Sydän särkyy kuunnellessa miten jotkut vanhemmat
puhuvat lapsilleen kun tuovat heitä hoitoon.
"senkin idiootti, että olet tyhmä, aivan kuin isäsi"
Kommentit (10)
Hyi, enpäs muuten ole koskaan lapselleni noin sanonut. Ajatuksissani ajattelen välillä todella rumasti mutta pelästyn pelkkiä ajatuksianikin!
Pienenä äitini jo opetti ettei kukaan ole tyhmä. Voi tehdä tai sanoa tyhmästi mutta toista ei saa sanoa tyhmäksi.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:25"]
Särkyyhän se, mutta ehkä tuossa piilee totuuden siemen: miten kukaan muu paitsi idiootti voisi olla tuon naisen kanssa ja vieläpä lisääntyä?
Ihmisten pitäisi joutua läpäisemään jonkinlainen äly- ja moraaliseula ennen lisääntymistä. Ellei tolkku riitä käsittämään, ettei kykene elättämään asiallisesti kuutta lasta, ei pidä niitä myöskään hankkia. Ellei riitä järki ja sydän siihen yhteenkään lapseen, ei pidä saada hankkia edes koiraa, kissaa tai hamsteria rääkättäväksi.
[/quote]
Ihminen ei voi tietää ennen kuin on saanut lapsen kuinka hyvä vanhempi jaksaa olla. Joskus myös ulkoiset asiat muuttuvat ja samaan aikaan tulee suuria vastoinkäymisiä jotka vievät voimia.
[/quote]
Ihminen tietää, kuinka hyvä vanhempi on ollut, vasta sitten kun näkee oman lapsensa kasvattavan lapsiaan.
Lasta ei voi koskaan kehua liikaa.
Itse olen suht tavallinen, mutta äitini muisti aina sanoa että olen kaunis, joten
tunnen olevani. Se tärkeää. Itsetunto rakennetaan juuri tulloin ensimmäisinä vuosina.
Ihmiset jotka mollaavat muita, eivät pidä itsestään.
Haluavat vetää toisetkin alas omalle tasolleen.
Surullista. Itse en kykene väsymykseltä ja elämän toivottomuuden takia olemaan niin hyvä äiti kun haluaisin. Olen aina pitänyt lapsen haukkumista ja tuollaista vääränä, mutta muutaman kerran ääriväsymyksessä olen sanonut jotain väärin. Olen jotakin sellaista sanonut, että eikö päässä mikään välähdä yms. Heti on tullut hirveä olo itselle ja saa olla pyytämässä anteeksi lapselta. En tiedä miten lapsi sen ottaa kun ensin äiti raivoaa väsyneena ja sitten aina pyytelee anteeksi. No olen kuullut kyllä samanlaista väsymysärjyntää muiltakin äideiltä. Tämä meidän maailma on hirveän armoton ensin aikuisille ja aikuiset sitten on armottomia lapsille.
Särkyyhän se, mutta ehkä tuossa piilee totuuden siemen: miten kukaan muu paitsi idiootti voisi olla tuon naisen kanssa ja vieläpä lisääntyä?
Ihmisten pitäisi joutua läpäisemään jonkinlainen äly- ja moraaliseula ennen lisääntymistä. Ellei tolkku riitä käsittämään, ettei kykene elättämään asiallisesti kuutta lasta, ei pidä niitä myöskään hankkia. Ellei riitä järki ja sydän siihen yhteenkään lapseen, ei pidä saada hankkia edes koiraa, kissaa tai hamsteria rääkättäväksi.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:25"]
[/quote]
Ihminen ei voi tietää ennen kuin on saanut lapsen kuinka hyvä vanhempi jaksaa olla. Joskus myös ulkoiset asiat muuttuvat ja samaan aikaan tulee suuria vastoinkäymisiä jotka vievät voimia.
Elämä työssä putkessa mutkissa viettävä,kun työnnät nenäsi minun perheeni mitä ajattelet?! Nille jollekulle,ei koske kiintesijoituksia.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 01:27"]
Elämä työssä putkessa mutkissa viettävä,kun työnnät nenäsi minun perheeni mitä ajattelet?! Nille jollekulle,ei koske kiintesijoituksia.
[/quote]
Otahan aamulääkkeesi.