Elämäni Suomessa ei ole ihmisen arvoista
Olen siivooja. Palkka 1400 netto kuukaudessa. 900€ vuokra. 200€ ruoka. Vesi. Sähkö. Vakuutus. Lääkkeet.
Mitään ei jää käteen. En saa koskaan asuntolainaa, en autoa, en pääse lomalle, en saa säästöjä. Vihaan tätä elämää. Olen harkinnut päivieni päättämistä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilee elämää jossain muussa maassa. Tulee sitten takaisin Suomeen vähän nöyrempänä.
Tai jää sinne jos tuntuu enemmän omalta.
Ilmoitat loistavasti AP että tämän pitäisi olla kiitollinen - siis kiitollinen köyhyydestä vai.
Myöhemmin ketjussa kerrot itsekin olevasi köyhä.
Heh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilee elämää jossain muussa maassa. Tulee sitten takaisin Suomeen vähän nöyrempänä.
Tai tehdäänkö sillain että sä syöt oman naamas.
Voin kuvitella jonkun hyvät tulot omaavan huutelevan siellä köyhälle kuinka pitäisi tyytyä vähään kun itse elää vanhalla rahalla, joka sekin on peritty. Heh
Ohis
Olen itsekin köyhä. En kuitenkaan huutele täällä, että varmaan muissa maissa paremmin kuin Suomessa.
Monissa maissa moni asia on paremmin kuin suomessa - valitettavasti.
Jos olisit käyhä niin luulisi samassa jamassa olevana ymmärtävän ap aloituksen ja kokevan empatiaa paremminkin kuin halveksuntaa tuosta ap pieniosaisuuteen liittyvästä pettymyksestä.
Teet raskasa työtä ja mitään ei jää käteen.
Ohis
Niin siis minä olen tehnyt raskasta työtä pitkään ja tiedän tunteen että ei jää mitään käteen. Maailma ei ole sellainen kuin kuvittelet että köyhät on kaikesta samaa mieltä keskenään ja rikkaat kaikesta samaa mieltä keskenään. Oletan että vain esität tyhmempää kuin olet. Tai ehkä olet tosiaan tyhmä. Luultavasti et itse ole koskaan paiskinut yhtä paljon ikäviä töitä kuin ap tai minä. Olet vain joku sädekehänkiillottaja joka yrittää ohesta napsia pisteitä itselleen.
Missä maassa asiat siis on paremmin? Missä maassa siivoamisesta maksetaan runsaasti suhteessa muihin töihin? Missä maassa on asumistukea yhtä paljon kuin Suomessa? Missä maassa ylipäänsä on köyhälläkin yhtä paljon saumoja yhteiseen kassaan kuin täällä? Muutetaan Venäjälle? Siellä joo saa leipää. Ei ajatella tosiaan saa mutta leipää kyllä ja terveydenhoidot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat loistavasti AP että tämän pitäisi olla kiitollinen - siis kiitollinen köyhyydestä vai.
Myöhemmin ketjussa kerrot itsekin olevasi köyhä.
Heh
Eli missä maassa ap:n on parempi?
Muuta maalle. Minäkin olen harkinnut muuttamista maalle. Pk seudulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos muutan kauemmas, joudun hankkimaan matkakortin. Nyt työpaikka on kävelymatkan päässä.
Ap
Matkakortti maksaa kuukaudessa 59,70 € (kaksi vyöhykettä):
https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/lippujen_hinnat_2020_2.p…
Ihan varmasti löydät halvemman vuokra-asunnon kuin -60 €. Lisäksi kai joskus ostat kertalippuja? Säästät vieläkin enemmän. Lisäksi voit matkustaa rajattomasti matkakortilla. Sekin on hyvä etu, niin voit käydä ostamassa vaikkapa tarjousruokaa kauempaakin.
Minäkin ihmettelen miksei ap hae asumistukea. Onko tämä taas joku trollikitisijä?
Vierailija kirjoitti:
Matkakortti maksaa kuukaudessa 59,70 € (kaksi vyöhykettä):
https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/lippujen_hinnat_2020_2.p…Ihan varmasti löydät halvemman vuokra-asunnon kuin -60 €. Lisäksi kai joskus ostat kertalippuja? Säästät vieläkin enemmän. Lisäksi voit matkustaa rajattomasti matkakortilla. Sekin on hyvä etu, niin voit käydä ostamassa vaikkapa tarjousruokaa kauempaakin.
Samaa mieltä. Ja lippu on 53 €/kk jos ottaa sovelluksen kautta jatkuvan tilauksen, johon sitoutuu vuodeksi. Ja niin kuin joku toinen sanoi, etkö voisi saada asumistukea? Vai onko vuokrasi 900 sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka muualla jäisi käteen yhtä huonosti, on elämän laatu parempi kuin a) silloin harvinaiselta kun ulkona syö, voi syödä muutakin kuin hampurilaisen vedellä, jopa lasi viiniä on ok hintainen b) ihmiset eivät pelkää toisia vaan uskaltavat jutella, sosiaaliset piirit on paremmat ja helposti laajennettavissa c) sää on pääsääntöisesti parempi (valoisampi) kaikkialla muualla
Niin piti myös sanoa, että jos rupeaisit matkakortilla kulkemaan, uusia töitäkin voisi etsiä laajemmalta alueelta.
-48
Aloittaja harkitsee mieluummin päiviensä päättämistä kuin matkakortin hankkimista. Tämä aloitus osoittaa kuinka joissain tapauksissa köyhyys on todellakin ensisijaisesti henkistä.
Samaa ajatteli ohis tässä. Opiskeluaikana huomasin kyllä, että kanssaopiskelijoilla oli joillakin tosi krantut speksit sille mistä sen kämpän suostuu ottamaan. Tuntui ihan epärealistiselta heidän jutut.