Mihin asiaan olet saanut oikeaa apua Vauva-palstalta?
Useinhan Vauva-palstaa pidetään paikkana, jonne kateelliset ihmiset pääsevät nurisemaan kaikesta turhasta. Palstalla on kuitenkin myös toinen funktio; täältä voi saada oikeasti apua mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Itse olen saanut konkreettista apua ihmissuhteisiin, harrastuksiin ja laihduttamiseen liittyen. Mihin sinä olet saanut palstalta apua? Puhutaan välillä mukavia :)
Kommentit (31)
Olen monesti kysynyt jotain ja saanut yleensä vastauksiakin, ihan laidasta laitaan elämän varrelle tulevia asioita, asunnon myynti oli suurin asia. Monesti käy jopa niin, että joku muu ottaa puheeksi jonkun asian jota olen meinannut itsekin kysyä :)
Kyllä tältä palstalta saa vastauksen ihan mihin vaan, kaikkeen mitä ei googlesta löydy!
En ole koskaan tehnyt aloitusta tänne, mutta muiden ketjuista olen saanut vinkkejä esimm. matkailuun liittyen.
Ja vaikka en kenenkään suruista ole iloinen, niin joskus on hyvä huomata, että muilla on samanlaisia ongelmia.
No ainakin esikoisen kohdalla sain tosi paljon tukea imetykseen. Ja vauva-asioihin muutenkin, sosevinkkejä, rauhoittelua kun vauva kakki vihreää limaa ym :)
Ja yksi todella hyvä juttu oli se, kun kysyin mistä voi johtua että meidän pyykki alkaa haista pahalle jos sen kuivaa kuivausrummussa. Joku ihana täällä tiesi, että se johtuu pesuaineesta jossa on zeoliittia tai fosfaattia. Siirryin käyttämään sellaista jauhetta jossa ei ole kumpaakaan, ja haju hävisi! Olin jo aivan vähällä heittää rummun kaatikselle ja ostaa uuden moisen hajustajan tilalle, mutta eipäs tarvinnutkaan - säästin 700€! :D
Myös moneen terveysasiaan olen saanut apua, minun kohdalleni on sattunut oivallisia av-valelääkäreitä :)
Sen tajuamiseen, että eräs ex-ystäväni todellkin oli persereikä, en minä. Tämä ystävä kehuskeli aina omaa makuaan ja haukkui muiden, minunkin makua, harrastuksia ja valintoja ja sen lisäksi arvosteli minua ja muita siitä, ettemme osaa olla oikeita ystäviä emmekä välitä toisista sellaisina kuin nämä ovat.
Täällä selvisikin erään kaksoisolennon kanssa keskustellessa ja motiiveja moiseen käytökseen kysellessä, että oikeasti tuollainen ihminen on vain hyvin epävarma itsestään ja lisäksi itse huono ystävä, joka ei itse hyväksy ystäväänsä sellaisena kuin tämä on, vaan pintaa rapsuttaessa tuli esiin tällaisen ihmisen ystävänmuokkaustarve, jossa säälitään sellaista ystävää, joka ei koko ajan kehitä itseään eikä harrasta "parhaita harrastuksia". Hah, busted!
Tääällä oli kerran julkaistu Helsingin yliopiston henkilökunnan sähköpostiviestejä, jossa oltiin huolestuneita nuorisotakuun vaikutuksesta siihen, miten alanvaihtajat tai jo aikaisemmin tutkinnon suorittaneet enää pääsevät yhteishaussa sisälle uudistuksen jälkeen, koska korvaavaa järjestelmää ei oltu heille edes kehittämässä. Joku linkkasi opetusministeriön sivuille jossa tosiaan kerrottiin samat asiat; vuoden 2013 jälkeen yhteishaun kautta on erittäin vaikea päästä enää suorittamaan opintoja jos on jo aiempi tutkinto/on yli 30-vuotias (nythän tätä muutosta on siirretty vuodella, eli vielä ensi keväänä, 2014 kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet päästä sisälle). Eihän tuo mikään salaisuus siis ollut, mutta minä en ollut siitä koskaan aiemmin kuullut mitään. Olin miettinyt alanvaihtoa pitkään, ja uudistusten vuoksi oli pakko lopettaa jossittelu, jos halusi päästä opiskelemaan. Hain ja pääsin sisälle, enkä ole päivääkään katunut. :)
Joten kiitos vaan sinulle, joka silloisen ketjun aloitit. :)
Tääällä oli kerran julkaistu Helsingin yliopiston henkilökunnan sähköpostiviestejä, jossa oltiin huolestuneita nuorisotakuun vaikutuksesta siihen, miten alanvaihtajat tai jo aikaisemmin tutkinnon suorittaneet enää pääsevät yhteishaussa sisälle uudistuksen jälkeen, koska korvaavaa järjestelmää ei oltu heille edes kehittämässä. Joku linkkasi opetusministeriön sivuille jossa tosiaan kerrottiin samat asiat; vuoden 2013 jälkeen yhteishaun kautta on erittäin vaikea päästä enää suorittamaan opintoja jos on jo aiempi tutkinto/on yli 30-vuotias (nythän tätä muutosta on siirretty vuodella, eli vielä ensi keväänä, 2014 kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet päästä sisälle). Eihän tuo mikään salaisuus siis ollut, mutta minä en ollut siitä koskaan aiemmin kuullut mitään. Olin miettinyt alanvaihtoa pitkään, ja uudistusten vuoksi oli pakko lopettaa jossittelu, jos halusi päästä opiskelemaan. Hain ja pääsin sisälle, enkä ole päivääkään katunut. :)
Esirukousapua ja yhden epäonnistumisen jälkeen lohdutusta kun en kenellekään vielä uskaltanut asiasta puhua. Auttoi kovasti.
Esirukousapua ja yhden epäonnistumisen jälkeen lohdutusta kun en kenellekään vielä uskaltanut asiasta puhua. Auttoi kovasti.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 19:44"]
[/quote]
Mä törmäsin tähän samaan asiaan täällä. Ja nyt on mullakin opiskelupaikka Helsingin yliopistoon alalta, jonne olisin parikymppisenä päässyt mutta silloin valitsin toisen hyvin työllistävän alan. En tiedä aionko nytkään tosissani vaihtaa alaa mutta ainakin vähän aikaa keskittyä mielenkiintoisiin opintoihin.
Olen saanut käydä täällä asiallisia mutta joskus kärkeäviäkin keskusteluja erilaisista aiheista. AV on mulle aika merkittävä paikka. On kiva kun on paikka jossa voi sanoa mitä vaan ja jossa keskustellaan laidasta laitaan. Itseäni kiehtoo se, että keskustella voi koska vaan eli esim. lapsi ei keskeytä samalla tavoin kuin vaikka hiekkalaatikon reunalla keskusteltaessa. Yritän myös tukea vaikeassa elämäntilanteissa olevia ja ammatillisesta tiedostani on ollut myös hyötyä monesti. Pyrin ihmisiä kunniottavaan vastaustyyliin silloin kun jollakin on joku ongelma ja pyytää siihen apua. Olen saanut täältä myös tietoa vauvanhoitoon liittyen ja pyrkinyt jakamaan omaa tietoani ja kokemuksiani muillekin.
Lisäksi saan tyydytettyä täällä yleistä uteliaisuuttani moniin asioihin ja olen myös saanut paljon huvia ja triviaalista tietoa.
Hmm, raha-asioihin olen saanut neuvoa, miesasioista olen kysellyt paljon, mutta paskoja vastauksia niihin. Endometrioosista saanut tietoa. Lohdutusta joskus :)
Joku on kysynyt yhteystietoja tai olen kysynyt yhteystietoja täältä. En edes ole tätä tullut ajatelleeksikaan, mutta kun nyt mietin, niin ystävistäni on 4 täältä (3n, 1m). Ovat tosi läheisiä ystäviä. Pari oli mm. häissäni ja yksi on lapseni kummi.
Terkkuja tutuille, jos sattuvat täällä nyt olemaan!