Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeesti, miksi niin moni nykyään käy alkuraskauden ultrassa???

Vierailija
14.07.2006 |

Tuolla odotuspuolella saa joka toisesta viestistä lukea kuinka on käyty ultrassa jo viikolla 5 tai 6 tai kun joku kirjoittaa, että " vihdoin" päästiin ultraan viikolla 7 tarkistamaan että masussa on elämää"

Tai sitä kuinka kiireellä ja paniikinomaisessa tilassa juostaan ultraan jo viikolla 5, eikä sieltä löydykään sykettä tai alkiota ollenkaan, ja sitten panikoidaan siitä seuraavat 6 viikkoa ennen seuraavaa np-ultraa!!

Jos ei ole raskaana, niin eiköhän se pian valkene ilmankin ultraa ja jos menee alussa kesken, niin sitä ei mitkään ultratkaan voi estää!

Turhaa stressiä ja jännitystä sanon minä! Minulle riittää vallan hyvin np-ultra ja rakenneultra.

Outoa toimintaa...Rauhoittukaa hyvät mammat!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultra tehdään rutiinisti, jos on lapsettomuushoidoissa

Vierailija
2/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tiedän sen heti kuin vasta rv12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikä esim tuulimuna) enkä odotella useampaa kuukautta sitä tietoa ja ajatella olevani raskaana. Maksan ihan mielelläni tästä mielenrauhasta. Mutta jos sinulle kunnalliset ultrat riittävät, niin good for you, säästyypähän sinulta rahaa. Kannattaa myös ottaa huomioon että kaikissa kunnissa ei esim np-ultraa tarjota ollenkaan, joten rakenneultraan saakka odottaminen saattaisi olla aika piinaavaa. Ja joillain on takana useita keskenmenoja ja haluavat siksi ultraan jo aikaisin. Ja aika harvassa ovat ne jotka menevät ultraan viikoilla 5 tai 6.....

Vierailija
4/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neuvolas oma ultra, jolla terkka kattoo eka käynnillä. Ei siis tarvi mennä millee lääkärille.

Vierailija
5/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden tarkka kesto on määriteltävä, jotta tutkimus osataan ajoittaa oikein. Ainoa keino tehdä se on käydä alkuraskauden ultrassa.

Vierailija
6/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin keskenmenneessä raskaudessa rv 6 tarkistamassa että uskallan lähteä ulkomaille (ei kohdunulkoista tms), mutta siellä ei mitään selvinnyt - edes onko elämää. Ja kesken meni rv 11+.

Seuraavassa raskaudessa pääsin ihanan terkan kautta ultraan rv 7, ihan vaan tarkistamaan että tällä kertaa sie´llä jotain on. Ja oli.

Seuraavaksia en taida mennä, tai sen näkee sitten kun joskus raskaudun uudestaan.

Vierailija
7/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tehdä enää myöhempää ultraa lainkaan! Vaan otetaan verikokeet, joista katsotaan ne " systeemit" . Täällä on vain alkuraskauden ultra.

Ja tiedoksesi ap, tuulimunaraskaus voi aiheuttaa kohtutulehduksen, jos se sinne kohtuun viikkokausiksi jää!

Vierailija
8/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on varmasti monia itselleen tärkeitä syitä hoitaa terveyttään ja tarkistaa omaan kehoonsa liittyviä kysymyksiä yhdessä lääkärin kanssa.

Ihmisillä mielestäni on vähemmän hyviä syitä morkata toisia heidän halukkuudesta huolehtia omasta ja jälkikasvunsa terveydestä.

Vierailija
9/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä raskautta edelsi vuosien lapsettomuus ja se viiva siinä testissä kaiken koetun jälkeen tuntui ihan käsittämättömältä, oltiin valmiita tekemään " mitä vaan" että saatiin varmuus, että ihan oikeasti vauva on olemassa. Meillä oli myös monikkoraskauden mahdollisuus, senkin asian halusimme varmistaa mahd. pian. Muista lääketieteellisistä syistä ultra olisi joka tapauksessa ollut sillä viikolla.

Meille viikon 8 ultra oli kertakaikkisen ihana kokemus. Viikkojen 5-7 ultria emme kyllä pidä lainkaan tarpeellisina.

Vierailija
10/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tässä toisessa kun sf-mitta ei kasvanut ja neuvolassa ei asiaan millään lailla noteerattu. Siksi menin ultraan tarkistamaan että kaikki ok, ja kaikki oli ok.

Mutta en mä myöskään ymmärrä, että heti pöntöltä juostaan ultraan.

Vierailija
11/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se 5 viikkoa siinä välissä on pitkä aika.

Kun kerran ei ole rahasta kiinni, niin miksi EI?

Vierailija
12/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä näkyi reipas syke. Viikolla 12 tuli kuitenkin keskenmeno. Minulle kuitenkin jäi hyvä mieli siitä, että olin nähnyt sykkeen ja nähnyt sen, että siellä oli kuitenkin elämää. Tämä on melko henkilökohtaista ja me ihmiset ollaan niin erilaisia. Jos joku haluaa elättää gynekologien ammattikuntaa käymällä tarkistuttamassa raskauden niin mitä se ketään haittaa? Jos sinä et halua niin sekin on järkevää.

Miksi toiset pitävät turvavöitä ja toiset eivät?

Vierailija
13/13 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka(ja tähän mennessä ainut)raskauteni oli tuulimuna, joka selvisi vasta viikoilla 11+. Päätin, että jos joskus vielä raskaana olen, haluan selvyyden heti. Niin monta turhaa viikkoa luulin olevani raskaana, ja iloinen vauvasta. Julmaa!