Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät tuhlaa nettiyhteyteen?

Vierailija
27.07.2013 |

Miksi tuhlaatte rahaa moiseen moskaan? Sehän maksaa useamman kympin kuussa ja sillä ette saa mitään vastinetta rahallenne. Muutamalla kympillähän ostaa lidlistä viikon ruoat.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas on puhunut. 

Vierailija
2/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset, mol ja muut avoimet työpaikat, tv-ohjelmat Areenasta ja vastaavista, yhteydenpito ystäviin ja muu sosiaalinen elämä, pankkiasiat... Pari asiaa, jotka ihan ekana tuli mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me köyhät haluamme myös käyttää nettiä niinkuin sinäkin.

Vierailija
4/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, ehkä eri asiat ovat eriarvoisia eri ihmisille? Saahan nopealla laajakaistalla sitten nopean netin. Jos siinä perheessä käytetään vaikka nettiä elokuvien katsomiseen, eikä sitten osteta tai vuokrata niitä omakseen?

Mulla ei itselläni oli kallista nettiä, vaan 16 euron mokkula, johon kuuluu kaksi yhteyttä. Mulle netti on siis kohde, jossa säästän.

Vierailija
5/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska netistä löytyy hengenravintoa, joka sinulta on näyttänyt jääneen väliin.

Vierailija
6/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole niin köyhiä ettei saa nettiyhteyttä. Mulla maksaa sonera 26 eu 20 megaa. Silti saan ruoat k-kaupasta, s-marketista tai prismasta.

Vierailija
7/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... ei tämä 10 meganen laajakaista maksa kuin 4 euroa/kk. 2 meganen olisi kuulunut vuokraan. Joten tällä köyhällä on siihen varaa.

Vierailija
8/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 12:35"]

[/quote]

Haluatteko myös käydä ulkomailla pari kertaa vuodessa, kuten minäkin? Miksi ette tuhlaa siihen / tingi siitä? Pointtini on, että onko netti niin tärkeä, että ilman sitä ei voi elää vaikka vähän nälättäisi välillä? T:ap

Vierailija
9/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammat palvelut pitää hoitaa nykyään netissä.Myöas työkkäri ja kela ovat siirtäneet ja siirtämässä palveluitaan nettiin.

Myös työpaikat ilmoitetaan tätänykyä yleensä netissä.Pankkiasiat tulee hoidettua netissä ei köyhällä ole varaa mennä maksamaan laskujaan pankkiin,koska niistä tulee sitten palvelumaksut jne.

Vierailija
10/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, ei velkaantuneilla suomalaisilla "köyhillä" on kyllä varaa nettiyhteyksiin ja muihin perusjuttuihin. Suomessa ei voi olla oikeasti köyhä, ellei ole ylivelkaantunut, vaikka tuskin silloinkaan, koska ulosotossakin on suojarajat. Mun palkka on bruttona 1800, mies opiskelee ja meillä on yksi lapsi. Ihan jees menee, vaikka tulojen perusteella jäädään köyhyysrajoille (Suomessa, kehitysmaissa oltais rikkaita). Älkää nyt suuttuko minulle! Mutta näinhän se menee, kun perusasiat on kunnossa niin ei silloin olla köyhiä, vaikka raha ja talous olisikin tiukilla.

Vierailija
11/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 12:46"]

[/quote]

Pointtini on, että onko netti niin tärkeä, että ilman sitä ei voi elää vaikka vähän nälättäisi välillä? T:ap

[/quote]

Kyllä, netti on tärkeä. Jo ihan siinä, ettei kokonaan syrjäydy.

Enkä usko, että kellään köyhällä on NIIN kallista nettiä, että sillä rahalla kauhean kauaa söisi.

Vierailija
12/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, mikä neronleimaus ap:ltä.. Itse olen tällä hetkellä työtön, mutta sen takia, että minulla on netti en joudu ainakaan ruokaostoksistani tinkimään. Mutta työttömyyden takia en pysty esim. tilaamaan mitään lehtiä, joten jo senkin takia nettiyhteys on ihan kiva.. Ja niin kuin taisi jo selväksi tulla, nykyään aika moni asia jopa täytyy hoitaa netissä, ihmiseltä ihmiselle -palvelua kun ei tänä päivänä enää paljon mistään saa.

Kaiken kaikkiaan hyvin ylimielinen ja moukkamainen keskustelun avaus... Ihan hyvin olisit voinut kysyä, miksi "köyhät" käyvät kaupassa ruokaostoksilla, kun luontokin auliisti tarjoaa antimiaan ja onhan sitä pettuleipää ennenkin syöty.

Vierailija
13/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä priorisointeja. Maksan mielelläni vajaan kaksikymppiä toimivasta nettiyhteydestä ja käyn lähikaupassa ostoksilla. Nipistän sitten kaikesta muusta. En tupakoi enkä käytä alkoholia. En matkustele, en edes lähikaupunkiin. En juhli. Sosiaalinen elämäni toimii mainiosti netin välityksellä. Tämän lisäksi hoidan kaikki asiani netin välityksellä. 

Vierailija
14/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 meganen netti kuuluu jo vuokraan :) taitaa kuulua jo melkein kaikissa SATOn taloissa. Ja vaikka ei kuuluisikaan ja niin kyllä nyt jopa toimeentulotuestakin netin maksaisi. Jokainen päättää itse raha-asioistaan. Koittakaa nyt muistaa se!

Vierailija
15/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nettiyhteys maksaa 12,90 kk niin on se aika halpaa verratuna siihen, että lähtisi jonnekin kauas asioita hoitamaan. Maksamaan laskuja kirjastoon tms.

Vierailija
16/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 12:46"]

[/quote]

Pointtini on, että onko netti niin tärkeä, että ilman sitä ei voi elää vaikka vähän nälättäisi välillä? T:ap

[/quote]

Kyllä, netti on tärkeä. Jo ihan siinä, ettei kokonaan syrjäydy.

Enkä usko, että kellään köyhällä on NIIN kallista nettiä, että sillä rahalla kauhean kauaa söisi.

[/quote]

Netti on nykyään sen verran halpaa, että ei kenenkään tarvitse netin vuoksi olla syömättä. Sitä paitsi lasku erääntyy vain kerran kuussa, tai halvoissa liittymissä harvemmin, ja siinä on ainakin kuukausi aikaa suunnitella syömiset niin, että riittää raha nettilaskuun.

Vierailija
17/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti taas.. se että sä tuhlaat monta kymppiä kuussa nettiyhteyteen ei tarkoita sitä että kaikki tekevät niin.

Mulla maksaa yhteys 9.90 kuussa sekä läppäriin että kännykkään, tosin läppäri ei enää oikein pelitä joten käytän nettiä noin 100 euron puhelimella. Onkin tässä harkinnassa siirtyisinkö tohon 5 euron nettiin kun en kahta tarvitse enää.

Mä hoidan kaikki asiat nettiyhteydellä, joten en esim. vuoteen ole kerryttänyt kuin ehkä yhteensä 4 euroa puhelinlaskua.

Ja tosiaan niitä lehtiä ei ole varaa tilailla, enkä jaksa keskittyä tv-ohjelmiin joten netti on ajanvietteeni.

Sallitko mulle tän turhuuden?

Vierailija
18/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiyhteys katsotaan nykyisin Suomessa ihmisen perusoikeuksiin kuuluvaksi, joten sossu kustantaa sen köyhille.

Vierailija
19/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä säästän sitten jostai turhemmasta. ;)

Vierailija
20/23 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa asunnoissa kuuluu nettiyhteys vuokraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän