Minkä ikäisellä lapsellasi oli kengän koko 35?
Kommentit (40)
Itse olen 37 ja nyt käytän 33-34.
Olin kerran ostamassa lenkkareita lasten osastolla ja kokeilin poikien lenkkareita jalkaan, niin sellanen nuori mies myyjä tuli paikalle ja sanoi, että tuolla toisella puolella on todella kauniit tyttöjen Barbielenkkarit :-)
mun kaverilta kenkiä, molemmilla sama koko - siis pari vuotta sitten 35;-D. Nykyään tosiaan sen 39 on oikeampi koko ja ikää 10 v. Nämä nykyajan lapset vaan on pidempiä ja isojalkaisia:-).
Isoveli 10v käyttää kokoa 38/39 ja pikkuveli 5v kokoa 31. Itsellä 40 ja miehellä 45, eli isojalkaista sakkia ollaan.
10-24 -vuotiaana se oli 39-40. Ensimmäinen raskaus kasvatti koo 41:een, mikä se on nyt kakkosen syntymän jälkeenkin.
On ollut 12-vuotiaasta asti 35, 7-vuotiaana taisi olla 32.
Lapseni on 11-vuotias ja jalan koko 34. Jalan kasvu on ollut viime vuodet todella hidasta. Koon 34 kenkiä on todella vaikea löytää. Kaikki kaverinsa ostavat kengät jo aikuisten osastolta. Hän on myös todella urheilullinen ja tarvisi hyvät laadukkaat lenkkarit, ei tarra kenkiä. Myös omassa urheilulajissaan kenkien valikoima moninkertaistuu koosta 36 eteenpäin. Jos jalan koko jäisi esim. 35 niin se olisi aika hankala tilanne, kun aikuisten koot alkavat 36 eteenpäin. Mistä te pienijalkaiset löydätte kenkiä?
Noin 9-10v ikäisenä. Nyt 11 ja 36-37
En nyt ihan muista mutta nyt, aikuisena pian kolmekymppisenä hänen kengänkokonsa on 36. Omani on 37 ja pojan 46.
Vierailija kirjoitti:
36 vuotiaalla tyttärelläni
Mun tytär on 23, kengännumero 35.
Pojalla oli tuo koko käytössä joskus muistaakseni alle kouluikäisenä, ja tytöllä alakoulun ekoilla luokilla. Nyt molemmat ovat teinejä ja jalan kasvu näyttää päättyneen, pojalle tuli koko 48 ja tytölle 41.
Pojalla ekalla tai tokalla. Perin (äiti) hänen laskettelumonot kokoa 36, jotka ostettiin hänelle, kun oli 9 vuotias.
Toisella 7v ja toisella 9v, poikia molemmat.
Nuoremmalla pojalla oli vuosi sitten 35 kun oli 7v (nyt 36). Vanhemmalla pojalla oli 35 kun oli 9v (nyt täyttää 12v ja on kenkä 37).
Noin vuoden. Meillä on aina oltu isojalkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on 11-vuotias ja jalan koko 34. Jalan kasvu on ollut viime vuodet todella hidasta. Koon 34 kenkiä on todella vaikea löytää. Kaikki kaverinsa ostavat kengät jo aikuisten osastolta. Hän on myös todella urheilullinen ja tarvisi hyvät laadukkaat lenkkarit, ei tarra kenkiä. Myös omassa urheilulajissaan kenkien valikoima moninkertaistuu koosta 36 eteenpäin. Jos jalan koko jäisi esim. 35 niin se olisi aika hankala tilanne, kun aikuisten koot alkavat 36 eteenpäin. Mistä te pienijalkaiset löydätte kenkiä?
Ulkomailta saattaaisi löytyä, esim. Englannista tai Saksasta. Siellä on iso väestö ja täytyy olla tarjolla eri kokoja. Ranskalaisilla on ilmeisesti kapea ja siro jalan luusto, joten heidän kenkänsä voivat olla hyviä pienijalkaiselle, jos leveys on sopiva.
sai juuri kesäkengät kokoa 35:-). Mun lapset on kaikki paitsi pitkiä, myös isojalkaisia. Verrattakoon: mun äitini juoksulenkkarit ovat kokoa 35;-D! Itse käytän kokoa 39 ja 10-vuotias tyttäreni kokoa 38-39. Niin ne ajat muuttuu...:-)