Maksaako sossu täyden hinnan autokoulusta vai onko niillä joku diili autokoulun kanssa että saavat halvemmalla?
Kotikunnassani joka kolmas autokoululainen näyttää nykyään olevan keskiverto Perttiä vähän tummempi tapaus.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu ei suomessa maksa autokoulua, valitettavasti
Ei suomalaiselle, mutta jos nimesi on Abd ull ah tms. niin maksaa maksusitoumuksella. Ja tämä on taivahan tosi.
terv. Autokoulun toimistossa työskentelevä
Oikeesti? Mikä peruste?
Exä (siis ihan suomalainen) sai ajokorttiin rahaa, kun aikoi ammattikuskiksi ja perusteena oli työllistymisen edistäminen.
Eikai näille ihan huvikseen anneta?
Paljonhan noita näkee esim bussikuskeina.No täällä niistä ei työskentele kuskina yksikään ammatikseen (tai tee työtä lainkaan), mutta kaikilla on autot ja ajokortit...
Irakin yms ajokortit kelpaavat nykyään suomessa.
Toki tietäisit tämänkin jos lukisit uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään maksaa.
Kyllä pitää, myös suomalaisille, jos noillekin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen omassa kotikaupungissani nähnyt taksikuskina yhden sompun, siinä se. Mutta silti ne kurvailee tuolla päivät pitkät kaikki autoilla. No naiset ei tietenkään, ne kävelee.
Eivät ryyppää joten vuosittain jää rahaa tuhansia euroja kaikkeen muuhun. Minä olen ihan kantaväestön edustaja ja tällä hetkellä kelatuista jäänyt säästöön sen verran että saisin ostettua niin kortin kuin autonkin.
En juo alkoholia joten säästöön jääpi rahat.
Jesus sentään. Ei voi olla todellista. Kai se oli nähtävä vielä tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jesus sentään. Ei voi olla todellista. Kai se oli nähtävä vielä tämäkin.
Ei olekaan todellista vaan persujen keksimiä juttuja.
Ilmeisesti gallupit latistaneet tunnelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään maksaa.
Mutta kun ei maksa niille muualla kuin persujen mielikuvituksessa.
Oletko nähnyt yhtään vedenpitävää todistetta että sossu maksaa ulkomaalaisille ajokortit? Jos et ole niin miksi uskot väitteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen omassa kotikaupungissani nähnyt taksikuskina yhden sompun, siinä se. Mutta silti ne kurvailee tuolla päivät pitkät kaikki autoilla. No naiset ei tietenkään, ne kävelee.
Eivät ryyppää joten vuosittain jää rahaa tuhansia euroja kaikkeen muuhun. Minä olen ihan kantaväestön edustaja ja tällä hetkellä kelatuista jäänyt säästöön sen verran että saisin ostettua niin kortin kuin autonkin.
En juo alkoholia joten säästöön jääpi rahat.
En minäkään, mutta silti sossu ei maksa minun tai perheeni ajokorttia, autoa tai polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossapa on kyllä todisteet.
Ymmärtääköhän Mokka lukemaansa tai hänen kannattajat?
Huutista hommalaisille.
Hyvä jos joku ihanista oppii liikennesääntöjäkin. Melko mielenkiintoista saapua parkkipaikalle ja todeta, että autoon on ajettu lommo. Siinä sitten selvittelykielenä on ar ab ia. Lähtee päivä oikein kivasti käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään maksaa.
Mutta kun ei maksa niille muualla kuin persujen mielikuvituksessa.
Oletko nähnyt yhtään vedenpitävää todistetta että sossu maksaa ulkomaalaisille ajokortit? Jos et ole niin miksi uskot väitteen?
Näitä on aika vaikea todistaa, ellei halua potkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaiselle, mutta jos nimesi on Abd ull ah tms. niin maksaa maksusitoumuksella. Ja tämä on taivahan tosi.
terv. Autokoulun toimistossa työskentelevä
Oikeesti? Mikä peruste?
Exä (siis ihan suomalainen) sai ajokorttiin rahaa, kun aikoi ammattikuskiksi ja perusteena oli työllistymisen edistäminen.
Eikai näille ihan huvikseen anneta?
Paljonhan noita näkee esim bussikuskeina.No täällä niistä ei työskentele kuskina yksikään ammatikseen (tai tee työtä lainkaan), mutta kaikilla on autot ja ajokortit...
Irakin yms ajokortit kelpaavat nykyään suomessa.
Toki tietäisit tämänkin jos lukisit uutisia.
Mikä ei taas liity somaleihin millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan julkista tietoa, että s omp ans s'eille ym. a bd úille maksetaan C-kortti veronmaksajan taskusta, mutta siitä ei kauheasti huudella, päinvastoin. Syynä maksuun on että sillä yritetään motivoida työnhakuun. Ainoat kustannukset mitä má tu joutuu itse maksamaan, jos edes hakee oikesti ajohommiin, ovat henkilökohtaiset ajoluvat (ADR -lupa esim.), ammattipätevyyslupa ja ajokorttilupa. Maksavat yht. n. 200 eur
Toki, nämäkin voidaan maksattaa sos su ssa kun selittää, että ei ole vielä töitä, mistä saisi rahaa maksaa ko. kulut.
Kyllä niille se B -korttikin maksetaan. Ja auto. Syyksi riittää että iso perhe ja sukulaiset asuu kaukana.
On se vaan jotenkin turhauttavaa lukea jatkuvasti näiden sinisilmäisten denialistien kommentteja siitä miten ihania ne ar ab ít oikeasti on eikä niille mitään makseta. Ovat vaan kovin säästeliäitä kun eivät juo!!! :-). Buahhahhaa!
Vierailija kirjoitti:
On se vaan jotenkin turhauttavaa lukea jatkuvasti näiden sinisilmäisten denialistien kommentteja siitä miten ihania ne ar ab ít oikeasti on eikä niille mitään makseta. Ovat vaan kovin säästeliäitä kun eivät juo!!! :-). Buahhahhaa!
No tämä...
Ai että tekee pahaa lukea näitä. Kantis olen ja sairas, eläkkeelle ei pääse ja työmarkkinatuella kitkutellaan ja muille vielä maksetaan autokoulu. Eipäs maksettu meidän perheen lapsille. Tottapuhuen ei tullut mieleen edes mennä kärttämään rahaa ajokorttiin.
Voisko joku asiallinen ei-persu kertoa millä perusteella maahanmuuttajalle maksettaisiin autokoulu kelan toimesta mutta suomalaiselle ei? Olen aika skeptinen.
Minä joudun taistelemaan kaupungin vammaispalvelun kanssa päivittäin tarvittavista apuvälineistä. Joillekin maksetaan ajokortti. Ei mene tasan nallekarkit ei.
Meilläpäin suomalaiset.