Lapsenhoitopalkka ?
Pojan kummitäti on hoitanut poikaa 2 viikkoa ( työajan 8-16) ja nyt kaivattaisiin ideoita miten voin kummitätiä/hänen perhettään "muistaa".Peheessä on 3 omaa lasta vanhin 13. Itsellä oli ajatus esim. elokuvaliput koko perheelle.. Onko tyhmä ajatus ?
Kommentit (12)
niin ja tietysti olen luvannut vastavuoroisesti ottaa viikonloppu/yökylään heidän lapset kun on tarvetta
-ap
Oletko ajatellut rahallista korvausta? Jos hänelläkin on itsellään kolme lasta, niin luulisi rahalle löytyvän käyttöä. Itse maksoin 16-vuotiaalle sukulaistytölle, joka hoisi lastamme neljä-viisi tuntia päivässä 25e/pv+matkat ja ruoat. Lopuksi annoimme vielä lahjakortin vaatekauppaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 12:16"]
Pojan kummitäti on hoitanut poikaa 2 viikkoa ( työajan 8-16) ja nyt kaivattaisiin ideoita miten voin kummitätiä/hänen perhettään "muistaa".Peheessä on 3 omaa lasta vanhin 13. Itsellä oli ajatus esim. elokuvaliput koko perheelle.. Onko tyhmä ajatus ?
[/quote]
Minkä ikäinen lapsesi on? Onko omatoiminen? Onko kummin lapset olleet lapsesi hoitajina vai kummi?
No, kuitenkin kyllä tuo aika vähältä kuulostaa.
Rahaa en oikein viitsisi antaa . Tiedän että heillä on raha-asiat ihan kunnossa joten rahan antaminen on jotenkin "tylsä" ( ja he tietävät että minulla ei ole rahaa antaa esim 25 €/pv) . Ajattelin että noi elokuva liput ja vaikka siihen lahjakortti pizzapaikkaan tms.. niin voisivat viettää perheillan sillä tiedän että he harvoin käyvät missään koko perheen voimalla
-Ap
Kummi on ollut lapsen hoitaja esim .tämä vanhin 13 v lapsi on ollut mökillä 2 viikkoa. ja kummi itse ehdotti minulle että voi hoitaa tämän 2 viikkoa. joten en ajatellutkaanettä hän sen rahasta yms. tekisi. Poika on kylläkin vasta 1,5 v.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:01"]
Rahaa en oikein viitsisi antaa . Tiedän että heillä on raha-asiat ihan kunnossa joten rahan antaminen on jotenkin "tylsä" ( ja he tietävät että minulla ei ole rahaa antaa esim 25 €/pv) . Ajattelin että noi elokuva liput ja vaikka siihen lahjakortti pizzapaikkaan tms.. niin voisivat viettää perheillan sillä tiedän että he harvoin käyvät missään koko perheen voimalla
-Ap
[/quote]
Annat vanhemmille illallislahjakortin ja otat lapset yökylään ja ensiksi viet heitä elokuviin.
Kuule ihan rahaa antaisin. 500 esimerkiksi.
Minusta olisi noloa saada jotkut leffaliput palkaksi siitä, että olen pitänyt kummilapsen hengissä 2 vko, kantanut vastuun ruuasta ja levosta ja leikistä.
Toisaalta tuo olisi kätsyä, veisin lapset päiväkotiin ja kerran kuussa ostaisin leffaliput hoitajille palkaksi.
Itse ajattelen asian niin, että kuinka paljon arvostan sitä, että joku pitää hyvää huolta omasta kullanmurustani. Kyllä riittävä korvaus kertoo arvostuksen. Mutta kaikki tekevät tietysti tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:06"]
Kummi on ollut lapsen hoitaja esim .tämä vanhin 13 v lapsi on ollut mökillä 2 viikkoa. ja kummi itse ehdotti minulle että voi hoitaa tämän 2 viikkoa. joten en ajatellutkaanettä hän sen rahasta yms. tekisi. Poika on kylläkin vasta 1,5 v.
[/quote]
1,5 v on vaativaa hoitoa tarvitseva. Oot ihanan kummin saanut lapsellesi kun noin sinua auttoi. Ota kummin lapset teille yökylään jotta vanhemmat pääsevät viihteelle.
kiitos 11 ! taidan tehdä juuri noin kun ehdotit ostan illalliskortin vanhemmille.Ja täällä taas alettiin heti mollaamaan rahasta yms.. tietenkin maksaisin hyvin jos olisi joku vieras hoitaja tms kysessä. tämä kummitäti on lähisukulainen ( ja lastenhoidon ammattilainen) ja hän tietää että arvostan hänen elettään tosi paljon ja autamme muutenkin toistemme perheitä aina kun apua tarvitaan ja minulla olisi ollut toinen maksullinen hoitopaikka pojalle mutta tämä kummitäti siis sanoi että älä vie sinne että kyllä hän hoitaa. Tosiaan pojalla on ihana kummitäti !
kysymys niille jotka ehdottivat suurta rahallista korvausta ...Maksatteko myös isovanhemmille jos hoitavat lastanne eikö tämä ole vähän verrattavissa samaan ? Eikö kummeuden yksi periaate ole että autetaan lapsen kasvatuksessa ?