Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni Suomessa ei ole ihmisen arvoista

Vierailija
06.08.2020 |

Olen siivooja. Palkka 1400 netto kuukaudessa. 900€ vuokra. 200€ ruoka. Vesi. Sähkö. Vakuutus. Lääkkeet.

Mitään ei jää käteen. En saa koskaan asuntolainaa, en autoa, en pääse lomalle, en saa säästöjä. Vihaan tätä elämää. Olen harkinnut päivieni päättämistä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole oikeutettu asumistukeen?

Vierailija
2/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta halvempaan asuntoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista kouluttautua uuteen ammattiin?

Vierailija
4/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilee elämää jossain muussa maassa. Tulee sitten takaisin Suomeen vähän nöyrempänä.

Tai jää sinne jos tuntuu enemmän omalta.

Vierailija
5/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki puoliso.

Vierailija
6/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on siivojilla huono palkka. Itse saan opiskelijana 1200€ kuussa, ei ole lainarahaa. Tuki on minulle niin suuri, ettei se motivoi menemään osapäivätyöhön

Vierailija
7/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siivoja saa sen parempaa palkkaa missään muuallakaan, vaikka hintataso otettaisiin huomioon. Kukaan ei vaan halua maksaa siivoamisesta. Etsi parempi työpaikka.

Vierailija
8/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää asua ökykämpässä?

Vierailija
9/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä palkka jopa euroaappalaisella mittapuulla.

Vierailija
10/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noin kalliita vuokra asuntoja löytyy.

Vierailija
11/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on siivojilla huono palkka. Itse saan opiskelijana 1200€ kuussa, ei ole lainarahaa. Tuki on minulle niin suuri, ettei se motivoi menemään osapäivätyöhön

Miten? Mä saan opiskelijana noin 500 euroa.

Vierailija
12/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin elän kädestä suuhun ja mietin kauanko tätä jaksaa =(

Köyhyys tulee läpi ovista ja ikkunoista, sen kuulee kadulla muitten suusta. Köyhyyden voi maistaa ja haistaa, sen tuntee katseesta. Suru, se on mitä kannan, ei suru siitä mitä itselläni ei ole, vaan suru siitä mitä muilla ei ole. Lapset ja köyhyys, se sattuu joka kerta kun kuulen lapsen äänen kaupassa, kadulla. Itkettää.

Vierailija
13/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne Norjaan siivoomaan niin tienaat vähintään tuplasti tai jopa enemmän. Siivoojista on pulaa koska kukaan ei halua siivota täällä paitsi ulkomaalaiset ( ennenkuin löytää jotain muuta).

Vierailija
14/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien kämpän on itse saanut valita? Oletan että on Helsingissä tai ainakin pk-seudulla tuolla hinnalla ja asuntopula on hirveä.

Kävin itse joskus katsomassa asuntoja niin paljon kuin löysin Tampereella, ei huolittu vuokralaiseksi kun hakijoita oli hirveä jono. Oli pakko ottaa juuri se kallis ja kaukana sijaitseva mitä kukaan muu ei ilmeisesti halunnut.

Vierailija
15/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien kämpän on itse saanut valita? Oletan että on Helsingissä tai ainakin pk-seudulla tuolla hinnalla ja asuntopula on hirveä.

Kävin itse joskus katsomassa asuntoja niin paljon kuin löysin Tampereella, ei huolittu vuokralaiseksi kun hakijoita oli hirveä jono. Oli pakko ottaa juuri se kallis ja kaukana sijaitseva mitä kukaan muu ei ilmeisesti halunnut.

Ei Helsingissä ole pakko asua.

Vierailija
16/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule tänne Norjaan siivoomaan niin tienaat vähintään tuplasti tai jopa enemmän. Siivoojista on pulaa koska kukaan ei halua siivota täällä paitsi ulkomaalaiset ( ennenkuin löytää jotain muuta).

Ja maksat kaikesta elämisestä tuplat. Tai jopa enemmän. Oikeesti, kuinka tyhmiä ihmiset on?

Vierailija
17/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissä ole pakko asua.

Ai nyt työpaikankin voi vaan valita luettelosta... Selvä.

Toisaalta jos ap muuttaisi halvemmalle paikkakunnalle ilman valmista työtä, valitettaisiin kuinka pk-seudulla vain on työpaikkoja.

Vierailija
18/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutan kauemmas, joudun hankkimaan matkakortin. Nyt työpaikka on kävelymatkan päässä.

Ap

Vierailija
19/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin elämässä muutenkin - päihittämällä muut. Tässä se on vielä aika helppoa, kun maksaa esim. vuoden vuokrat etukäteen. Voi olla melkein varma valinnasta.

Vierailija
20/51 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä maksaa asumisesta 900 jos palkka toi. Saman palkan siivoomisesta saat myös jossain, missä asuninen maksaa puolet tuosta.