Mistä pituudesta alkaa sinun mielestä pitkä nainen ja mies?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 174cm nainen, en ole koskaan laskenut itseäni pitkien joukkoon.
Minusta lähtee 178cm.Isäni on 188cm, ei todellakaan minusta mikään erityisen pitkä kun vastakkain seisotaan.
Eli kyllä täytyy yli 190 jotta pitkäksi mieheksi erityisesti menisin sanomaan.
Oliskohan niin, et ajatus, kuinka pitkä on pitkä, tulee siitä, kuinka pitkä itse on, hmmm. Itse olen 177 cm, nainen ja mielestäni pitkähkö. Toki omassa ikäluokassani pitkä (46v), mutta nykyään nuoriso on selkeästi pidempiä. Ajattelen pitkän naisen olevan yli180 ja miehen 190. Koska en omaa miestäni pitkänä pidä, on vain 188 eikä sitä niska kenossa tarvitse tuijotella. Saman 34” pitkät farkut sillä on kun mullakin.
Vierailija kirjoitti:
Useimpien mukaan siis miehen tarvii vain olla 5cm yli kesipituuden (180) mutta naisten oltava 10cm yli keskipituuden (166cm) jotta voi kutsua pitkäksi?
Mikä peruste tälle on että naisten oltava paljon pidempiä ennen kuin voi kutsua pitkäksi?
Omasta mielestä 185cm mies ei todellakaan ole pitkä, vain 5cm yli keskipituuden, 190cm alkaa olla pitkä mies.
Jos palstan naisilla on vaikeuksia hahmottaa miesten pituuksia? Mutta samaa mieltä olen lainauksen kanssa, 185cm mies on vain hitusen yli keskiarvon, vasta 190cm mies on pitkä.
Minä olen 178 cm nainen ja kyllä kuvailisin itseäni pitkäksi. Miehiä kutsun puolestaan pitkiksi, jos ovat vähintään pari senttiä minua pidempiä, eli aika matalalla minulla näköjään tuo miehinen pituuden raja sitten oikeastaan on.
Meillä pitkien naisten face-ryhmässä liittymisen raja muuten kulkee 170 cm:n kohdalla. Eli siihen laittaisin naisten rajan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Useimpien mukaan siis miehen tarvii vain olla 5cm yli kesipituuden (180) mutta naisten oltava 10cm yli keskipituuden (166cm) jotta voi kutsua pitkäksi?
Mikä peruste tälle on että naisten oltava paljon pidempiä ennen kuin voi kutsua pitkäksi?
Omasta mielestä 185cm mies ei todellakaan ole pitkä, vain 5cm yli keskipituuden, 190cm alkaa olla pitkä mies.
Niinpä. Kun Suomessa on ihan oikeasti myös jopa yli 210 cm pitkiä miehiä ja keskipituus sen n. 179 cm, niin miten muka joku 185 cm pitkä olisi "pitkä"? Kyllä 185 on aika paljon lähempänä keskimittaa tässä mittakaavassa.
Olenko pitkä vai lyhyt, kun olen 172 cm nainen?
Se, että Suomessa on keskipituus x ei tarkoita sitä, etteikö esim. 180cm ihmiset ole pitkiä. Kyllä he ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olenko pitkä vai lyhyt, kun olen 172 cm nainen?
Normaalimittainen mielestäni.
Minä olen melkein 170cm nainen ja en todellakaan haluaisi olla näin pitkä tai varsinkaan en haluaisi, että miehet pitäisi minua pitkänä. Mun itsetunto on täysin romuttunut kun esim. mun 191cm exä sanoi mua pitkäksi. Ja monet 180-185cm miehet ovat myös sanoneet mua pitkäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta lähtee 178cm.Isäni on 188cm, ei todellakaan minusta mikään erityisen pitkä kun vastakkain seisotaan.
Eli kyllä täytyy yli 190 jotta pitkäksi mieheksi erityisesti menisin sanomaan.Suurin osa muista kyllä laskee, uskoisin. Olethan niin paljon naisten keskipituutta pidempi.
Voi ollakin ja useimmat naiset ovatkin minua lyhyempiä.
Mutta en TUNNE itseäni mitenkään erikoisen pitkäksi.
Ja kun tapaan tai ohi menee minua pidempi nainen, ajattelen että siinäpä oli pidempi/pitkä nainen.
Pitkä mies alkaa 190 cm ja nainen 180 cm tai vähän alle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen melkein 170cm nainen ja en todellakaan haluaisi olla näin pitkä tai varsinkaan en haluaisi, että miehet pitäisi minua pitkänä. Mun itsetunto on täysin romuttunut kun esim. mun 191cm exä sanoi mua pitkäksi. Ja monet 180-185cm miehet ovat myös sanoneet mua pitkäksi.
Voi elämä. Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin. Ehkä sinulla on pitkät jalat niin näytät vielä pidemmältä kuin olet? Olen 172cm (nainen) enkä mitenkään erotu populaatiosta Suomessa.
Btw, 170cm on vieläpä monien ihannoima pituus.
Vierailija kirjoitti:
Eli kyllä täytyy yli 190 jotta pitkäksi mieheksi erityisesti menisin sanomaan.
Minä olen 172cm ja olen kyllä aina naisjoukossa pisimmästä päästä, olen sentään aika reilusti pidempi kuin mitä naisten keskipituus on. Mieheni on 188cm ja on myös mieheksi pitkä, hänkin on aika paljon pidempi kuin mikä miesten keskipituus on, joten ei voi olla sanomatta pitkäksi.
Erityisen pitkät ihmiset on sitten sellaisia kaksimetrisiä koripalloilijoita jotka on jo ihan friikin pitkiä luonnonoikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä. Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin. Ehkä sinulla on pitkät jalat niin näytät vielä pidemmältä kuin olet? Olen 172cm (nainen) enkä mitenkään erotu populaatiosta Suomessa.
Btw, 170cm on vieläpä monien ihannoima pituus.
Minä olen saman pituinen kuin sinä, ja kyllä kuule me erotutaan suomalaisesta naispopulaatiosta koska ollaan liki 10cm pidempiä kuin keskipituus naisilla, kun kuitenkin monet on myös alle sen keskipituuden.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 170cm mies ja ihan hyvä pituus tämä on, tosin en ole pitkään aikaan muita kokeillut. Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Btw, 170cm on vieläpä monien ihannoima pituus.Minä olen saman pituinen kuin sinä, ja kyllä kuule me erotutaan suomalaisesta naispopulaatiosta koska ollaan liki 10cm pidempiä kuin keskipituus naisilla, kun kuitenkin monet on myös alle sen keskipituuden.
Naisten keskipituus Suomessa on 166cm. Olette about 5-6cm pidempiä.
Jos puhutaan oikeista ihmisistä, niin riippuu henkilöstä. Esim. yksi naispuoleinen kaverini on 175 cm eikä hänen kohdallaan ensimmäisiin mieleen tuleviin asioihin kuulu pituus. Toinen kaveri on 178 cm ja hän taas näyttää jo ensisilmäyksellä pitkältä. Eikä vain ja ainoastaan ne 3 senttiä voi tehdä kaikkea eroa, koska ihmissilmä ei pysty niin tarkasti arvioimaan.
Samoin miespuoleisia tuttuja on useampi +-190 cm, ja osan heistä tosiaan miellän heti pitkäksi ja osaa en. Mutta siis jos vain numeroiden perusteella pitäisi jotain sanoa, niin pitkä nainen on 175 cm ylöspäin ja pitkä mies 190 cm ylöspäin. Ja olen itse sentin tai pari yli 160 cm.
Suurin osa muista kyllä laskee, uskoisin. Olethan niin paljon naisten keskipituutta pidempi.