Onko joku käynyt Tuusulan asuntomessuilla? Millaista oli?
Millainen oli itse messujen anti? Entä turvavälit yms?
Kommentit (23)
Miksi yritätte nostaa, kun ketään ei selvästikään kiinnosta.
Kuten aina, kaikki oli tehty huonosti ja itse olisin osannut paremmin.
Tylsä paikka. Ei kiinnosta kämäset taajamat.
Miksei asuntomessuja järjestetä koskaan missään kiinnostavassa kaupungissa. Kaikki aina pelloille rakennettuja hirvityksiä.
Erittäin hieno paikka, mutta liikaa väkeä. Olin eilen tyttären kanssa ja hirvitti kyllä se väkimäärä, mihin uskaltaa mennä
11: Kiitos tiedosta. En ole ap, mutta siellä on eräs kohde, jonka kovasti haluaisin nähdä. Voi olla, etten kuitenkaan uskalla mennä.
Muutama kiva yksityiskohta. Aina vaan energiansäästöä tuutin täydeltä. Mukavan lyhyet siirtymät kohteiden välillä.
Kävin. Joissakin kohteissa joutui jonottamaan, Koronan vuoksi väkimäärä taloissa oli rajattu aika pieneen.
Muutama mielenkiintoinen yksityiskohta jäi mieleen, mutta muuten paljon oli samaa tyyliä. Talot olivat pääsääntöisesti järkevän kokoisia ja jopa normaaleja. Pihat oli laitettu, mutta suht tylsiä (ihastuin vain oppilastyönä tehtyyn pihaan, kun oli erilainen).
Sisustus paljon puuta ja luonnon materiaaleja, keittiöt Usein miten mustia. Korkeita tiloja ei ollut enää niin valtavasti ja sormipaneeleja näkyi paljon. Suht käytännöllisiä ja harmonisia koteja. Ei mitään maata mullistavaa.
Mun mielestä suurin osa taloista oli tylsiä. Samat ledit katossa, samat laatat vessoissa, väriskaalana harmaan eri sävyt. Ei mitään yllättävää, hienoa ja rohkeaa. Olin ekaa kertaa messuilla ja petyin. Odotin enemmän. Nyt kaikki sellaista tusinaa kuin lehdissä. Olin ekana aukioloviikonloppuna. Heti aamusta. Oli mielestäni väljää. Jonkun verran jonotusta kohteisiin. Mutta hyvin toimi turvavälit.
Minua kiinnostaisi myös! Millainen se sukupolvitalo on?
Olin tiistaina. Oli väljää. Ei joutunut jonottelemaan. Suosittelen!
onko asuntomessut alkaneet leipääntymään?
Tuore käynti takana. Ryysistä ei ollut, mutta suosituimpiin taloihin oli niin pitkät jonot, että jonotus ei houkutellut; niinpä jätimme ne väliin. Joka kohteen ovella oli vartija, joka todella piti huolen siitä, että kävijämäärä pysyi sallitulla tasolla (yleensä 20 hlöä per talo tai 10 per kerros). Käsidesiä oli tyrkyllä ihan joka nurkalla, maskit jaettiin ennen bussiin nousua pysäköintipaikalla. Yksi maski ei tietenkään riitä koko käynnin ajaksi, joten omia maskeja kannattaa varata mukaan. Maskia todella kannattaa käyttää, koska turvavälejä ei ole mahdollista pitää.
Talot sinänsä olivat pääosin järkeviä. Mitään valtavia ökytaloja ei nyt ollut. Ei myöskään mitään erikoisia ratkaisuja. Eli ihan jokamiesluokkaa olivat sekä rakennukset että sisustukset. Tyyliuutuuksia ei myöskään juuri näkynyt. Mustaa ja puuta paljon, pelkkää valkoista ei niinkään. Pihat aika simppeleitä, paljon kiviä.
Tuusulassa on nyt ekan viikon jälkeen ollut väljempää ja tosiaan kunnon turvarajoitukset eli mukavampi myös kiertää talot, kun ei ole ryysistä. Maskeja ja käsidesiä on jo parkkipaikalla, bussia ei oteta myöskään täyteen jne. OSa tlaosita oli tosi yllättäviä ja opiskelijoiden talo oli oma suosikkini, koska persoonallienn ja kauniisti toteuttu.
Teen itse opinnäytetyötä liittyen messuijen kävijäkokemukseen ja covid-19 vaikutuksesta kulutustottumuksiin ja lähestyin ihmisiä siellä siten, että minulla oli suojavisiiri, joka on läpinäkyvää muovia ja lippiksen lipassa kiinni, joten turvavälitkin pystyin pitämään. Niitä on myös myynnissä heti messualueelle mentäessä.
Käykää messuilla ja nauttikaa mutta tosiaan kannattaa pitää niitä maskeja itsensä sekä muiden takia.
Jos joku haluaa vastata kysymyksiini n.20 niin ottakaa yhteyttä).
Kukaan?