Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka käytätte kasvomaskia

Vierailija
07.08.2020 |

Käytättekö sitä suojaamaan itseänne muilta, vai muita itseltänne?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittamaan, miten hyvä ihminen olen

Vierailija
2/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hengityssuojainta, koska en halua itse sairastua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska työnantaja velvoittaa. 

Vierailija
4/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että.

Vierailija
5/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai käytät FFP-tason maskia? Nuo perusmaskit, kun eivät juurikaan suojaa käyttäjäänsä. 

Vierailija
6/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen sen suojaavan ainakin vähän molempiin suuntiin.

Vierailija
7/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan käyttää jos joudun kirurgin hommiin. Korkeakoulutus on mutta ihan eri alalta, joten en todennäköisesti.

Vierailija
8/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ffp3 tason maskia, koska en halua sairastua koronaan. Katseet, irvailut, ilkimieliset hymyt ja tuijotukset ei tunnu missään eikä hetkauta minua. Osoittaa vain irvailijan sivistymättömyyden ja junttiuden. Suomessa eniten maskeja näkee ulkomaalaisilla opiskelijoilla. Vain Suomessa nämä maskit aiheuttavat ihan hillitöntä paskahalvausta.

Vierailija
9/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan käyttää jos joudun kirurgin hommiin. Korkeakoulutus on mutta ihan eri alalta, joten en todennäköisesti.

Korkeakoulutus meni hukkaan sinun kohdallasi, kun ei tuon enempää maailmankuva onnistunut laajenemaan. Aika monessa muussakin kuin kirurgin hommassa nimittäin käytetään hengityssuojaimia. Käytettiin jo aikana ennen koronaa. 

Vierailija
10/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ffp maski vain suojaa käyttäjää? Ostin niitä ffp2 suojaimia ja kuulin, että ne juuri eivät suojaisi itse käyttäjää, vaan muita. Kaikenlaista tietoa liikkuu, laidasta laitaan. Siksi olen maalaisjärjellä ajatellut kaiken suojautumisen, olevan tyhjää parempi. Sylkipisarat eivät ainakaan suoraan pääse iskemään hengitykseen.

Vierailija
11/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän, koska työnantaja velvoittaa. 

Entä työajan ulkopuolella?

Vierailija
12/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ffp maski vain suojaa käyttäjää? Ostin niitä ffp2 suojaimia ja kuulin, että ne juuri eivät suojaisi itse käyttäjää, vaan muita. Kaikenlaista tietoa liikkuu, laidasta laitaan. Siksi olen maalaisjärjellä ajatellut kaiken suojautumisen, olevan tyhjää parempi. Sylkipisarat eivät ainakaan suoraan pääse iskemään hengitykseen.

Juuri näin!

Maski kuin maski. Oli se sitten vaikka huivi kietaistu kasvoille tai xy - luokan maski, ovat parempia kuin ilman suojaa kulkisi.

Vierailija
13/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai käytät FFP-tason maskia? Nuo perusmaskit, kun eivät juurikaan suojaa käyttäjäänsä. 

Tuo nyt on sitä stm- propagandaa.

Juuri tänä aamuna Ylen Aamu-tv:ssa insinööri selitti maskien toimintaa. Toki ffp suojaa paremmin, mutta kertakäyttöiset kuitukankaiset myös hyvin pisaratartunnalta, joka on koronan yleisin tartuntatapa.

Tuli hyvin esiin myös kankaan ja kuitukankaan ero suojainen "tehossa".

Vierailija
14/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vierailee palvelutalossa sukulaisvanhusta katsomassa, on pakko käyttää. Aion alkaa käyttää muutoinkin, ainakin bussissa omaksikin suojaksi.

Vierailija
15/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski estää mahdollisten pärskeideni leviämistä ympäristöön, joten suojaan muita (ehkä sitten vain kausiflunssalta, jos en koronaa kannakaan). Se estää ainakin isoimpien partikkelien päätymistä hengityselimistööni, joten ainakaan en ala aivastella pölyn tms takia, ja ehkä saan mahdolliset muiden levittämät taudit lievempänä, kun osa pöpöistä jää maskin taa. Se myös muistuttaa minua olemaan räpläämättä naamani julkisilla paikoilla - yllättävän paljon ihan huomaamatta pyyhkäisee nenää/poskea/silmäkulmaa, jolloin maski suojaa minua ja myös muita.

Vierailija
16/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kyllä se että ihmiset kuvittelee sen tavallisen halvan maskin suojaavan myös käyttäjäänsä. SIitähän ei seuraa muuta kun että mennään entistä enemmän ihmisten ilmoille ja unohdetaan ne käsien pesut.

Vierailija
17/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen voimaannuttavaa ylemmyydentunnetta ja katson helveksivasti maskittomia, ihana olo!

Vierailija
18/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kyllä se että ihmiset kuvittelee sen tavallisen halvan maskin suojaavan myös käyttäjäänsä. SIitähän ei seuraa muuta kun että mennään entistä enemmän ihmisten ilmoille ja unohdetaan ne käsien pesut.

Mä ainakin pesen kädet ennen maskin laittoa ja sen poisottamisen jälkeen, tai esim. bussipysäkillä käytän käsidesiä pesun sijaan.

Ensisijaisesti pyrin välttämään ihmismassoissa liikkumista, mutta joitain matkoja on pakko tehdä julkisilla. Olen huomannut, että kun mulla on maski, mun viereeni ei tule ketään istumaan bussissa, joten maski auttaa turvavälien pitämisessä siinäkin mielessä.

Vierailija
19/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pelottavampaa on, että osa kuvittelee minkä tahansa kankaanpalan suojaavan. Onhan ne toki tyhjää parempia. Mutta aika vähän. Hyvä käsihygienia ja turvavälit edelleen olennaisin suojautumiskeino. 

Vierailija
20/50 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ensisijaisesti suojella itseäni. Odotankin suositusten myötä kavereita metroon. Mitä enemmän käyttäjiä sitä suurempi suojaus. En ole töissä joten en joka päivä matkusta, vain pakolliset menot. Käytän ffp2 -maskia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi