Luulenpa että valtaosa täällä palstailijoista on
alemman asteen koulutuksen saaneita, vuokralla asuvia, monen lapsen äitejä.
Kommentit (35)
KTM, omistusasunto, ensimmäinen lapsi tulossa. Täällä ja etenkin aihe vapaa -puolella palstailee todennäköisesti aika hemmetin laaja kirjo ihmisiä, sen verran legendaarinen tämä palsta on ihan yleisesti puheenaiheidensa puolesta, linkit keskusteluun leviävät muilla palstoilla ja fb:ssä ja sitä kautta ihmisiä ohjautuu tänne.
Suomi24 taitaa olla pahempi, mutta eiköhän täällä provoilla ja kärjistetä kirjoituksia aika tehokkaasti, nekin kirjoittajat, jotka "normaalisti" kirjoittaisivat maltillisemmin ja maltillisemmin mielipitein.
Lapsia on kaksi eli se taisi osua, mutta muut meni metsään :)
Suurin osa palstalaisista asuu maaseutupitäjissä, koska niin paljon tulee omakotitaloihin liittyviä juttuja ja ohjeita (on kuuma - no mikset asenna ilmalämpöpumppua jne). Pikkupitäjissä asuville asunto = talo. Eihän kukaan kunnon ihminen kerrostalossa asu, jotkut kunnanelätit, sossupummit korkeintaan...
Miksi luulet niin? Minä taas uskoisin, että täällä palstailee ihmisiä melko tasaisesti eri yhteiskuntaluokista. Monen lapsen äitejä varmaan tosiaan onkin enemmän kuin yhden lapsen, koska monilapsiset elävät useampia vauva- ja kotiäitivuosia.
Itse olen akateeminen, omistusasunnossa asuva kolmen lapsen äiti.
Mutta silti sinäkin olet täällä?
terveisin omistusasunnossa asuva maisteriäiti (ei voi monilapsiperheelliseksikään kutsua)
Ihemettelen kyllä itsekin miksi täällä käyn.. Joskus tuntuu hieman pieniltä joidenkin kirjoittajien ympyrät (viittaan blogiaiheisiin ketjuihin).
Kohta alkaa juristit, kiinteistönvälittäjät, ym. pankkiirit ilmoittautua :D
Kaksi luuloista osui muhun. Asun vuokralla ja lapsia on monta.
MäMäärää olen kolmen lapsen äiti, asun omassa kotiäitiä:ssa, tosin olen vain merkantin retku
Täällä on yksi juristi, mutta teen päätyöni ohella myös kiinteistövälittäjän ja pankkiirin hommia.
Minulla on yo-pohjainen, opistotasoinen koulutus, asun omistusasunnossa ja lapsiakin on vain kaksi.
Kohta ap tulee sanomaan, että "minähän sanoin, että valtaosa".
Tää on kyllä aika keskiluokkainen palsta. Monet kirjottavat myös aika hyvää kieltä. Epäilen, että iso osa on AMK tai YO-tason koulutuksen suorittaineita ja heillä on 1-2 lasta. Monet kyllä omistavat asunnon.
Suomi24:lla taitaa olla enemmän AP:n mainitseman kaltaisia
Tää on kyllä aika keskiluokkainen palsta. Monet kirjottavat myös aika hyvää kieltä. Epäilen, että iso osa on AMK tai YO-tason koulutuksen suorittaineita ja heillä on 1-2 lasta. Monet kyllä omistavat asunnon.
Suomi24:lla taitaa olla enemmän AP:n mainitseman kaltaisia
Perustuuko luulosi omakohtaiseen kokemukseen? Eli siis olet sellainen itse, mutta koet jatkuvaa riittämättömyyttä ja itseinhoa. Olisitkohan ns. ohutihoinen narsisti?
Kaksi teini-ikäistä lasta ja velaton iso omakotitalo Uudellamaalla. Kolme korkeakoulututkintoa ikävä kyllä vielä vähän kesken (onneksi ei viisi) ja taskussa valtakunnan parhaana palkittu tutkinto. Kutsuttu asiantuntijatehtäviin Suomen Pankin alaiseen toimielimeen ja erääseen ammattiliittoon.
Jos yrität haarukoida ihmisiä alempaan sosiaaliluokkaan ja huonoon koulutustasoon, luulen, että yrityksesi on hedelmätön. Kumpuaako se virheellisesti siitä käsityksestä, että olisit muita parempi ja jotenkin harvinaislaatuinen? En katso itse olevani, sillä tutkintoni ovat todella kesken enkä onnistu kaikessa täydellisesti.
Kaikkia kävijöitä yhdistänee jonkin asteinen kiinnostus omiin tai toisten lapsiin ja yleensä kaikkeen maan ja taivaan väliltä. Koska nämä palstat ovat yleensä vapaamuotoisia, ei kielenkään perusteella voi tehdä yleistyksiä: puhekieltä ja slangia tuppaa tulemaan, kun suhtautuu kirjoittelijoihin kuin läheisiinsä yleensä: ihmisinä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 16:58"]
Mutta silti sinäkin olet täällä?
terveisin omistusasunnossa asuva maisteriäiti (ei voi monilapsiperheelliseksikään kutsua)
Ihemettelen kyllä itsekin miksi täällä käyn.. Joskus tuntuu hieman pieniltä joidenkin kirjoittajien ympyrät (viittaan blogiaiheisiin ketjuihin).
[/quote]
Se kuuluu vähemmistöön: naimisissa oleva, korkeakoulutettu mamu jolla on 0,7 lasta.
Mitäs sitten vaikka olisikin noin?
Olen melkein tuollainen. Alemman koulutuksen olen saanut ja siihen lisäksi vielä akateemisenkin. Lapsia on kolme. Vuokralla en asu, mutta minulla on vuokralaisia.
Väärin, väärin, ja väärin. Olen akateeminen, asun omistusasunnossa (omakotitalo, kokonaan maksettu), ja lapsia yksi pian jo täysi-ikäinen. Toisaalta, löysin tämän palstan sattumalta vasta viime viikolla. Lisäksi luulen, että alkuinnostuksen jälkeen en tule täällä enää mitenkään ahkerasti pyörimään, kun ei vain aika riitä ylimääräiseen tsättäilyyn. Joten keskiarvo nyrjähtää vaikutuksestani vain hivenen ja vähäksi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 16:54"]
alemman asteen koulutuksen saaneita, vuokralla asuvia, monen lapsen äitejä.
[/quote]
kokeilepa kehua alempaa astetta rivien välissä yliopiston ohi. Kyllä ammattikorkeasta kirjoittaneet on laitettu täällä hyvinkin nopeasti ruotuun.