Sisareni oli laittanut 3vkoa vanhan vauvan tämän isän mukaan
400km automatkalle, että voi itse levätä :-O
Käsittämätön tapaus!
Kommentit (52)
Se turvaistuinsuositus johtuu siitä, että jotkut (esim. amerikkalaiset äidit) ovat pitäneet vauvojaan niissä lähes koko päivän vähän kuin sitterissä. Ei se tarkoita, etteikö vauva voisi satunnaisesti istua yhden päivän aikana vaikka tuon 400 km, kun kuitenkin välissä on syöttötauko ja vaipanvaihtotauko.
Me matkustimme 3 kk:n ikäisen kanssa mökillemme 450 km päähän, ja voi, miten saimme kuraa niskaan muutamalta kaveriperheeltä. Ei varmaan ymmärrys riittänyt, kun oma vauva itki 23h vuorokaudessa ja vähän olivat noloja, kun huomasivat, että vauva lopulta nukkui pitkiäkin pätkiä autossa. Sen jälkeen ei se turvakaukalon vaarallisuus tainnut koskea kuin muiden vauvoja.
Onhan se turvakaukalo vauvan selälle vaarallinen, jos joka päivä vauvaa pidetään siinä sen 4 tuntia. Mutta yksittäinen matka ei todellakaan ole mikään uhka.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:52"]
Mitenkäs te luulette että maalaiset lähtevät synnytyssairaalasta kotiin jos matkaa on satoja kilometrejä? Kävellen vauvaa kantaen vai?
[/quote]
WTF!? Mä oon maalainen mut meillä on sadan kilometrin säteellä kolmekin synnytyssairaalaa, lähin 40 kilometrin päässä. Ooksä koskaan käynyt kehä kolmosen ulkopuolella?
[/quote]
Lähtekääpä synnyttämään Ivalosta, Kuusamosta, Muoniosta, Kilpisjärveltä... Se sairaala on kaukana, ja kotiin tullaan sitten autolla, vauva 2-5 päivän ikäinen ja matkaa 300-500km.
Entäpä jos isä on mennyt lapsen kanssa vaikka mummolaan? 200 km suuntaansa, motaria ajen 1,5 h. En tosiaankaan ymmärrä, mikä on ongelma.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:58"]
Mitenkäs te luulette että maalaiset lähtevät synnytyssairaalasta kotiin jos matkaa on satoja kilometrejä? Kävellen vauvaa kantaen vai?
[/quote]
WTF!? Mä oon maalainen mut meillä on sadan kilometrin säteellä kolmekin synnytyssairaalaa, lähin 40 kilometrin päässä. Ooksä koskaan käynyt kehä kolmosen ulkopuolella?
[/quote]
Ei tarvi olla edes maalainen niin lähimpään synnäriin on miltei sata kilsaa ja muita ei ole lähimaillakaan. Terveisin 100km kehä kolmoselta.
[/quote]
Pohjoisessa voi matkaa olla synnärille pahimmillaan yli 400 kilsaa
[/quote]
Sisälukutaitoa. Kukaan ei väittänyt, ettei teillä voisi olla synnytyssairaala vaikka naapuri pitäjässä, kivenheiton päässä.
t. sairaalaan 73,5 km.
[/quote]
[/quote]
No itse et oo tainnu käydä sen kotikuntas ja lähikaupungin lisäksi paljon muualla :D Katso vaikka kartalta missä on Lapin, Kainuun ja Pohjois-Karjalan synnytyssairaalat. Ja niitä ei ole muuten montaa, vaikka lääniä riittää.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:06"]
Pohjoisessa voi matkaa olla synnärille pahimmillaan yli 400 kilsaa
[/quote]
Ei hätää. Peruspalveluministeri vastasi kysymykseen jo 30.4. että vain 4%:lla suomalaisista synnytysmatka on yli tunnin.
Aistin syvää katkeruutta toisen asioihin puuttumisen taustalta.
Onko ap lapseton vai miehetön vai sekä että?
Mua kiinnostaa, että mihin se isä lähti sen vauvan kanssa. Päämäärättömästi 400km:n lenkki?
Itse en olisi antanut omia vauvojani tuommoiselle reissulle noin pienenä yksin matkaavalle.
Olin niin kiinnittynyt vauvaan että halusin olla siinä lähellä itse, se läheisyyden tarve oli niin valtava, varmaan vauvallakin.
Onko tosiaan suurin osa äideist' läheisriippuvaisia??!!
no eläpä hättäile. laittoihan susanna indrenkin kuukauden ikäisen vauvansa isovahmepien luokse moskovaan ( suskin isän silloinen työpaikka) koko kesäksi kun "piti tehdä gradua". valmistuiko tieteellinen tutkielma silloin? muistaakseni ei juurikaan. saa siinä sitten antaa lehtihaastatteluja että kun olin niin nuori ja olin ainoa aikuinen parisuhteessa ja voi voi.
En ymmärrä, miten lepäämistä ei voi muulla tavoin järjestää kuin noin pitkällä automatkalla?
Ymmärrän kyllä, että äiti voi olla uupunut ja tarvitsee lepoa, mutta kai jokin paikka olisi lähempänäkin? Isä voisi olla vauvan kanssa kotona ja äiti mennä yöksi/päiväksi jonnekin muualle nukkumaan. Jos siis kotona ei pysty lepäämään eikä lähellä ole paikkaa, johon voisi isä voisi vauvan kanssa mennä.
Jos joku sanoo, että esim. hotelli on liian kallis, niin kyllähän tuollainen automatkakin maksaa!
Miksi ap syyttää siskoaan, sillä lapsen isälläkö ei ole aivoja vaan se on robotti.
Mitenhän se vauvan selkä siellä kohdussa pärjää? Vai suoranako teidän vauvat on siellä pötköttäny?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 12:32"]
En ymmärrä, miten lepäämistä ei voi muulla tavoin järjestää kuin noin pitkällä automatkalla?
Ymmärrän kyllä, että äiti voi olla uupunut ja tarvitsee lepoa, mutta kai jokin paikka olisi lähempänäkin? Isä voisi olla vauvan kanssa kotona ja äiti mennä yöksi/päiväksi jonnekin muualle nukkumaan. Jos siis kotona ei pysty lepäämään eikä lähellä ole paikkaa, johon voisi isä voisi vauvan kanssa mennä.
Jos joku sanoo, että esim. hotelli on liian kallis, niin kyllähän tuollainen automatkakin maksaa!
[/quote]
Miksi se pitäisi järjestää jotenkin muuten? Muutama tunti ilmastoidussa autossa välipysähdyksineen. Mikä hätä? Tajuatteko ihmiset missä olosuhteissa suurin osa maailman vauvoista elää?
Siis todellakin olen ryytynyt siskooni.
Hän on aloittanut opiskelun eri oppilaitoksissa 5 kertaa ..ja jättänyt kesken.
Hän on ottanut koiran ja kun siitä olikin, yllättäen, vaivaa antanut takaisin. Ja vuoden päästä uusi koira ja nyt sitten osettu pentu. Ja 1/2v ja koiralle haettiin uutta kotia.
Nyt hän sitten tapasi asumuserossa olevan perheenisän ja tekaisi tälle palsen nimellä OHO. Ja kun lapsi on 3 vkoa vanha uusi "onnellinen" isä tuo lapsen vanhemmilleni siksi aikaa kun itse piipahtaa jossain työkeikalla ja vanhemmilleni siis matkaa 200km siivu.
Ja siis olen itse naimisissa ja 3 lapsen äiti, työssä ja koulutettu, kuten miehenikin.
Olisit siis itse halunnut hoitaa lasta tuon aikaa...ko?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:08"]
Siis todellakin olen ryytynyt siskooni.
Hän on aloittanut opiskelun eri oppilaitoksissa 5 kertaa ..ja jättänyt kesken.
Hän on ottanut koiran ja kun siitä olikin, yllättäen, vaivaa antanut takaisin. Ja vuoden päästä uusi koira ja nyt sitten osettu pentu. Ja 1/2v ja koiralle haettiin uutta kotia.
Nyt hän sitten tapasi asumuserossa olevan perheenisän ja tekaisi tälle palsen nimellä OHO. Ja kun lapsi on 3 vkoa vanha uusi "onnellinen" isä tuo lapsen vanhemmilleni siksi aikaa kun itse piipahtaa jossain työkeikalla ja vanhemmilleni siis matkaa 200km siivu.
Ja siis olen itse naimisissa ja 3 lapsen äiti, työssä ja koulutettu, kuten miehenikin.
[/quote]
Nuo muut asiat ei kuulu tähän mitenkään ja 200 km on lyhyt matka. Vedä henkeä.
Ei kai tuon ikäistä pidetäkään turvaistuimessa, vaan lastenvaunun koppa kiinnitetään turvaverkolla turvavöihin.
Ihan turha aloitus. Paheksuttava on otsikossa ja aloituksessa se, että äiti on jättänyt lapsen isänsä huomaan. Myöhemmin paheksuttu, että 400 km ajettu helteessä.