... ellei itselläni sitten ole koronaa.

Vierailija
11/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun rajat vuolaasti vuotaa suoraan ihmismassoihin ilman että kukaan lotkauttaa korviaan, en pistä naamalleni ensimmäistäkään maskia.

Sama koskee etätöitä; niitä, jotka pystyvät/ haluavat etänä työskentelemään ei tarvitse sulloa bilettäjien / ulkomaanmatkailevien kanssa busseihin ja avokonttoreihin.

Ja turvavälimuistutukset takaisin kauppoihin.

Ja peliautomaatit puhuksiin.

Ja kauppojen "viihdythän meillä mahdollisimman pitkään" - mukamas musiikin rämpytykset sun muut pölötykset uudestaan kiinni.

Vierailija
12/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porissa ole mitään järkeä käyttää. 86.000 asukasta ja toistaiseksi tämän vuoden koronasaldo 31 sairastunutta, 0 tehohoidossa, 0 kuollutta. Ne sairastuneetkin rajattu heti lähipiireineen kotikaranteeniin. Miksi täällä pitäisi maskia käyttää? Alueelliset erot voisi tässä maskihysteriassa kyllä ottaa huomioon ja käyttää vähän järkeä, jos hysteerikoilla sitä yhtään on. Ja kukaanhan ei kiellä niitten käyttöä, senkun käytätte jos se tekee teidät onnelisiksi.

TÄMÄ tulisi ottaa huomioon myös ulkomailta palaavissa huomioon! Kaikki ulkomaat eivät ole täynnä koronaa vaan alueelliset erot ovat valtavat.

Vierailija
13/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski ei todellakaan tarkoita että sen käyttääjällä on Korona. Itse olen karanteenissa ja tein maskipäällä ja 2m turvaväliä käyttäen välttämättömät ruokaostokset.

Vierailija
14/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä selvinnyt kuka ne maskit mulle ostaa.

Vierailija
15/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan maskit käyttöön, mutta en itse käy kaupassa tai käytä julkisia. Haluan muuten tartuntariskin vähenevän Suomessa. Laitan maskin sitten, jos on ihan pakko mennä kauppaan.

Vierailija
16/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun tuli jo suositus käyttää maskeja julkisissa liikennevälineissä.

Vierailija
17/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannattaisin maskipakkoa ja olen niitä hankkinutkin, mutta en käytä täällä mökillä vielä. Ilmestyn katukuvaan ensi viikolla maskeineni. Ruokakaupassa en käy silloinkaan.

Vierailija
18/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen suosituksen tarkoitus oli saada hysteerikot hiljaisiksi ja tyytyväisiksi. Nyt se on. Olkaa tyytyväisiä ja hiljaa. Teillä on nyt fiktiivinen hallinnan tunne elämästänne. Nauttikaa siitä.

Vierailija
19/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaikuttavat ajattelevan noin. Pysyypähän turvaväli kunnossa. Kassajonossa kintuille ajelija peruutti nopeasti kun katsoin taaksepäin. Hänen takanaan olleet melkein kaatuilivat jonossa.

Vierailija
20/59 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maskin max hinta olisi 2 THB kuten Thaimaassa, niin voisin käyttää. Suomessa hinta on niin korkea että sitä vastaan pitää kapinoida.

Thaimaassa on kiellettyä vankilan uhalla myydä kasvomaskeja yli 2 THB hintaan. Siksi siellä jokaisella on varaa ostaa maskeja, kun tuo on käytännössä 0.05e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän