G: Uuden maskisuosituksen vaikutukset
Eri tahot ovat jo ajat sitten antaneet maksisuosituksia. Nyt on suunnitteilla uusi "vahva" maskisuositus. Niinpä kysyn palstalaisten maskinkäytöstä.
Kommentit (30)
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Aika harvaan näyttää hallituksen uudet suositukset purevan.
Aloitus ja gallupvaihtoehdot ovat todella puutteelliset. Jos bussissa käyttää maskia perjantaisin, mutta keskiviikkoisin ei, niin onko kyllä vai ei? Jos käyttää metrossa mutta ei kaupassa, onko silloin kyllä vai ei? Jos käyttää lokakuussa muttei vielä elokuussa...?
Vaikka vaihtoehtoja olisi sata, kaikki eivät löytäisi sieltä mieleistään. Siksi valitaan lähmpänä oleva vaihtoehto, eli sinun tapauksessasi "Olen jo käyttänyt". Kommenttikenttän voi sitten laittaa tarkennukset, aivan kuten sinäkin teit. 👍
En minä ole vielä käyttänyt, muuta kuin vieraillessani hoivakodin pihassa iskettiin maski käteen. En vielä silllä perusteella rastita että olen käyttänyt. Kunhan jossittelin.
En väittäisi käyttäväni pyöräilykypärääkään, jos oikeasti käyttäisin sitä vain joka 7. reissu.
Sitten valitset jonkun muun lähinnä olevan vaihtoehdon. Eli kuvittelet, mitä pitäsi tapahtua, että alkaisit käyttämään. Tai että et käyttäisi pakon edessäkään.
En valitse mitään, kun mikään ei sovi. Siitä vaan annoin palautetta. Gallupin tekeminen ei aina ole niin helppoa kuin nopeasti ajatellen luulisi.
Ensi kerralla sitten huolellisemmin.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Aloitus ja gallupvaihtoehdot ovat todella puutteelliset. Jos bussissa käyttää maskia perjantaisin, mutta keskiviikkoisin ei, niin onko kyllä vai ei? Jos käyttää metrossa mutta ei kaupassa, onko silloin kyllä vai ei? Jos käyttää lokakuussa muttei vielä elokuussa...?
Vaikka vaihtoehtoja olisi sata, kaikki eivät löytäisi sieltä mieleistään. Siksi valitaan lähmpänä oleva vaihtoehto, eli sinun tapauksessasi "Olen jo käyttänyt". Kommenttikenttän voi sitten laittaa tarkennukset, aivan kuten sinäkin teit. 👍
En minä ole vielä käyttänyt, muuta kuin vieraillessani hoivakodin pihassa iskettiin maski käteen. En vielä silllä perusteella rastita että olen käyttänyt. Kunhan jossittelin.
En väittäisi käyttäväni pyöräilykypärääkään, jos oikeasti käyttäisin sitä vain joka 7. reissu.
Sitten valitset jonkun muun lähinnä olevan vaihtoehdon. Eli kuvittelet, mitä pitäsi tapahtua, että alkaisit käyttämään. Tai että et käyttäisi pakon edessäkään.
Niin saatana. Ymmärrättekö että olennaista ei ole maskin käyttö vaan se ettävastaako tähän gallupiin? He jotka eivät vastaa, niin varoitan teitä. Voi tulla pahaa jälkeä jos tulette kadulla vastaan.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Olen käyttänyt kerran yhden asiakkaan tiloissa. En kertaakaan esim niissä julkisissa. Joten tuntuisi typerältä valita se että olen jo käyttänyt. Vaihtoehdoissa ei ollut sitä syytä miksi alkaisin käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion käyttää jos tämä puolipakottava vahva suositus tulee. Kun käytännössä jos suositus viralliseksi tulee, ainakin julkista liikennetta pyörittävät firmat julistaa maskipakon ja todennäkösesti ainakin osa kaupoistakin. Eli jos ei ilman maskia ole asiaa niin sitten käytän.
Asun pienemmällä paikkakunnalla jolla uusia tartuntoja ei ole ollut ja on vain harvoja ollut ylipäätään, joten koen turvavälit ja ihmismassoihin menon välttelyn ihan riittäväksi suojautumiseksi. Mutta tunti sieltä on vain Helsinkiin ja sielläkin joutuu asioimaan joskus, joten olen niitä reissuja varten jo ostanut yhden maskipaketin varuille.
Miksi yksityinen kauppias hankaloittaisi liiketoimintaansa määräämällä maskipakon?
Suojellakseen henkilökuntaansa ja siten liiketoimintaa. Suomessa ei olla siinä pisteessä että se olisi tarpeellista maskeilla.
Pitää katsoa. Olen käyttänyt junaa ja bussia koko ajan ja käynyt kaupassa. Mulla on varuilta pari marttojen ohjeilla ommeltua kangasmaskia ja muutama kertakäyttöinen maski. Ehkä alan käyttää julkisissa liikennevälineissä jos tilanne menee siihen.
Lockdownin aikana käytimme miehen kanssa kun haimme kerran viikossa ruokaa. Teini ei edes käynyt missään missä olisi tarvittu.
Nyt olemme nähneet ihmisiä vain ulkosalla tai terassilla. Kaupassa pidän koko ajan turvavälit. En käytä julkisia.
Jos tulee maskisuositus, käytän kaikkialla missä on yhtään enemmän ihmisiä, kuten kaupassa ym.
En tietenkään edelleenkään lenkillä tai kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion käyttää jos tämä puolipakottava vahva suositus tulee. Kun käytännössä jos suositus viralliseksi tulee, ainakin julkista liikennetta pyörittävät firmat julistaa maskipakon ja todennäkösesti ainakin osa kaupoistakin. Eli jos ei ilman maskia ole asiaa niin sitten käytän.
Asun pienemmällä paikkakunnalla jolla uusia tartuntoja ei ole ollut ja on vain harvoja ollut ylipäätään, joten koen turvavälit ja ihmismassoihin menon välttelyn ihan riittäväksi suojautumiseksi. Mutta tunti sieltä on vain Helsinkiin ja sielläkin joutuu asioimaan joskus, joten olen niitä reissuja varten jo ostanut yhden maskipaketin varuille.
Miksi yksityinen kauppias hankaloittaisi liiketoimintaansa määräämällä maskipakon?
Näyttääkseen asiakkaille että heillä on turvallista asioida. Että asiakkaat uskaltavat tulla.
Keväällä lakkasin käymästä kaikissa liikkeissä joissa ei ollut kassalla pleksejä, eikä muutenkaan mahdollista noudattaa turvavälejä.
Naurattaa kyllä taas..Mitä hemmetin suositusta pitää odottaa sehän on ihan sama kuin nytkin koska pakkoa ei tule🤣
Jokainen voi nytkin käyttää jos tuntee suositusta siihen😮
Vierailija kirjoitti:
Hyppää koira hyppää. Hyvä koira..
Miksi hyppäisin? Enkä edes ole koira.