Mitä kaikkea harkinnanvaraisella toimeentulotuella voi saada?
Jos lapsi vaikka harrastaa pianon soittoa, hankkiko sossut pianon? Tai tietokoneen lapselle? Vaatteita?
Kommentit (8)
Mitä todella tarvitsee, eikä aina myönnetä vaikka kuinka tarve olisi. Lähinnä kaikki pakollinen lapselle kouluun sukset ja luistimet, huonekaluja (jos näitä ei jostain syystä ole esim. on juuri saanut ensimmäisen asunnon, eronnut ym.), pyykinpesukone (edellyttää että pyykkitupa ei ole käytössä ja aiemmin ole myönnetty tähän rahaa).... Harrastuksia ei makseta, lastensuojelun kautta voidaan, jos se on lapselle "kuntouttavaa"...
Lastensuojelun asiakaslapsille voidaan maksaa harrastusta, jos vanhemmilla ei ole rahaa ja lapsi siitä harrastuksesta hyötyisi. Ei sillä pianoa makseta, mutta pianotunneille kyllä. Lukiolaisille voidaan maksaa tietokoneita, mutta ei se tuki kovin kummoiseen tietokoneeseen riitä.
Täydentävää toim. Tulotukea voi saada jos osaat perustella asiasi hyvin. Mitä kuuluu perustoimeentulotukeen löytyy kelan sivuilta. Sen voin sanoa ettet pianoa saa millään perusteluilla.
Thaihierontaa, postimyyntivaimo, silikonirinnat. Siinä asiat jotka aion hankkia heti kun minulla on varaa, heti kun en enää ole sossun asiakas.
Sossun toimeentulotuella voi joskus saada jonkin verran huonekaluja, opiskelutarvikkeita ja harrastusvälineitä.
Vierailija kirjoitti:
Thaihierontaa, postimyyntivaimo, silikonirinnat. Siinä asiat jotka aion hankkia heti kun minulla on varaa, heti kun en enää ole sossun asiakas.
Sossun toimeentulotuella voi joskus saada jonkin verran huonekaluja, opiskelutarvikkeita ja harrastusvälineitä.
Tossa sen näkee ettei näille maamme köyhille kannata rahaa kantaa, kun se törsitään per heti idioottimaisesti.
Ei ole rajoituksia, joten periaatteessa ihan mitä vaan. Käytännössä lienee välttämättömyystavaroita ja lastensuojelun asiakkaille tosiaan harrastuksia ja muuta kuntoittavaa toimintaa. Näissä tapuksissa pitänee ajatella, että ennaltaehkäisevään toimintaan sijoitettu euro säästää myöhemmin 5 euroa hoito-/muista sosiaalitoimen kuluista.
Mä sain 1990 kun jouduin 18v muuttamaan pois kotoa 3000 markkaa. Sillä sitten pystyi ostamaan sohvat, sängyn, astioita yms.