Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläinrakkaat ihmiset eivät ole kummoisia huoltajia

Vierailija
23.07.2013 |

Vähän lapsen asteelle jääneitä, pehmolelun rutistajia, jotka lässyttävät ällöttävästi eläimille, ovat pilalle passattuja laiskoja, jotka eivät meinaa saada eläinten paskassa ja karvoissa olevaa kotiaan hoidettua. Lapsista puhumattakaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrakkaus ≠ eläimille lässyttäminen.

Vierailija
2/16 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku synapsi ei kulje kuten pitäisi.

Luonnotontahan se on hoitaa muun kuin oman lajin edustajaa.

Siis hoitaa kuten jälkeläistä, ei karjaa.

Ja näinhän moni lemmikkiään hoitaa; kuin jälkeläistä.

Kyllä evoluutio on muokannut ihmisen siten, että normaali yksilö hoivaa ihmislasta, ei eläintä. Sitten on näitä mutaatioita yms, joista nämä oikut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten aika lähelle, mutta kotini on aina siisti ja putipuhdas. En voi sietää likaa ja sotkua. Siksi myös valitsin koiran, josta ei lähde karvaa. Ainakaan paljoa, kyllä niistä kaikista taitaa ainakin vähän lähteä. Niinkuin lähtee ihmisiltäkin hiuksia.

Vierailija
4/16 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä on ihmiselle luonnollista tai ei, on mahdotonta määritellä. Aika harvat eläimet mm. käyttävät vaatteita tai kieltävät sukurutsauksen, eli kumpikin on siis luonnotonta käytöstä.

Vierailija
5/16 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei aina, mutta useimmiten on. Kuten muutkin ihmiset. Järki-ihmiset ovat erikseen yksinkertaisesti.

Vierailija
6/16 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla olkoon mielipiteesi, minulla on omani, myös sinunlaisistasi. Meillä eivät koirat tule sohvalle, eivät sänkyyn -> lapset tulevat. :)

Koirat eivät myöskään ole minulle ihmisen veroisia, ne ovat mukavia lemmikkieläimiä joista on pidettävä hyvää huolta, ei niille tarvitse lässyttää eikä ylenpalttisesti hemmotella.

Lapseni ja kotini hoidan kyllä, todennäköisesti paremmin kuin sinä omasi. Tämä siksi, että minä käytän energiani oman perheen asioihin, en muiden kyyläämiseen.. ;)

Vierailija
7/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani puolestasi. Normaaleilla tervepäisillä ihmisillä riittää empatiaa jaettavaksi lasten lisäksi myös eläimille.

Vierailija
8/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni taas eläinrakkaat ihmiset ovat parhaimpia kasvattajia!

Heillä ei lapset ja eläimet mene sekaisin, mutta samalla lapset saavat elää eläinten keskellä, kunnioittaen kaikkia. He oppivat, että myös eläimiä pitää kohdella hyvin.

Ei todellakaan ole pahaa sanottavaa eläinrakkaista perheistä :)

Vierailija
9/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 19:58"]

Vähän lapsen asteelle jääneitä, pehmolelun rutistajia, jotka lässyttävät ällöttävästi eläimille, ovat pilalle passattuja laiskoja, jotka eivät meinaa saada eläinten paskassa ja karvoissa olevaa kotiaan hoidettua. Lapsista puhumattakaan.

[/quote]

No itse olen lapseton, arvostetussa ammatissa (laiska ei työtäni saavuttaisi) ja minulla on kaksi kissaa ja koti varmasti keskimääräistä puhtaampi kuin suurella osalla suomalaisista, olen tarkka siisteydestä, kissankarvoja toki löytyy mutta onneksi imuri on keksitty. Voisin kuvitella olevani hyvä äiti, mutta lapset eivät kuulu suunnitelmiini. Mutta varmaan sinä tiedät paremmin sitten. Ei lemmikit ole sama asia kuin lapset, mutta mielestäni ihmisen arvoista kertoo paljon se miten hän kohtelee lemmikkejä ja osaako tuntea niitä kohtaan empatiaa, vaikka ei omaa lemmikkiä haluaisikaan. Olen huomannut valitettavasti muutamassa lapsiperheessä lemmikkiä kohdeltavan tylysti ja kuin tavarana. Se ei sovi minun arvoihini, eikä käsittääkseni lapset estä kohtelevan kunnioittavasti myös eläimiä. Harmi ettei aloittajalla oikein ole älykkyyttä ja ymmärrystä pidemmälle. Minulla usein menee usko ihmiskuntaan kun mietin miten suuri osa suomalaisista on varsin typeriä ja Suomi on kuitenkin maailman mittapuulla sivistysmaa...

Vierailija
10/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirks :D Tää oli kyllä aika hyvä.

Vierailija
11/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehno provo.

Eläinrakkaat ihmiset ovat paljon parempia vanhempia kuin eläinten vihaajat. Lapset saavat elävän yhteyden luontoon, lisää rakastamisen kohteita, rohkeutta selvitä eläinten parissa ilman turhia pelkotiloja jotka rajoittavat elämää, lapset oppivat huolenpitoa, saavat pyyteettömiä ystäviä jotka säilyttävät varmasti lapsen salaisuudet ja hoitavat mielenterveyttä  ja todennäköisesti allergioitakin on vähemmän kuin nurkkiaan hysteerisesti hoonaavien koirankarvafoobikoiden huushollissa.

Vierailija
12/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 20:02"]

Eläinrakkaus ≠ eläimille lässyttäminen.

[/quote]

Mulla on tuttavapiirissä tapaus, joka väittää olevansa eläinrakas. Kämppä täynnä ristiinnaivia kissoja, kun ei ole varaa käyttää niitä eläinlääkärissä.

Hänelle en kyllä uskoisi lapsiakaan hoivaan edes kauppareissun ajaksi.

Vierailija
13/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. On meitä kyllä moneen junaan. Ap jääny asemalle.

Vierailija
14/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 02:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 19:58"]

[/quote]

No itse olen lapseton, arvostetussa ammatissa (laiska ei työtäni saavuttaisi) ja minulla on kaksi kissaa ja koti varmasti keskimääräistä puhtaampi kuin suurella osalla suomalaisista, olen tarkka siisteydestä, kissankarvoja toki löytyy mutta onneksi imuri on keksitty. Voisin kuvitella olevani hyvä äiti, mutta lapset eivät kuulu suunnitelmiini. Mutta varmaan sinä tiedät paremmin sitten. Ei lemmikit ole sama asia kuin lapset, mutta mielestäni ihmisen arvoista kertoo paljon se miten hän kohtelee lemmikkejä ja osaako tuntea niitä kohtaan empatiaa, vaikka ei omaa lemmikkiä haluaisikaan. Olen huomannut valitettavasti muutamassa lapsiperheessä lemmikkiä kohdeltavan tylysti ja kuin tavarana. Se ei sovi minun arvoihini, eikä käsittääkseni lapset estä kohtelevan kunnioittavasti myös eläimiä. Harmi ettei aloittajalla oikein ole älykkyyttä ja ymmärrystä pidemmälle. Minulla usein menee usko ihmiskuntaan kun mietin miten suuri osa suomalaisista on varsin typeriä ja Suomi on kuitenkin maailman mittapuulla sivistysmaa...

[/quote]

Taitaa helpottaa empatiakyvyiltään vajaiden ihmisten maailmankuvaa pitää eläimiä jauhelihakoneina. Ja jauhelihan tarjoaminen monissa muodoissaan on heille hyvän huoltajan merkki.

Vierailija
15/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Esimerkiksi diagnosoiduilta psykopaateiltahan löytyy lähes poikkeuksetta menneisyydestä kokeiluja eläinten kiduttamisesta. Kyvyttömyys kokea empatiaa eläimiä kohtaan onkin selkeä hälytyskello mt- alan ihmisille. Ap:n sanavalinnat eivät vaikuta tulleen ihan terveen yksilön näppäimistöltä.

Vierailija
16/16 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen parempaa kuin jos lapsi saa kasvaa eläimen tai eläinten keskellä.

MUTTA ikävä kyllä tiedän myös pari sellaista tapausta, joiden olisi vaan pitänyt pysyä niissä eläimissä.. Kammottavaa kun joillakin oikeastt eläimet menevät lasten edelle!