Miksi viisi koiraa ?
Joillakin ihmisillä on jopa viisi koiraa.
Eikö se ole jo liioittelua ?
Kommentit (11)
Minulla on 5 koiraa. Olen harrastanut koirien kanssa lapsesta asti. Koska treenaan ja kisaan aktiivisesti koiria on monta. Tällä hetkellä 3 eläkeläistä, yksi kisaava ja yksi nuori. Meiltä koirat eivät lähde kiertoon vaan vanhat saavat olla loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Päässä viiraa. En halua edes ajatella millasta niitten kotona on
Jaa että niillä viiraa päässä jotka eivät elä niin kuin sinä. Hieno asenne.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 5 koiraa. Olen harrastanut koirien kanssa lapsesta asti. Koska treenaan ja kisaan aktiivisesti koiria on monta. Tällä hetkellä 3 eläkeläistä, yksi kisaava ja yksi nuori. Meiltä koirat eivät lähde kiertoon vaan vanhat saavat olla loppuun asti.
Missä lajissa kisaat? :) itse kilpailen tokossa.
Meilläkin on 5.. 3harrastaa vakituisesti kaikkea ja 2 on oloneuvoksena, kaikki voi hyvin, kun kaikki on rakastettuja ja yhtä tärkeitä.
Ei roturasismia🤣
Meillä on myös pari vanhusta ja sitten kolme eri-ikäistä nuorempaa koiraa metsästykseen (eläkeläiset pääsee myös joskus vielä mukaan jos on tiedossa helppo maasto). Olisi vain neljä, mutta yksi noista nuoremmista ei tajunnut linnun päälle. Sai silti jäädä seurakoiraksi.
Meillä on, koska laumamme yhdistyi yhteenmuutossa ja toki koirat kuuluvat perheeseen, joten ei käynyt mielessäkään luopua yhdestäkään. Lisäksi itselläni oli omat harrastus/lenkkikaverini ja miehellä omat metsästystessunsa, joten joka koiralla omat vahvuutensa ja näin myös käyttöarvoa. Sitten meille tuli vielä "hoitoon" yksi koira, jota ei koskaan haettu pois.
Jos ei harrasta valjakkoajoa, niin kyllähän tuo on erikoista. Kyseessä luultavasti miehenkipeä naishenkilö, joilla koirat on se perheen korvike.
Luulevat olevansa parempia ihmisiä, kun toimivat ruoka-automaattina muteille. Voisivat sen sijaan jaella ruokaa köyhille ja asunnottomille, mutta eivät he välitä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös pari vanhusta ja sitten kolme eri-ikäistä nuorempaa koiraa metsästykseen (eläkeläiset pääsee myös joskus vielä mukaan jos on tiedossa helppo maasto). Olisi vain neljä, mutta yksi noista nuoremmista ei tajunnut linnun päälle. Sai silti jäädä seurakoiraksi.
Ihanaa, että löytyy muitakin 😊
Meilläkin yksi juniori jäi sitten lasten seurakoiraksi pääasiassa kun ei syttynyt riistaan. Ei haittaa yhtään, ihana karvapallero on.
Kolme muuta aktiivista metsästyskoiraa. Eivätkä todellakaan ole meillä ”vain häkissä jossain pihan perällä” vaan pihapiiristä löytyy jokaiselle iso, oma ns pikkuhäkki, jossa ovat ehkä pari päivää vuodesta sekä talosta pääsee suoraan takaoven kautta isoon juoksuaitaukseen (jossa viettävätkin 99,9% ajastaan). Siinä tuo koko sakki sitten päivänsä viettää, ramppaa ees taas, sisälle ulos. Eikä haittaa yhtään! 😄
Päässä viiraa. En halua edes ajatella millasta niitten kotona on