Antaisitko 21-vuotiaan tyttäresi seurustella kolmekymppisen yksinhuoltajaisän kanssa?
Meillä tilanne päälle. Tytölle olen tehnyt selväksi että suhdetta en hyväksy.
Kommentit (25)
Miksi et antaisi? Aikuisia ihmisiä kumpikin ja eikös se ole hyvä että isä kantaa vastuuta lapsestaan. Et taida äitinä huomata ettei sinun mielipidettäsi välttämättä kysytä.
Jäin miettimään että onko tämä provo aloitus...
Mulla on toisenlainen lähestymistapa nuorten kanssa (lapseni eivät ole vielä täysi-ikäisiä). Kysyn paljon kysymyksiä. Yritän saada nuoren itse oivaltamaan, mitä hän elämältä haluaa, ja onko asiat menossa siihen suuntaan. Jos on, hieno homma ja pakkohan se on sitten hyväksyä. Jos ei, nuori tajuaa itse tehdä omat ratkaisunsa. Kieltämättä kysymykset ovat usein hieman johdattelevia.
Minulla ei ole tyttöä, mutta minulla ei Suomessa ole oikeutta kieltää 21-vuotiasta poikaani seurustelemasta 30-vuotiaan yksinhuoltajäidin kanssa.
Lapsen oma valinta, lapsen oma virhe tai siunaus. Minun tehtäväni on rakastaa lastani, ja tukea, jos tulee murheita elämään.
Et enää voi puuttua aikuisen lapsen tekemisiin, koska hän on aikuinen. Vai aiotko lukita kellariin?
Ja mitäs aiot ap tehdä, kun et hyväksy suhdetta:
Huutaa tytölle?
Valittaa?
Haukkua miehen ja lapsensa?
haukkua tytön valinnat?
Pitää huolta siitä kaikella kielteisellä käytöksellä, että tyttö ei varmasti kerro teille enää mitään elämästään?
Eiköhän hän ennemmin tai myöhemmin itsekin tajua, miksi ei kannata. Älä pilaa välejä.
Vanhemmat puuttuu aikuisen ihmisen seurusteluun. Missä viktorian aikakaudella oikein elät?
Oisko 22 v narkki sitten parempi? On ainakin oikeanikäinen.
Siitä ei ole mitään hyötyä tai iloa kenellekään, että ilmoitat, ettet hyväksy. Mitään et saa sillä aikaan, korkeintaan sen että välit tyttäreen katkeavat. Hän on joka tapauksessa aikuinen ja elää niin kuin itse haluaa.
Sitä paitsi kukaan normaali parikymppinen ei anna vanhempien vaikuttaa omaan parisuhteeseensa. Eikä kukaan normaali vanhempi sellaista vaadikaan. Pidä mutinat omana tietonasi.
En antaisi. Tulisi kuukausi kotiarestia ja seuraavana karkkipäivänä ei saisi yhtään namia.
0/5
Eilen sillä ei ollut vielä lasta.
Niin mikä tässä kysymyksessä on se ongelma? Se, että sinä itse olet ennakkoluuloinen ja vanhollinenko?
Antaisitko 23 vuotiaan tyttäresi seurustella 77 vuotiaan Dannyn kanssa?
Molemma ova juridisesti aikuisia ja siten vasuussa omisa päätöksisään ja valinnoistaan. - Vosiin sanoa mielipieeni mutta enempi oivoa, ettei lapseni satuta itseään pahemmin. Lapsella myös 21 vuoiaalla nuorella aikuisella on myös oikeus ehdä valinoja ja päätöksiä, jotka eivät kaikki ole venhempien mieleen. Mutta ei parisuheen muodostamien 31 vuoiaan yh-isän (tai äidin) ole sellainen asia, joka olisi oikeuden vasaisena tuomittava tai muutoin estettävissä viime kädessä rikosoikeudellsiesti.
Yritä puhua tytölle. Jos on naistenlehtien sokaisema vailla omaa ajattelukykyä, et ehkä onnistu.
Haluaisiko Ap oikeasti vain lapsensa kumppanin omaksi kumppanikseen?
Ei sinulla ole vaihtoehtoja, vaikka kuinka harmittaisi. Ei aikuinen ihminen äidiltään tai isältään kysy, kenen kanssa saa olla. Oli sitten kolmikymppinen yh-isä, nelikymppinen nainen tai viisikymppinen poikamies. Tuo viimeinen olisi arveluttava, mutta silti siihen ei kysytä sinun lupaasi.
Ymmärrän kyllä, miksi et tykkää asiasta. En minäkään tykkäisi. Ja minä olen itsekin ollut yh. Mutta eipä tuohon voi puuttua. Yrittäisin olla neutraali. Innostunut ei tarvitse olla, mutta neutraali.
Eihän tuo ole edes iso ikäero ja parempi vaihtoehto, kuin 40v vanha ukon rohjo.
MIkä oikeus sinulla on puuttua aikuisen ihmisen seurusteluun?