Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset ovat nättejä vain meikattuina?

Vierailija
06.08.2020 |

Luonnonkauneus tuntuu kadonneen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on sanottu kauniiksi ilman meikkiä. Olen kuullut tämän miehiltä joiden kanssa seurustelen ja myös jopa naisilta. Minulla on pehmeän naiselliset kasvot, jos käytän meikkiä käytän sitä todella vähän. Ripsiväri + kulmakynä + hipaus meikkivoidetta + poskipuna.

Nainen50

Vierailija
22/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nätimpi ilman meikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jo pitkään kauneusihanne on ollut meikattu nainen. Somessa, medioissa, joka paikassa on vaan meikattuja naisia. Se on saanut meidät uskoman, että meikattu=kaunis. Jos some olisi täynnä meikittömiä naisia, alkaisimme pikku hiljaa pitää niitä kauniina.

Kauneus on kulttuurinen aivomanipulaatio.

No viimeinen lause ei kyllä pidä paikkaansa, eikä ole johdonmukainen alun kanssa... mihinkä meikkaamisella ehostaminen persutuu? Miksi miehet eivät meikkaa? 

Meikkaamisen historian löytäisit nopeammin Googlesta kuin vauvasta.

Mutta! Milloin tämä tulee takaisin muotiin:

https://i.pinimg.com/originals/cf/a9/5b/cfa95bd065169b3ae53bf1739b0dcfb…

Ei koskaan, koska se ei sitä ole ennenkään ollut. Tuohon aikaan miehet kyllä valkaisivat ihonsa, koska se oli käytönnön realiteettien sanelema merkki statuksesta, mikä taas viehättää naisia. Nykyään statusta on miehen vaikea luoda meikkaamalla.

Vierailija
24/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nätimpi meikattuna: maksaläiskät eivät näy ja saan tummat silmänaluset piiloon. Lisäksi saan korostettua huuliani kivasti huulipunalla. Eli peitän sillä kauneusvirheitäni ja korostan kivoja piirteitä. Välillä meikkaan kiusatakseni anoppiani. Hän aina paheksuu meikkaamista ja meikkaajia. Hänelle hiusten harjaamatta jättäminenkin on kuin laittaisi sulan hattuun.

Vierailija
25/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on oletus kysymyksen muodossa, mutta kyse on Ap:n omasta mielipiteestä eikä mistään kylmästä faktasta. Tunnen monia naisia, jotka ovat nättejä myös ilman meikkiä. 

Vierailija
26/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenkaan elämäntyyli ei enää ole omiaan ylläpitämään mitään luonnonkauneutta - jota lopulta aika harvalla oikeasti edes on. Suurin osa on ihan tavallisen näköisiä tai perusnättejä, jolloin niitä parhaita piirteitä voi meikillä korostaa ja taas toisia pyrkiä häivyttämään. Oikeasti kauniit naiset näyttävät hyvältä ilman meikkiäkin; sitä on aito kauneus. 

Lisäksi nykyään eletään hektistä ja stressaavaa arkea ja huonot elämäntavat muutenkin yleisempiä kuin ennen. 

Ja tuskin Ap asiaa edes oikeasti ihmettelee, kunhan avasi taas yhden keskustelun meikeistä.

Vierailija
27/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa naisista on samanlaisia kuin suurin osa miehistäkin: melko tavallisia. Ei miehetkään kauheasti laita itseään, jotta näyttäisivät paremmilta kuin "suihkunraikkaana". Miksi naisten pitäisi näyttää muulta kuin mitä ovat?

Vierailija
28/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut jonkun verran sukupuolentutkimusta ja siinä on toitotettu sitä miten sukupuoli on ikään kuin teatteria ja rooleja, joita ylläpidetään ja vahvistetaan teoilla. Toki siis biologinen sukupuoli on olemassa, mutta on myös olemassa sanaton sopimus siitä, että miehet ja naiset panostavat kontrasteihin, jotta sukupuolten maailmat saadaan erotettua toisistaan enemmän.

Naisille se on tietynlaisten luonteenpiirteiden ja eleiden vahvistamista sekä kaunistautumista ja miehille taas vahvuuden korostamista eri muodoissa. 

Siis ilman tuota jatkuvaa korostamista voi huomata, että miehet eivät ole niin paljon rohkeampia ja vahvempia kuin naiset ja naiset eivät ole niin kauniita kuin kuvittelisi...tai vaikka sosiaalisesti taitavia ja empaattisia.

Tavallaanhan tuo on jotenkin helpottavaakin riippuen siitä miten asiaan suhtautuu. Tunne siitä, etteivät naiset sittenkään ole niin kauniita ja upeita voi saada miehen kysymään itseltään "miksi minun pitäisi sitten panostaa?" jos kauneus onkin "huijausta". Vaikka mies tiedostaisi asian olevan noin, se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että naisen arvo lihamarkkinoilla on paljon korkeampi, mutta se voi ehkä auttaa siihen, että pystyy ottamaan nämä asiat rennommin ja tiedostaa helpommin miten epävarmoja naiset usein ovat.

Toisaalta sitten taas se, kun tietää asioiden olevan noin luo myös mahdollisuuksia; kehut ja vahvistavat eleet voivat lämmittää mieltä, vaikka nainen ei sitä helpolla tunnustaisikaan, koska "tiedän kyllä olevani X". Tämä luo parhaillaan jonkinlaista haavoittuvaisuuden tasapainoa. 

Vierailija
29/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jo pitkään kauneusihanne on ollut meikattu nainen. Somessa, medioissa, joka paikassa on vaan meikattuja naisia. Se on saanut meidät uskoman, että meikattu=kaunis. Jos some olisi täynnä meikittömiä naisia, alkaisimme pikku hiljaa pitää niitä kauniina.

Kauneus on kulttuurinen aivomanipulaatio.

Minulla on varmaan joku havainnoimiseen liittyvä vamma, mutta en koskaan huomannut onko tyttöystävä meikannut vai ei. En vain kertakaikkiaan kiinnittänyt siihen mitään huomiota. En myöskään huomannut uutta kampausta tai tms. ja siitä tuli aina vähän sanomista. Havaitsin vain olemuksen ja luonteen. Jos vartavasten kysyttiin että onko hyvä meikki tai liian vahva niin sitten siihen tarkemmin kiinnitti huomiota ja voi sanoa mielipiteen, mutta normi arkielämässä oli ihan sama onko meikkiä vain ei. En huomannut mitään eroa.

Vierailija
30/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ilman ovat nätimpiä.

Hämmästyttävän monen itsetunto ei vain tunnu riittävän meikittömyyteen.

M44

Vierailija
31/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo juurikaan meikkannut elämäni aikana. Nätiksi on sanottu. Eihän miehetkään meikkaa. Miksi naisten pitää nähdä niin paljon vaivaa ulkonäkönsä takia?

Vierailija
32/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat nättejä ihan luonnostaan. Mutta meikkifirmat saa enemmän rahaa, kun medioissa näytetään vaan meikattuja täydellisiä naisia ja painostetaan näin kaikkia naisia meikkaamaan. Nainen ei saa vain olla olemassa niin kuin mies, naisen tulee laittautua ja olla kaunis ollakseen jonkin arvoinen tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
33/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat nättejä ihan luonnostaan. Mutta meikkifirmat saa enemmän rahaa, kun medioissa näytetään vaan meikattuja täydellisiä naisia ja painostetaan näin kaikkia naisia meikkaamaan. Nainen ei saa vain olla olemassa niin kuin mies, naisen tulee laittautua ja olla kaunis ollakseen jonkin arvoinen tässä yhteiskunnassa.

Vai olisiko päinvastoin?

Hoiva-avustajanainen voi downshifatata ja saada lääkärimiehen tai eläkenainen työssä olevan miehen. 

Jokainen nainen voi myös saada lapsia ja sitä kautta luoda elämään merkitystä. 

Tavis voi tienata huomattavasti ulkonäöllä esittäytymällä netissä eikä tarvitse edes koskea mieheen. 

Vierailija
34/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miehetkin nättejä meikattuina https://www.seiska.fi/listaus/sana/romutransu

Ei tuo mikään keskiverto suomalainen nainen ole

mies52v

Vierailija
35/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, vaikea tietää mikä aloittajan ajatuksissa on vinksallaan, kun pitää vain meikattuja naisia nätteinä.

Vierailija
36/36 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä munaa saan ilman meikkiäkin.

Munaa nyt saa kaikki.