Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoolaiset; miten kestätte Jorvin sairaalaa?

Vierailija
25.07.2013 |

Jouduin käyttämään ko.paikan päivystyspalvelua ja se oli ihan uskomattomattoman tehotonta. Ensin odotin lääkärille pääsyä melkein kolme tuntia, sitten kun lääkäri oli määrännyt labrakokeet niiden tuloksia odoteltiin vielä pari-kolme tuntia. Lopulta lääkäri teki aivan tyhjänpäiväisen diagnoosin, koska "olisin voinut ultrata, mutta mulla ei kyllä ole ultraa nyt käytössä". Ongelmani oli nimenomaan gynekologinen vaiva, jonka olisi selvittänyt ultralla minuutissa... Sain nimittäin lähetteen gynekologiselle polille ja siellä kolmen tunnin jonotuksen jälkeen vaiva selvisi.

Mutta tosiaan aivan uskomattoman hidasta toimintaa. Toisinkuin Helsingin puolelle; sama vaiva jatkui ja pääsin (luojankiitos) Kättärille. Siellä tapahtui samantien kun olin astunut ovesta sisään. 10 minuutin kuluttua makasin pedillä tippa kädessä ja hyvässä hoidossa.

Nimimerkillä ei enää IKINÄ Jorviin!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne kohtelee helsinkiläisiä jotenkin huonommin?

Vierailija
2/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muuta kokemusta Jorvista kuin kolmen synnytyksen verran ja ne hoituivat kyllä ihan hienosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa ei ole mitään gynekologista päivystystä, siinä suuri puute.

Vierailija
4/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Vantaallakaan hurraamista, mutta  Äitini vietti viimeisiä kuukausia Jorvin sairaalassa ja ei jääänyt kovin mukavaa mielikuvaa. Kaipa se on samanlaista kaikkialla.

Vierailija
5/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan oli kai kyse aivan eri tason päivystyksistä? Jorvissa taisit olla terveyskeskuspäivystyksessä. Siellä ei tietysti ole ultralaitteita eikä yleensä gyne-ultraustaitoisia lääkäreitäkään. Kätilöopistolla pääsit suoraan erikoissairaanhoitoon. Gynekologisessa päivystyksessä ei varmaan olekaan niin ruuhkaa kuin yleisessä terveyskeskuspäivystyksessä ja yllättäen löytyy laitteet gynekologisen ultraäänen tekemiseen.

Minulla ei ole huonoja kokemuksia Jorvista, olen joutunut turvautumaan heidän päivystykseensä neljä kertaa. Kerran jouduin sinne itse, gyn vaivan vuoksi, en joutunut odottelemaan juurikaan ja hoito oli hyvää. Kolme kertaa olen vienyt sinne lapsia ja silloinkin kaikki on toiminut hyvin. Yöaikaan en tosin ole siellä käynyt ollenkaan.

Vierailija
6/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siis yleispäivystyksessä Jorvissa ja vertaat sitä gynekologiseen päivystykseen Kätilöopistolla ja ihan tosissaan olet sitä mieltä, että samalla tavalla pitäisi toimia molempien?

Eiköhän siellä tk-päivystyksen puolella ole jokunen juoppo, jalkansa katkaissut ja tikattava enemmän kuin gynepuolella. Sen vuoksi ei edes ultraa käytössä joka lääkärillä, kun on ihan oma päivystyksensä tämän osaston ongelmille.

Vierailija
7/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko puolustaa Jorvia. Minulla oli epämääräistä vuotoa, joka osottautui keskenmenoksi. 15min saapumisen jälkeen (ei ollut lähetettä) minut oli ultrattu ja verikokeet otettu. Lääkärit ja hoitajat olivat hienotunteisia, ystävällisiä ja osaavia. Samalla paljastui toinen, minulle ennestään tuntematon vaiva. Tämä tapahtui lisäksi kesäsunnuntaina, jolloin henkilöstöä oli varmastikin lomalla.

Vierailija
8/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yntymästäni asti ollut Jorvin sairaalan piirissä, omat lapsenikin siellä synnyttänyt ja ihan joka kerta siellä asioidessani homma on sujunut hyvin. Olin keväällä viimeksi päivystyksessä, pitkähkön odottelun ja verikokeiden jälkeen sain diagnoosi, hoidon siihen ja paranin. Homma hoitui kyllä, odottelu vaatii kärsivällisyyttä. Se että joutuu odottelemaan, kertoo siitä että hoitajilla ja lääkäreillä on kädet täynnä työtä ja potilaita hoidettavana. Kiireellisysjärjestyksessä hoidetaan potilaat. Jos sinula ei ole ollut henkeä uhkaava tila, olet saattanut olla prioriteettilistan hännillä. Ärsyttävää kun ihmiset narisee näin typerästä asiasta, ole tyytyväinen että saat hoitoa josta vain murto-osan joudut itse maksamaan. Tosin jatkossa suosittelen sinunkaltaisille valittajille yksityistä sektoria suoraan.

Vierailija
9/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti jorvi ei saa sinua enää potilaakseen. et ole ansainnut mitään hoitoa.

Vierailija
10/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ehkä ihan fiksua verrata tk-päivystystä ja erikoissairaalaa toisiinsa :D

Olen koko ikäni asunut Jorvin sairaanhoitoalueella eikä ole pahaa sanottavaa. Ne kerrat kun on ollut ns. tosi kyseessä on hoitoon päässyt heti ja tutkimukset aloitettu välittömästi. Kiirettömät sitten on kiireettömiä.

Tämän vuoden puolella iäkkään sukulaiseni kaksi viimeistä kuukautta kuluivat Juorvissa. Liekö sitten hyvä tuuri vai mikä oli, mutta jokainen hoitaja kohtasi hänet ihmisenä ja sekä hoito että kohtelu oli hyvää.

Vierailija
11/11 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut Jorvissa erinomaista hoitoa synnärin prenataalipuolella, kahden synnytyksen jälkeen, todella kivuliaan munuaiskiven kipuhoidossa ja tutkimuksessa ja kuopuksen leikkaus tehtiin siellä. Kuopus kävin siellä myös spiirassa ja tarkkailussa yön yli kun vauvana oli flunssassa eikä henki kunnolla kulkenut.  Synnärillä olisi ehkä jotain parannettavia juttuja, mutta luulen että sama koskee synnäreitä muuallakin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi