Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa; mitä grillaan kasvissyöjälle??

Vierailija
25.07.2013 |

Tarjolla siis 2 salaattia, uusia perunoita, savuolohta ja kermaviilikastiketta, sekä naudan ulkofilepihvejä. Mitä ihmettä grilaan naiselle, joka ei syö lihaa eikä kalaa. Kasvisnyyttejä ei kuulema halua kun niitä tarjoo kaikki.....eli mitä??

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastealtaassa myydään soijasta tehtyjä "pihvejä". Näyttävät kananrintaleikkeiltä, ovat vain hieman pienempiä. Vegaaniystäväni grillaa aina niitä. Ne vaan pitää marinoida hyvin, muuten eivät maistu oikeastaan millekään. Lisäksi grillataan aina kasvisvartaita. Mä yleensä tuon erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, joista sitten kehitellään jotain. Sieniä, paprikaa, kirsikkatomaatteja, kesäkurpitsaa, munakoisoa, mangoa, omenaa, ananasta. Hedelmistäkin tulee ihania grillattuna. :)

Vierailija
22/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastealtaasta soijamakkaraa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:26"]

Mene kaupan vihannes- ja kasvishyllylle ja ota sieltä mitä ikinä haluat. Kotona viipaloi valitsemasi kasvikset ja laita grilliin. Valele öljyllä välillä ja mausta suolalla, pippurilla ja yrteillä. Pitäis maistua nirsommallekin vegaanille.

[/quote]

Varmaan maistuu, mutta voi jäädä nälkäiseksi. Tofua tai jotain muuta kasviproteiinijuttua tarvitaan lisäksi. Usein sekasyöjillä on kuvitelma, että kasvissyöjät syövät erityisesti kasviksia. Tosiasiassa kasvissyöjät syövät muuten kasvisten osalta aika lailla samoin, mutta lihan/kalan/juuston/kananmunien tilalla on soijaa, hernettä, papua...

Vierailija
24/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ensikertalainen osaa laittaa soijaa tai tofua hyvin. Ja ne pakadtealtaan kamat maistuu ihan pakaste- eineksiltä. Ei siis niitä.

Hyvä ja helppo tapa on grillata ihan vaan irrallisia kasvispalasia - kukkakaalia, paprikaa, munakoisoa, kesäkurpitsaa, sieniä jne. - ja tarjota niiden kanssa hummustahnaa, dalia tai raitaa dipiksi. Proteiini tulee dalista tai hummuksesta. Raita ei tosin  sovi täysvegaanille.

Vierailija
25/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku penis vartaaseen. Kyllä se sitä imee kuitenkin. 

Vierailija
26/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastealtaan kamat ei maistu pakaste-eineksiltä, tiedän paljon vegaaneja jotka ihan hyvillä mielin syö esim. Hälsans kökin seesaminugetteja tai soijaleikkeitä, niitä suosittelen ap:llekin. Kummalliselta tosin kuulostaa, jos tämä vieras on nyrpistellyt nenäänsä kasvisnyyteille, mikäs vika niissä muka on? Mutta hyviä ehdotuksia täällä on tullut, ja kyllä mä ehkä laittaisin niitä kasvisnyyttejä kuitenkin, tai sitten kasviksia vartaassa.

Vierailija
27/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkia. Maassa maan tavalla. 

Vierailija
28/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouki jotai ruohoa maasta ja kärvennä. Saapahan neiti nirppanokka jotain erilaista syödäkseen.

Vierailija
29/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:52"]

Pakastealtaan kamat ei maistu pakaste-eineksiltä, tiedän paljon vegaaneja jotka ihan hyvillä mielin syö esim. Hälsans kökin seesaminugetteja tai soijaleikkeitä, niitä suosittelen ap:llekin. Kummalliselta tosin kuulostaa, jos tämä vieras on nyrpistellyt nenäänsä kasvisnyyteille, mikäs vika niissä muka on? Mutta hyviä ehdotuksia täällä on tullut, ja kyllä mä ehkä laittaisin niitä kasvisnyyttejä kuitenkin, tai sitten kasviksia vartaassa.

[/quote]

Eikös AP sanonut, että tämä vegaani ei halua kasvisnyyttejä koska "niitä tarjoaa kaikki" eli haluaisi vaihtelua?

Vierailija
30/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:57"]

[/quote]

Eikös AP sanonut, että tämä vegaani ei halua kasvisnyyttejä koska "niitä tarjoaa kaikki" eli haluaisi vaihtelua?

[/quote]

Plus kasvisnyytit eivät ole yleensä kauhean ruokaisia...

Vierailija
31/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletko ihan varma että kyse on nimenomaan vegaaneista, koska Hälsans kökin tuotteista valtaosa sisältää kananmunaa ja osa myös juustoa?

Vierailija
32/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöjäkasveja valkosipulilla höystettynä.

Vierailija
33/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse grillaisin ensinnäkin maissia! Lisäksi tekisin vegaanille sopivia kasvisvartaita. Niihin voisi laittaa mm. paprikaa, sipulia, herkkusieniä, omenaa, (kirsikka)tomaattia jne. Ja toisen salaateista tekisin sellaisen, että se sopisi kaikille, myös vegaanille.

Vierailija
34/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataattia, pitkinä lohkoina.

Vierailija
35/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä ihmettelen vieraasi asennetta, että hän voi sanella mitä haluaa syödä. Kasvisnyytit kuulostavat erittäin hyvälle, ja jos ne eivät hänelle kelpaa joku muu varmaan tykkää.

Vierailija
36/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:25"]

Vähän kyllä ihmettelen vieraasi asennetta, että hän voi sanella mitä haluaa syödä. Kasvisnyytit kuulostavat erittäin hyvälle, ja jos ne eivät hänelle kelpaa joku muu varmaan tykkää.

[/quote]

Jos itse saisit ruuaksi possunkylkeä joka ikisessä kyläpaikassa vuositolkulla, etkö itse kysyisi josko joskus saisi jotain muuta? 

Vierailija
37/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisnyyttien ongelma näin kasvissyöjän näkökulmasta on se, että ne eivät oikeasti ole kunnon ruokaa. Varmasti ihan hyvää, mutta ei täytä vatsaa. 

Vierailija
38/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinoitua tofua viipaleina, kesäkurpitsaa pitkittäin, maissia, paprikaa, minitomaatteja, aurajuustoherkkusieniä (ellei ole vegaani), tai noiden edellisten paloista tehtyjä vartaita maukkaassa marinadissa, Hälsans Kökin pakastenakkeja ja soijapihvejä (älä osta Pouttua, ovat järkyttävää paskaa), haudutettuja punajuuria, leivitettyä munakoisoa, halloumia. Olen kasvissyöjä ja mökkeilijä, vähintään kerran viikossa nautiskelen ihanan monipuolisisista kasviksista grillattuna :)

Vierailija
39/53 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:25"]

[/quote]

Jos itse saisit ruuaksi possunkylkeä joka ikisessä kyläpaikassa vuositolkulla, etkö itse kysyisi josko joskus saisi jotain muuta? 

[/quote]

Ohiksena kommentoin, että saattaisin sanoa sellaisille, jotka joka kerta tarjoavat sitä possua mutta en uudessa paikassa alkaisi tehdä mitään vaatimuslistaa. Todellakin erikoista käytöstä!

Vierailija
40/53 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin ruokarajoitteinen ja kasvisnyytit ei kelpaa olisi kohteliasta kertoa suoraan mitä haluaa syödä tai tuoda omat eväät mukana. Tulee ihan julmetun kalliiksi ostaa yhdelle  ihmiselle erikoisia ruokia ja marinoida niitä ohjeenmukaan sahramissa ja ties missä 10 kultaakin kalliimmassaa itämaisessa mausteessa. soita siis ja kysy mitä syö