Onko eläinrääkkäystä pitää kissaa " pentutehtaana" ?
Tuttavaperheellä on naaraskissa jota ei ole leikattu, ja se raukka tehtailee pentuja niin usein kuin kissa vaan voi. Ja pyöräyttää pennut ties minne varastorakennukseen tai maakellariin, sieltä niitä sitten metsästetään ja tapetaan. Välillä synnyttää kuolleita pentuja. Leikkaus ei tule kyseeseen kuulemma.
Mielestäni on epäinhimillistä kohdella kissaa noin, kaikenlisäksi se on aina aliravittu ja todella säikky, tulee tuskin koskaan sisälle taloon. Hankittu aikoinaan lasten iloksi, nyt 5.v kuopus lähinnä pelkää sitä.
Kommentit (28)
Narttu kärsii, mutta kärsii pennutkin.
älä anna tuollaista tapahtua. soita kunnan eläinlääkärille tai valvojalle. älä katsele vierestä, tuo on todella julmaa pitää kissaa noin.
teethän asialle jotain? voit tehdä nimettömän soitan, kukaan ei koskaan saa tietää että se olit sinä.
jotkut kans aloittaa niiden pentujen tehtaamisen kun se kissa on vielä pentu itse. sairasta. tarpeeksi kissoja ilman tuollaista meininkiäkin.
Itse tiesin myös tuollaisen samanlaisen tapauksen, he onneksi uskoivat sitten kun puhuin tarpeeksi kauan että kissa on leikattava.
Mikäköhän lienee syynä, että leikkaus ei tule kyseeseen? Outoa... pääsisivät itsekkin helpommalla sen jälkeen, kissasta puhumattakaan!
Voit ihan hyvin tehdä ilmoituksen kuntasi eläinsuojeluvalvojalle.
tapahtuu usein myös sukurutsausta, kun samalla alueella liikkuu paljon samansukuisia kissoja. tulee sairaita, luonnehäiriöisiä, jopa vaikeastivammaisia eläimiä.
aiotko ap tehdä asialle jotain?
jossa eläinsuojeluvalvoja ehdotti itse, että kunta hoitaa ja kustantaa kissan leikkauksen. isäntäperhe sai pitää kissansa ja kaikki olivat tyytyväisiä. muuten kissan hoito oli ok-tasolla.
Nartunhan voi leikkauttaa 4 vkoa synnytyksestä mutta moni ulkokissa kantaa silloin jo uusia pentuja. Eli kattia pitäisi pitää sisällä synnytyksestä lähtien.
Ajattelin että olen jotenkin ylihysteerinen kun pidin tuota eläinrääkkäyksenä, kissanomistajat kun puolustelivat että " näin on tehty maalla aina" ja " eihän se kissa siitä kärsi, luonnollista sen on saada pentuja" .
Pentuja siis ei myydä tms., vaan tapetaan. Kaiken lisäksi kissa tuntuu olevan vähän sairas, tänäänkin kun tuli meidän pihaan niin juoksenteli oudosti ympyrää ja törmäsi seinään.
Minne pitäisi soittaa, ja mitä sitten tapahtuu? Luulen kyllä että nämä omistajat (naapureitamme) arvaavat kuka on soittanut, sen verran usein olen asiasta huomauttanut.
mutta tuli ihan järkyttävän paha olo tästä viestistä.
voisitko ap sanoa että et aio jättää tätä juttua tähän?
http: //www. sey. fi/valvojat/valvluekehys. html
Puhuvat muuten p*skaa, kyllä se on kissallekkin aikamoinen stressi olla jatkuvasti kantavana.
Leikkaus ei tule kuulemma kyseeseen koska se maksaa. E-pillereitä joskus syöttivät kissalle huonolla menestyksellä, tuli kuollut pentue 2 kertaa peräkkäin. Eivät vie koiraansakaan kovin helpolla lääkäriin, ja kissa ei tunnu olevan minkään arvoinen.
Mutta eihän se mitään auta. Toivottavasti puutut asiaan! Jospa kissa saisi vielä vaikka paremman kodin jostain...
tai sit se on oikeesti seonnu. Mielenterveysongelmia.
minun mielipiteeni on se, että et voi nyt miettiä omaa mainettasi kissan kustannuksella. otat yhteyttä viranomaisiin, kirjoitat vaikka kirjeen tai meiliä, jos et tahdo soittaa. tuollaiseen asiaan täytyy puuttua!
sano, jooko, että aiot tehdä asialle jotain?
pitää ehdottomasti tehdä se ilmoitus sillä tuo todella on eläinrääkkäystä. Itse en haluaisi olla tuollaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Outo käytös voi johtua myös jostain taudista.
ihan läheltä löytyy eläinsuojeluvalvoja. Koitan miettiä mitä teen, olen jo kauan halunnut puuttua asiaan mutta tässä tapauksessa on ihan selvää että he tietävät kuka ilmoituksen teki. Ovat muuten ihan mukavia ihmisiä, eivät vaan ymmärrä ollenkaan että kissa kärsii. Koitan ehkä vielä saada heitä muuttamaan mielensä ja viemään kissan leikattavaksi.
Miten voisin parhaiten perustella että kissa kärsii?
Vierailija:
Nartun voi leikkauttaa vaikka olisi kantavanakin. Silloin pennut abortoidaan ja kohtu poistetaan. Jos siis on heti edellisen synnytyksen jälkeen taas kantavana ei se estä leikkausta.
Meidän kissa oli tietämättämme tiineenä, kun veimme sen steriloitavaksi. Leikkasivat sen ja kertoivat leikkauksen jälkeen, että sillä oli muuten pennut mahassa:( (Sääli sinänsä, olisin mielelläni antanut kissan synnyttää ne ja vasta sitten leikkauttanut. )
Mitä tulee ap:n kertomaan tapaukseen. Ota ehdottomasti yhteyttä eläinsuojeluun. Kamalaa rääkkäystä tuollainen.